שדרות ח"ן - מרחק הליכה ממרכז העיר

מי ומה? שדרות ח"ן על שם המשורר חיים נחמן ביאליק.
לוקיישן: שכונת שדרות ח"ן, שכונת נווה אלון.
15 צפייה בגלריה
שדרות חן
שדרות חן
שדרות חן
(צילום פרטי)
קראו גם:
קצת היסטוריה: השדרה הוותיקה עברה מתיחת פנים בשנת 2007 ועוצבה כרחוב סיפור ושיר על שם המשורר חיים נחמן ביאליק ויצירותיו. לאורך השדרה, שמחברת בין הרחובות הרצל ורוז'נסקי, ישנן יצירות אמנות ופסלים בהשראת סיפוריו של ביאליק, וקטעי קריאה ושירה.
מקור המשיכה: השדרה מאופיינת בבתים בני ארבע עד שש קומות, חלקם ותיקים מאוד וחלקם מחודשים וחדשים עם מרפסות. השדרה ארוכה ויש בה עצי פיקוס רבים שמספקים צל.
מה ברדיוס? קופת חולים במרכז הרחוב, מכולת, גני ילדים ופארקים. השכונה גובלת באיזור הפאבים של רחוב הרצל, יש בה לא מעט חניות אפורות ובכחול־לבן, ובסביבתה בתי קפה ובית ספר יסודי בשכונה הקרובה נווה יהודה.
למי שיכול לקנות: דירת חמישה חדרים נמכרת במחיר ממוצע של 2.9 מיליון שקל.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים – 4,300 שקלים. דירת חמישה חדרים – 5,500 שקלים.
15 צפייה בגלריה
מארק קורצנברג
מארק קורצנברג
מארק קורצנברג
(צילום פרטי)
דבר המומחים, "המומחים בנדל"ן ברחובות", מארק קורצברג ומיכאל לייבזון: "הרחוב מאופיין בבנייה חדשה וישנה והוא מאוד מבוקש למכירה וגם לשכירות. לאחרונה טיפלנו בדירה שהושכרה ברחוב בתוך שעות. יש בו בניינים בהם דירות קטנות, ויש גדולות ומרווחות, וחיי הקהילה ברחוב מאוד טובים. רבים מתושבי השכונה הם במצב סוציואקונומי גבוה, חלקם סטודנטים שלמדו בפקולטה ובחרו להישאר ברחוב ולגדל בו את ילדיהם. הביקוש גדול מההיצע ברחוב, ובדרך כלל מי שעוזב אלה מבוגרים בדירות בלי מעלית או דירות ירושה המוצעות למכירה. הרחוב מאוד מבוקש כי נוח ללכת ממנו למרכז העיר, למכון ויצמן ולפקולטה לחקלאות".
15 צפייה בגלריה
מיכאל לייבזון
מיכאל לייבזון
מיכאל לייבזון
(צילום פרטי)
ועוד משהו קטן: חיי הקהילה ברחוב ייחודיים בנוף הרחובותי ואף הארצי. ביום כיפור למשל, כל משפחה מוציאה כיסאות החוצה וכל תושבי הרחוב יושבים יחד, מעבירים את הזמן בשדרה על הכבישים עם הילדים שרוכבים על האופניים לצידם.

