קרוב לחודשיים אחרי שהאמינו כי הוא בגדר נעדר, מהבודדים שעדיין בקטגוריה זו מאז יום ה-7 באוקטובר, קיבלו בני משפחת בנימין מרחובות בסוף השבוע את ההודעה המשמחת מבחינתם, על אף הנסיבות, כי רון, אב המשפחה, ככל הנראה בחיים ונמצא ברצועת עזה, לשם נחטף.
2 צפייה בגלריה
יצא לרכב על אופניו. רון בנימין עם בנותיו שי וגיל
יצא לרכב על אופניו. רון בנימין עם בנותיו שי וגיל
יצא לרכב על אופניו. רון בנימין עם בנותיו שי וגיל
(צילום באדיבות המשפחה)
השיחה האחרונה שקיימו בני משפחת בנימין עם רון באותה השבת בה פרצה המלחמה, הייתה בסביבות השעה 7:00 בבוקר, אז עדכן אותם כי הוא נמצא באיזור העוטף, לשם נסע באותו הבוקר כדי לרכוב על אופני השטח שלו, אחד מתחביביו האהובים.
בשיחה האחרונה עם בני המשפחה סיפר רון כי הוא מתכוון לחזור לרכבו ולנסוע הביתה, אולם הוא לא הספיק לעשות זאת, וכפי הנראה נלכד על ידי מחבלי חמאס והובל לתוך רצועת עזה.
בהודעה שפרסמה בתו, שי, נאמר: "אבא שלי יצא מהבית ברחובות לרכב על אופניים בסינגל בארי וכמה דקות לאחר שהוא הגיע התחילו אזעקות. הוא שלח לי הקלטות שהוא מספר בהן שיש אזעקות ושהוא ממש על עוטף עזה, והטילים מעליו, ושהוא לא יודע מה לעשות, אבל הוא גם אמר בנחרצות שהוא יוצא בדרך הביתה".
על פי ההערכות והראיות בשטח, נראה כי רון נחטף מרכבו בשעה שנסע על כביש מספר 232, לא הרחק מהכניסה לקיבוץ מפלסים, קילומטרים בודדים לפני הכניסה לשדרות.
מאחר והאיזור היה מוצף במחבלי חמאס באותן השעות, סביר להניח כי גם אם היה מצליח להתחמק מהמחבלים באיזור מפלסים, היה נלכד בהמשך הדרך צפונה.
שאר בני משפחתו של רון, אשתו איילת ובתו הנוספת, גיל, מקווים כי למרות גילו ומאחר שעד היום לא שוחררו גברים בני גילו, הוא יחזור בקרוב הביתה עם שאר החטופות והחטופים.

2 צפייה בגלריה
עצרת למען החטופים
עצרת למען החטופים
עצרת למען החטופים
(צילום: דנה קופל)

אחיו שוקי, שהצליח, כמה ימים לאחר השבת השחורה להגיע לאיזור העוטף, איתר את רכבו של רון, ולדבריו, על פי הממצאים בשטח, הוא מסיק כי אחיו בחיים.

קראו גם:

"סיפור עצוב נורא, ונקווה לסיום טוב", אומר אחד משכניהם של בני משפחת בנימין. "המדינה נמצאת במערבולת קשה של רגשות, ונראה שעכשיו גם העיר שלנו נכנסה לסיפור, וזה עצוב, עצוב מאוד".