כשהמצב הביטחוני הולך ומתחמם, סטודנט אחד מהפקולטה לחקלאות יוצא בקריאה לעירייה להיעזר בסטודנטים תושבי העיר יוצאי יחידות קרביות לביצוע סיורים בשעות הערב והלילה במרכז העיר וברחבי השכונות. בתמורה הוא אומר, העירייה יכולה לתת לסטודנטים מלגה או לחלופין לבטל להם את הארנונה.
2 צפייה בגלריה
הפקולטה לחקלאות. סטודנטים רבים יוצאי יחידות קרביות
הפקולטה לחקלאות. סטודנטים רבים יוצאי יחידות קרביות
הפקולטה לחקלאות. סטודנטים רבים יוצאי יחידות קרביות
( צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
אביב רודמן, סטודנט לאגרואקולוגיה ובריאות הצמח בפקולטה לחקלאות, עובד בשלוש עבודות כדי להתפרנס ולהחזיק את הדירה בה הוא גר עם שותפים בעיר. השבוע הוא קורא לעירייה להיעזר בסטודנטים כמוהו, בעלי רקע קרבי בצבא, כדי להגדיל את הכוח האזרחי בעיר בתקופה ביטחונית מתוחה זו.
"בתור סטודנט חדש בפקולטה לחקלאות ובתור מי שעתיד לגור בעיר בשנים הקרובות, אני רואה ערך בקהילתיות", הוא אומר השבוע. "אני חושב שדרך קהילתיות אפשר להגיע לדברים שכולם צריכים, וכולם גם יכולים להיות מרוצים ולאו דווקא בהתנדבות".
את היוזמה הוא מבקש לקדם מול העירייה, והוא קורא למי מנבחרי הציבור שיראו בכך ערך מוסף, לקדמה למען תושבי העיר ולמען הסטודנטים בעיר. "שירתי חמש שנים בצבא בשירות קרבי, אני עושה קרוב ל־40 ימי מילואים בשנה ואני בא להציע אלטרנטיבה שתיתן לסטודנטים או סוג של מלגה או הנחה משמעותית או ביטול של הארנונה כדי לעזור לנו גם מבחינה כלכלית. אנחנו לומדים המון שעות ומנסים למצוא עבודות, אני אישית עובד בשלוש עבודות אבל אני מגיע לשכר נמוך שלא עוזר לי להחזיק דירה ברחובות גם כשותף".
2 צפייה בגלריה
אביב רודמן. נכון להקים את המערך
אביב רודמן. נכון להקים את המערך
אביב רודמן. נכון להקים את המערך
( צילום פרטי)
ההצעה שלו היא להקים שיטור אזרחי עירוני, במסגרתו סטודנטים יסיירו ברחבי העיר בלבוש ביטחוני, כדי להחזיר את השקט לשכונות, להחזיר את תחושת הביטחון ולהראות נוכחות של אזרחים עירניים.
"זה יכול לקרות במכונית עם צ'קלקה, וזה יכול להיות באופן רגלי או על אופניים. הסטודנטים בעיר רוצים תחושת שייכות, אנחנו יושבים בברים ונוסעים באופניים ותורמים לקהילה, ואם יורידו לנו את הארנונה בתמורה לשעות שמירה אזרחיות, כולם ירוויחו", הוא אומר ומציין כי בעיר מתגוררים לא מעט סטודנטים שנכונים להקים את המערך.
חבר המועצה אסף אלבר מסר כי יביא את הדברים בפני ראש העירייה. "אנחנו מקדמים במקביל מהלך של הצטרפות אנשים מיומנים, צעירים ולא צעירים, למשמר האזרחי, שהוא המקום שבו ניתן לקיים יוזמות כאלה", אמר.
מהעירייה לא נמסרה תגובה.