רחוב יעקב - בית לפסטיבל הפסלים

מי ומה? יעקב, על שמו של ראש אגודת "מנוחה ונחלה", יעקב ברוידה.
לוקיישן: מרכז העיר.
15 צפייה בגלריה
רחוב יעקב
רחוב יעקב
רחוב יעקב
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: רחוב יעקב הוא הרחוב הראשון במושבה רחובות ובו נמצאים הבתים הראשונים שלה. נמצא בו בית הספר העממי הראשון של המושבה, בית העם שהיום הוא היכל התרבות ובית האסמים, שגם שופץ לאחרונה.
מקור המשיכה: ברחוב בתים פרטיים ובנייני מגורים ישנים לצד חדשים, בני שש עד עשר קומות. בלב הרחוב ממוקם פרויקט בית דונדיקוב ובו שני מגדלי מגורים גדולים ורחבה גדולה בכניסה.
מה ברדיוס? הרחוב הוא המוצל והיפה בעיר ולכל אורכו ישנם עצי פיקוס גדולים המצילים על ספסלי רחוב לצד מדרכות עם ריצוף הולנדי.
ברחוב עסקים ייחודיים שמהווים מוקד משיכה, כמו בית יין, חנות שוקולד, חנות ספרים בה מתקיימים מופעי ג'אז ו"מקום ללמוד מילתא", בית קפה, חנויות אוכל, בשר ומסעדה סינית ותיקה.
ברחוב ישנם גם הארכיון לתולדות רחובות, גינת רנה סמילנסקי לצמחי תנ"ך, וסמוך לו בית הספר התיכון דה שליט.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירה בת ארבעה חדרים ‑ 1.9 מיליון שקל.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 4,200 שקלים.
15 צפייה בגלריה
עומרי בוזגלו
עומרי בוזגלו
עומרי בוזגלו
(צילום: אוהד טייץ)
דבר המומחה, עומרי בוזגלו מסוכנות "אפקט" מרשת We Share: "יש היום היצע ברחוב ונכון לרגע זה מוצעות עשר דירות למכירה. לרוב, מי שמוכר את הדירה שלו אלה אנשים ותיקים שקנו דירות בעבר והחליטו לעבור למקום אחר, בדרך כלל גם באיזור מרכז העיר. האוכלוסייה ברחוב מאופיינת במשפחות יחסית מבוגרות. יש גם זוגות צעירים, אבל פחות מהמבוגרים, כי אין פארקים ברחוב. צריך לקחת בחשבון שלהרבה מהבניינים הוותיקים אין חניה, ומצד שני הקרבה למרכז העיר מקלה על הכל ויש ברחוב הרבה עסקים מצליחים ומיוחדים וכמובן את פסטיבל הפסלים ואת היכל התרבות".
ועוד משהו קטן: ברחוב יעקב, בסמוך לבית דונדיקוב, ניצב במשך 40 שנים פעמון המושבה ששימש "שעון" למגוון פעילויות ולהודעות חשובות. ליד הפעמון היתה סוכת עץ קטנה בה היו שומרים, ודרכה בכל ערב חולק הדואר שהגיע מהעיר יפו.

רחוב אפרים קציר - בתי ספר איכותיים

מי ומה? רחוב פרופ' אפרים קציר, על שם נשיאה הרביעי של מדינת ישראל.
15 צפייה בגלריה
רחוב אפרים קציר
רחוב אפרים קציר
רחוב אפרים קציר
(צילום פרטי)
לוקיישן: שכונת רחובות המדע, מזרח העיר. הרחוב חוצה את כל השכונה, שנחשבת לאחת החדשות בעיר.
מקור המשיכה: הרחוב מאופיין בבניינים חדשים וגבוהים בני 20 קומות ויותר, פנטהאוזים מרווחים ורחובות עם מדרכות רחבות. הרחוב עדיין נמצא בפיתוח ועדיין קיימת בו בנייה במספר מקומות.
מה ברדיוס? למרות הביקוש הגדול לשכונה, היא לא מאופיינת כשכונה נוחה למי שאינו בעלים של רכב. בשכונה אין כיום קופת חולים, דואר או מכולת, אך הפארקים הרחבים, בתי הספר היסודיים האיכותיים ניצני המדע ופרחי המדע והקרבה לבית ספר דה שליט ולמרכז חוויות שוויץ, הופכים אותה למבוקשת בכל זאת. השכונה גובלת בכביש העוקף מנחם בגין המתחבר בצידו האחד לכביש 40 ובצידו השני לפארק המדע. כיום יש בית קפה אחד בשכונה ‑ דפניס, ובעתיד הקרוב, כשתסתיים בניית המרכז המסחרי בשכונה הצמודה, אחוזת הנשיא, צפויים התושבים ליהנות גם ממנו.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 2.3 מיליון שקל ומעלה.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת חמישה חדרים – 6,000 שקלים.
15 צפייה בגלריה
יניב ביידה
יניב ביידה
יניב ביידה
(צילום: מירב פלברג)
דבר המומחה, יניב ביידה, בעל סוכנות "ביידה נדל"ן": "רחוב אפרים קציר מאופיין באוכלוסייה ממעמד סוציואקונומי גבוה, משפחות צעירות של אנשים שעוסקים במקצועות חופשיים כמו עריכת דין, רופאים ועצמאים. עד לפני חצי שנה היה אפשר למצוא ברחוב דירות חמישה חדרים במחיר של 2.6 מיליון שקלים והיום הן כבר עולות 2.8 מיליון שקלים. דירות מיוחדות יותר עם מרפסות של 20 מ"ר למשל, נמכרות במחירים של מעל 3 מיליון שקלים. עד עכשיו לא היה מרכז מסחרי בשכונה, אבל בין רחובות המדע ובין שכונת אחוזת הנשיא נבנה כיום מרכז מסחרי שישרת את שתי השכונות, עם בית רופאים".
ועוד משהו קטן: החלק המבוקש ביותר ברחוב הוא חלקו המזרחי שנמצא בסמוך ליציאה לכביש העוקף ולמרכז המסחרי הקטן ברחוב גורודסקי. חלק זה של הרחוב כל כך מבוקש עד שקשה מאוד למצוא בו דירות להשכרה או למכירה.

