במשטרת מחוז מרכז, שרחובות היא בין הערים המרכזיות הנמצאות בתחומה, פועלים בתקופה האחרונה ביתר שאת בנושא איתור ומעצר שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), פועלים תושבי השטחים ורצועת עזה, הנמצאים בתחומי מדינת ישראל, ששהותם בישראל אסורה מאז פרצה המלחמה.
2 צפייה בגלריה
שב"חים חוצים לכיוון מודיעין
שב"חים חוצים לכיוון מודיעין
שב"חים חוצים לכיוון ישראל
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)
במסגרת זו התירו אנשי מחוז מרכז לפרסם כי בסוף השבוע האחרון נעצר ברחובות גבר בשנות השלושים לחייו, תושב אחד הכפרים בשומרון, גם שם מנהלי לוחמי צה"ל לחימה עזה, ששהה בעיר באופן בלתי חוקי.
בעוד שב"חים נמצאים בערי ישראל בדרך כלל בענייני עבודה, סיפורו של העצור ברחובות שונה, מכיוון שהוא שהה בעיר מאחר והוא נמצא בזוגיות עם תושבת העיר.
האיש נעצר ביום שבת האחרון, בשעת ערב מוקדמת, לאחר שכמה מתושבי העיר שהבחינו בו וחשדו בו כי הוא שב"ח, התקשרו למוקד 100 של המשטרה ודיווחו עליו.
צוות סיור של משטרת רחובות שהגיע למקום בו נראה האיש, בשדרות מנחם בגין ביציאה המזרחית מהעיר, עיכב את החשוד לבדיקה ואז התבררה זהותו.
חקירתו של העצור הובילה השבוע להגשת כתב אישום נגדו בגין שהייה בשטח ישראל ללא אישורי כניסה או שהייה כנדרש על פי חוק, ואף התברר כי הוא הגיע לעיר לפגוש את בת זוגו ואת שני ילדיהם המשותפים המתגוררים עם האם.
פרט למעצר זה ביצעו בשבועות האחרונים שוטרי תחנת רחובות עשרות מעצרים של שב"חים, שחלקם גורשו לשומרון וחלקם נעצרו עד למשפט שייערך להם.

2 צפייה בגלריה
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
אותרו כ-20 שב"חים
(צילום: shutterstock)

פעילויות שוטפות של איתור ולכידה של שב"חים מתבצעות מדי שבוע גם ביישובים הכפריים במועצות האזוריות שמסביב לרחובות - המועצה האזורית גזר והמועצה האזורית ברנר.

קראו גם:

פעולות אלה הביאו לאיתורם של למעלה מ-20 שב"חים, רובם פועלים ותיקים במשקים החקלאיים, וחלק מהאיתורים בוצעו הודות לשיתופי פעולה עם בעלי המשקים עצמם, שהוזהרו שלא להמשיך ולהעסיק או להלין את הפועלים במשקיהם.