כרזות עם מסרים של ארגוני שמאל קיצוני, המביעות התנגדות למלחמה שמנהלים כוחות צה"ל ברצועת עזה, שניתלו במסדרונות בית ספר תיכון בנס ציונה, מעוררות ביממה האחרונה שיח סוער ברשתות החברתיות, שגלש לרחובות העיר השקטה.
2 צפייה בגלריה
מסרים היוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל. אחת הכרזות
מסרים היוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל. אחת הכרזות
מסרים היוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל. אחת הכרזות
(צילום פרטי)
מדובר בכרזות שהופצו בשטח התיכון על שם אליעזר בן יהודה בעיר, הממוקם בשכונת נווה הדר, מהן עולים מסרים היוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל לאורך השנים, המונעות כביכול קידום הסדר שלום עם הפלסטינאים ושאר מדינות ערב במזרח התיכון.
דבר פרסום הכרזות נודע אתמול (שני) בבוקר, ומי שהפיצו את המידע, אנשי אחת מקבוצות הפייסבוק בעיר, טענו כי הכרזות הוסרו, כפי הנראה על ידי הנהלת בית הספר או גורמים אחרים, מבלי שעניין תלייתן פורסם לציבור או ספג גינוי מצד העירייה.
"הגיע הזמן שכולנו נכיר באמת הפשוטה: אף אחד לא הולך לשום מקום, חיים פה מיליוני פלסטינאים ויהודים, הדרך היחידה שתביא לכולנו חיים בטוחים ונורמליים כרוכה בהבנה שלשני העמים יש פה מקום וזכויות", נכתב בין השאר באחת הכרזות.
בכרזה אחרת נרשם: "אנחנו מסרבות למלחמה, איננו מוכנות לנקמה בשמנו ועל ידינו, או להמשכה של מדיניות של רצח, דיכוי ונישול שכולאת אותנו במעגל דמים אינסופי".
ייתכן ובימי שגרה מסרים אלה לא היו זוכים להתייחסות בולטת, אולם בימים טעונים אלה, יש מי שחושבים שהפצת מסרים מסוג זה היא "בגידה במדינה ובעם".
אייל חביב, תושב העיר שראה את הכרזות, אומר: "בלתי נתפס שבימים שכולנו מאוחדים אחרי אסון זוועתי, יש מי שמעזים להפיץ מסרים כאלה, כשברור שמולנו ניצבות כיום חיות אדם, לא אנשים שאפשר לדבר איתם".
גם אהובה צדוק חושבת כמו חביב: "תלייה של מודעות כאלה היא התגרות, ולא ברור איך מישהו הסכים לזה, וגם לא ברור איך לא היה גינוי של העירייה או של הנהלת בית הספר, איך לא שמענו על זה".
ברשתות החברתיות בעיר התפתח ויכוח חריף בנושא. רוב הדעות היו נגד המעשה ותוכן הכרזות, ומעטים מאוד טענו כי אין הם רואים בכך בעיה, וגם הם סירבו להזדהות מחשש שיספגו ביקורת חריפה.

2 צפייה בגלריה
"התגרות". כרזה נוספת
"התגרות". כרזה נוספת
"התגרות". כרזה נוספת
(צילום פרטי)

"באמת שזה הזוי ובלתי נתפס", אומרת שלי כהן, תושבת העיר, "ומן הראוי שבעירייה יגלו מי אחראי למעשה המביש הזה. יש מצלמות בבית הספר, אני לא חושבת שיש בעיה לתפוס את מי שעשה את זה, שפוגע גם בחיילים שלנו שנותנים עכשיו את הנשמה למען המדינה".

קראו גם:

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.