רחוב הר הצופים - כל מה שצריך נמצא קרוב

מי ומה? הר הצופים, על שם הר הצופים בירושלים.
לוקיישן: שכונת רחובות ההולנדית, מערב העיר.
15 צפייה בגלריה
רחוב הר הצופים
רחוב הר הצופים
רחוב הר הצופים
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: רחוב הר הצופים הוא הרחוב המרכזי שחוצה את כל השכונה המעגלית, שבמרכזה פארק וממנו יוצאים רחובות קטנים יותר. השכונה הוקמה לפני 20 שנה. בתחילה היתה מבודדת יחסית משאר העיר, אך עם התרחבות העיר ובניית כביש 411 הפכה למבוקשת במיוחד בקרב מי שעובדים מחוץ לעיר.
מקור המשיכה: השכונה מורכבת מבניינים בני שמונה עד עשר קומות לצד בתים דו־משפחתיים ופרטיים. במרכז השכונה מגדלי מגורים בני 20 קומות לכל היותר, ופארק ירוק.
מה ברדיוס? השכונה אמנם מבודדת, אך יש בה כל מה שמשפחה צריכה – מכולת, סופרמרקט, קופות חולים, מאפייה, דוכן פלאפל, קיוסק, קניון קטן עם כמה חנויות ובהן חנות חיות וחנות טמבור. בשכונה בית הספר היסודי נבון ובית הספר התיכון רון ארד, גני ילדים ופעוטונים, ובצמוד יש את הספורטק העירוני ואת בריכת מועדון רחובות.
השכונה קרובה למרכז המסחרי "סנטרו" שבו סופרמרקט גדול, משרד הפנים של רחובות, מכון כושר, חנויות בגדים וחנויות רבות נוספות.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 2 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 5,000 שקלים.
דבר המומחה, יניב ביידה, בעל סוכנות "ביידה נדל"ן": "רחוב הר הצופים מקיף את כל השכונה והשכונה נבנתה כך שילדים לא צריכים לצאת ממנה והיא נחשבת לבטוחה עבור משפחות וילדים. יש בשכונה הכל מהכל והיא מורכבת ממשפחות צעירות בעיקר, ממעמד סוציואקונומי בינוני ומעלה. יש קושי למצוא ברחוב דירות להשכרה, במיוחד בבניינים החדשים, ואם מוצאים כאלה המחירים גבוהים ונעים בין 5,800 ל־6,200 שקלים לחודש. אין היצע גדול למכירה, ויש מעברים בתוך השכונה של משפחות שמעוניינות לשדרג את הבתים שלהם ולעבור מדירות ארבעה חדרים לחמישה חדרים ומדירות חמישה חדרים לבתים פרטיים".
ועוד משהו קטן: רחובות ההולנדית נקראת על שם רחובות כפי שהם בנויים בהולנד – מרחב בו אין הפרדה ברורה בין המדרכה והכביש. הרעיון מאחורי בניית השכונה היה שמשפחות שחיות סביב הפארק יוכלו לחיות בו בבטחה מבלי לבוא במגע עם כבישים בין הבית והפארק.

רחוב ראול ולנברג - נוף פתוח לגבעת ברנר

מי ומה? על שמו של ראול ולנברג, חסיד אומות עולם, איש עסקים ודיפלומט שוודי שפעל בהונגריה בתקופת מלחמת העולם השנייה והביא להצלתם של עשרות אלפים מיהודי רומניה.
15 צפייה בגלריה
רחוב ראול ולנברג
רחוב ראול ולנברג
רחוב ראול ולנברג
(צילום פרטי)
לוקיישן: שכונת רחובות החדשה, דרום־מערב העיר.
קצת היסטוריה: שכונת רחובות החדשה הוקמה בשנת 1997 ורחוב ראול ולנברג הוא הרחוב האחרון בו נבנו בניינים שאוכלסו רק לפני שנים ספורות.
מקור המשיכה: השכונה רובה ככולה מורכבת מבניינים בני 20 קומות ויותר, חדשים ובעלי מרפסות שמש וממ"ד, פארקים ירוקים ונוף לשדות שבין רחובות לקיבוץ גבעת ברנר.
מה ברדיוס? הרחוב נמצא בקצה השכונה לכיוון היציאה לכביש של קיבוץ שילר, המוביל לכביש 411, ממנו ניתן להתחבר בקלות לכביש 40 או לכביש 42 לכיוון תל אביב.
השכונה ממוקמת בסמוך לבית החולים קפלן ולצומת ביל"ו, ויש בה פארקים וגני שעשועים רחבי ידיים, מתנ"ס גדול ופעיל של חוויות, בית הספר היסודי רמון, גני ילדים, פעוטונים, מרכז מסחרי מוצלח עם מרכול, סניף פארם, מאפייה ובתי עסק שונים, כולל מכבסה ופיצרייה. בית הספר התיכון הקרוב הוא אורט.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירה בת ארבעה חדרים – 2.1 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירה בת ארבעה חדרים – 5,000 שקלים.
15 צפייה בגלריה
אייל לנדסמן
אייל לנדסמן
אייל לנדסמן
(צילום פרטי)
דבר המומחה, אייל לנדסמן, סוכן נדל"ן בכיר מסוכנות We Share: "מה שמושך אנשים בעיקר לרחוב הוא הנוף לגבעת ברנר ולשטח הפתוח. יש ביקוש גדול מאוד לרחוב הזה, שהוא החדש ביותר בשכונה. הלובי בבניינים יפה מאוד וכמות הקונים שמחכים בתור היא מטורפת. ככל שעולים בגובה הקומות, כך הדירה תהיה יותר יקרה. יש פחות רעש ויותר נוף, והמחיר גם תלוי בכמות החניות לדירה ולגודל המרפסת. הרחוב הזה צמוד לגינת משחקים יפה ומיוחדת והוא נחשב לפנינה של רחובות החדשה".
ועוד משהו קטן: לאחרונה נפתח במקום הקאנטרי שהיה בשכונה ‑ מכון כושר ובריכה של רשת "ספייס".

רחוב פקיעין - קרוב ליציאה מהעיר

מי ומה? על שם היישוב הגלילי פקיעין.
לוקיישן: שכונת כפר גבירול, מערב העיר.
15 צפייה בגלריה
רחוב פקיעין
רחוב פקיעין
רחוב פקיעין
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: רחוב פקיעין הוא אמנם רחוב ותיק מאוד ובו בתים רבים עוד מתקופת קום המדינה, אך הוא מאופיין כיום בעיקר בבנייה חדשה במסגרת פרויקט מגדלי אביסרור.
מקור המשיכה: מצידו האחד של הרחוב - בתים פרטיים ותיקים. מצידו השני - פרויקט המגדלים הגדול של חברת אביסרור, הכולל בניינים רבי־קומות ובניינים מדורגים נמוכים עם מרפסות רחבות ידיים הפונות לנוף השדות שבסמוך לכביש 42.
מה ברדיוס? בין מגדלי הרחוב קיים פארק ירוק עם מתקנים לילדים, וגני ילדים, ובסמוך בית הספר היסודי בגין.
בשכונה מספר מכולות, קופת חולים וסניף דואר מרכזי, וכביש מחבר לרחובות ההולנדית, שם ישנו קניון, ובהמשך את הספורטק. היתרון הגדול של הרחוב הוא שהוא צמוד לכביש 411 וליציאה לכיוון ביל"ו סנטר או כביש 42.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת חמישה חדרים – 2.5 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת חמישה חדרים – 6,000 שקלים.
דבר המומחה, יניב ביידה, בעל סוכנות "ביידה נדל"ן": "ההיצע לא גדול ויש הרבה ביקוש ברחוב. בפרויקט אביסרור בונים כרגע עוד חמישה מגדלים וכל הגוש של הבניינים מאוד מבוקש. חלק ניכר מתושבי הרחוב אינם תושבי העיר רחובות במקור, אלא תושבי ראשון לציון, חולון ובת ים שהגיעו לשכונה בשל הקרבה לכביש 42, והמחירים הנמוכים לעומת אזורי המגורים מהם הגיעו. קשה למצוא היום דירות להשכרה ברחוב, וגם דירות למכירה. אם מוצאים, המחירים גבוהים יחסית לשנה שעברה ועומדים על 2.35 מיליון שקלים ומעלה לדירות ארבעה וחמישה חדרים".
ועוד משהו קטן: בצד השני של הרחוב נמצא האיזור הישן של כפר גבירול, שעומד בפני תהליך פינוי־בינוי משמעותי בעשור הקרוב. על פי המומחים, הדבר יעלה את ערך הדירות עוד יותר בעתיד.

רחוב הכרמל - הכי קרוב לפארק המדע

מי ומה? הכרמל על שם לוי ולאה כרמל ז"ל.
לוקיישן: שכונת אחוזת הנשיא, צפון העיר.
15 צפייה בגלריה
רחוב הכרמל
רחוב הכרמל
רחוב הכרמל
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: אכלוס השכונה החל בשנת 2002. היא משתרעת על פני שטח של 120 דונם.
מקור המשיכה: בשכונה בתים דו־משפחתיים בני שתי קומות, בניינים בני ארבע קומות עם מרפסות רחבות ובנייני מגורים גבוהים במרכזה.
מה ברדיוס? רחוב הכרמל הוא הרחוב הראשי בשכונה והוא למעשה מקיף אותה.
השכונה צמודה למכון ויצמן וקרובה למרכז העיר. יש בה בית כנסת, גני ילדים, שני בתי ספר יסודיים קרובים שנחשבים למובילים בעיר – ניצני המדע ובכור לוי ‑ קופת חולים, פארק, גינת כלבים, ובימים אלה נבנה בה מרכז מסחרי. בסמוך נמצאים פארק המדע, מכון ויצמן ותחנת הרכבת, כמו גם הכביש העוקף של רחובות, המחבר לכביש 40 מצידו האחד ולכביש 431 מכיוון נס ציונה.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים – 1.85 מיליון שקלים. מחיר דירת חמישה חדרים – 2.5 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: 5,500 שקלים בממוצע לדירת ארבעה חדרים.
דבר המומחים, "המומחים בנדל"ן ברחובות", מארק קורצברג ומיכאל לייבזון: "ישנה דרישה גבוהה גם לקנייה וגם לשכירות בשכונה. מדובר על סביבה עם רמת חיים גבוהה. היא נוחה מאוד למגורים ויש בה גם דירות קטנות של שלושה חדרים וגם דירות מרווחות של חמישה חדרים. הביקוש גדול מההיצע בשכונה. היא בנויה בצורה מעגלית כשבמרכזה פארק, והיא נמצאת בשער האחורי של מכון ויצמן, וגם קרובה ליציאה מהעיר ולפארק המדע".
ועוד משהו קטן: יש לשכונה הסדר עם קאנטרי מכון ויצמן למחירים מיוחדים לתושבי השכונה.

רחוב החזון איש - המשקיעים אוהבים

מי ומה? החזון איש על שם הרב אברהם ישעיהו קרליץ, המכונה "החזון איש" על שם סדרת ספריו.
לוקיישן: שכונת רחובות הצעירה, מרכז/מערב העיר.
15 צפייה בגלריה
רחוב החזון איש
רחוב החזון איש
רחוב החזון איש
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: השכונה הוקמה בשנת 2014 והיא מורכבת מבניינים של קבלנים שונים שבנו בה דירות שלושה עד חמישה חדרים, חלקם במסגרת מחיר למשתכן.
מקור המשיכה: רוב השכונה מורכבת מבניינים בני שש עד 12 קומות, עם ממ"דים ומרפסות שמש. חלק מהמרפסות פונות לשדות של קיבוץ שילר ולפרדסים שבקצה השכונה.
מה ברדיוס? רחוב החזון איש הינו הרחוב המרכזי והארוך בשכונת רחובות הצעירה. יש במרכזו פארק רחב ידיים עם מתקנים חדשים ומוצלים, עוד מספר פארקים קטנים וגני שעשועים, גני עירייה ומתנ"ס, ובית הספר היסודי החדש שביט. החיסרון בשכונה הוא שאין בה מכולת, דואר או קופות חולים, אך היא קרובה לאיזור התעשייה ולרשתות השיווק הגדולות, וגם ליציאה לכיוון שילר ולכביש 411 וליציאה לאותו כביש מכיוון איזור התעשייה.
השכונה צמודה למגרשי הספורט של בית הספר לכדורגל ברחובות ולבריכה העירונית וייסגל.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 2 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 4,800 שקלים.
דבר המומחה, אייל לנדסמן, סוכן נדל"ן בכיר מסוכנות We Share: "יש ביקוש גדול מאוד לדירות ברחוב, ולמרות שהשכונה חדשה, לפני חמש שנים לא היה בה כלום. היום יש בה פארקים, גני ילדים והרבה זוגות צעירים שמחפשים דירות שלושה וארבעה חדרים. בכל רחובות וגם בשכונת רחובות הצעירה יש עלייה של שישה אחוז במחירים, והדבר גם תלוי בנכסים עצמם – בכמות החניות שיש להם ואם יש או אין בהם מרפסת שמש. לדוגמה, דירת חמישה חדרים שעלתה לפני שנה 1.95 מיליון שקלים, היום עולה 2.1 מיליון שקלים".
ועוד משהו קטן: כמעט ואין דירות להשכרה בשכונה, אך אלה שכן, מושכרות לטווח ארוך, כיוון שרבות מהן שייכות למשקיעים.

רחוב ד"ר הרמן מאאס - לכולם יש מרפסת שמש וממ"ד

מי ומה? על שם ד"ר הרמן מאאס, חבר בהתנגדות נגד השלטון הנאצי, חסיד אומות עולם שהציל מאות מיהודי גרמניה בתקופת השואה.
15 צפייה בגלריה
רחוב הרמן מאאס
רחוב הרמן מאאס
רחוב הרמן מאאס
(צילום פרטי)
לוקיישן: שכונת היובל, מזרח העיר.
קצת היסטוריה: שכונת היובל אוכלסה בתחילת שנות ה־2000, ומאז ועד היום היה רחוב ד"ר הרמן מאאס מבוקש מאוד למגורים בגלל היותו שקט.
מקור המשיכה: הרחוב מאופיין בדירות בנות ארבעה עד חמישה חדרים בבניינים בני ארבע עד שש קומות בממוצע. יש בו הרבה משפחות צעירות לצד ותיקות, חניה ושקט, למרות מיקומו המרכזי בשכונה.
מה ברדיוס? הרחוב שקט ומוצל וגובל בפארק היובל הגדול שנמצא ברחוב המקביל. בסמוך בית הספר היסודי שז"ר ובתי ספר ממלכתיים דתיים במרחק קצר, כמו גם בתי ספר תיכון מובילים ובהם בית ספר מדעים. בשכונה שני מרכזים מסחריים ונגישות לכביש העוקף המזרחי ולכביש 40.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 1.9 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 4,500 שקלים.
דבר המומחים, "המומחים בנדל"ן ברחובות", מארק קורצברג ומיכאל לייבזון: "יש בשכונה גני ילדים, בית ספר יסודי וחטיבה צעירה, והרחוב וכל השכונה נחשבים למבוקשים מאוד גם לשכירות וגם לקנייה. תמיד יש חוסר בדירות למכירה ולהשכרה ורוב הדירות הן בנות ארבעה חדרים בגודל של 90 מ"ר. מדובר על איזור איכותי למחיה. יש צביון חילוני לצד כיפות סרוגות ופארק גדול ברחוב המקביל מקצה אחד של הרחוב ולכל אורכו".
ועוד משהו קטן: בכל הדירות ברחוב יש מרפסת שמש וממ"ד.

רחוב יעקב תמרי - בקרוב: היצע גדול של דירות

מי ומה? על שם יעקב תמרי, איש חינוך מקיבוץ נען.
לוקיישן: שכונת חצרות המושבה, מערב רחובות.
15 צפייה בגלריה
רחוב יעקב תמרי
רחוב יעקב תמרי
רחוב יעקב תמרי
(צילום פרטי)
קצת היסטוריה: הרחוב הוא אחד מהרחובות החדשים ביותר בעיר, והמרכזי בשכונת חצרות המושבה. הבניינים שבו החלו להתאכלס בסוף שנת 2019. רובם אוכלסו באמצע שנת 2020 וחלקם בתהליכי אכלוס בחודשים אלה ממש.
מקור המשיכה: הבנייה ברחוב רוויה ומורכבת מבניינים בני תשע ו־22 קומות, ובניינים בני 24 קומות. בימים אלה נבנים ברחוב עוד שני בניינים בני 15 קומות, ובמהלך שנת 2022 צפויה להתחיל בנייתו של בניין נוסף בן 15 קומות. כל הדירות מציעות מרפסות שמש בגדלים שונים וחדרי ממ"ד. לחלק מהדירות יש מחסן.
מה ברדיוס? השכונה צמודה להפרדה המפלסית וליציאה לכביש 411. יש בצמוד אליה קיוסק, ואת איזור התעשייה ובו עסקים רבים, וסופרמרקט גדול.
אחרי ההפרדה המפלסית ישנו המרכז המסחרי סנטרו, ובו עסקים רבים, ואת משרד הפנים, ומהצד השני מתחם "אמריקן סיטי", שבימים אלה נמצא בבנייה ועתיד להיפתח בו סופר גדול. בצמוד גם תחנת דלק וחיבור לכביש דרך יבנה המוביל לפארק המדע, מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות. בתוך השכונה גני ילדים ובית ספר יסודי שנפתח ממש החודש לראשונה, ופארק רחב ידיים עם מתקנים שגם כן הוקם לאחרונה.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים – 2.15 מיליון שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: מחיר ממוצע לדירת חמישה חדרים – 6,300 שקלים.
דבר המומחה, הראל זילזניק, בעל משרד התיווך "אלרם נדל"ן" המתמחה ברחוב יעקב תמרי ותושב הרחוב בעצמו: "מחירי הדירות ברחוב, הן דירות יד שנייה והן דירות חדשות מהקבלן, עלו בצורה משמעותית במהלך 18 החודשים האחרונים. היום ניתן לראות עסקאות שמראות גידול של 20 אחוז ויותר. הדבר נובע מהביקוש הגדול שנוצר לדירות חדשות במיקום נוח יחסית ובקרבה לכל מה שמשפחה צריכה ומבקשת. רבות מהמשפחות הן משפרות דיור אחרי תקופת הקורונה, שמחפשות דירות ארבעה וחמישה חדרים. במהלך הרבעון הקרוב צפויה להיות עלייה בהיצע הדירות להשכרה, היות וחלק גדול מהדירות הושכרו לפני כשנה, בעת קבלת המפתח מהקבלן, וכעת נמצאות בתקופה של סוף חוזה. ההערכות מדברות על כך ששליש מהדירות ברחוב מושכרות".
ועוד משהו קטן: בשורה משמחת למתעניינים העתידיים בדירה בשכונה יכולה להיות העובדה שחלק לא קטן (מאות) מבעלי הדירות ברחוב, במיוחד אלה שרכשו דירות בפרויקט של גינדי, הם משקיעים שקנו את דירתם הראשונה כחלק ממבצעים אטרקטיביים שהוצעו למחזיקי כרטיס "חבר", ובקרוב חלקם יוציאו את דירתם למכירה, לאחר שתסתיים תקופת מס השבח בת 18 החודשים מרגע קבלת הדירה. הערכה זו, אם תתממש, תגדיל בצורה משמעותית את היצע הדירות למכירה ברחוב.

איך בחרנו

הרחובות הנכללים ברשימת המבוקשים נקבעו על סמך שלושה קריטריונים: הראשון הוא קבינט מומחים שכלל את המתווכים שעובדים וחיים את רחובות. לאחר מכן נבחנה ההיסטוריה של העסקאות שנעשו בשנים האחרונות בעיר. ולבסוף - המלצות שהתקבלו מצד התושבים הוותיקים. כל הגורמים הללו שוקללו לרשימה שאתם רואים עכשיו