בחנוכה הקרוב, כנגד כל הסיכויים, יעלו כ-150 חניכי בימת הנוער רחובות, את המחזמר "הקוסם" מאת אורי פסטר וירון כפכפי על בימת היכל התרבות רחובות.
2 צפייה בגלריה
"שמרו על המורל". התלמידים השבוע
"שמרו על המורל". התלמידים השבוע
"שמרו על המורל". התלמידים השבוע
( צילום באדיבות העירייה)
כבר 17 שנים ברציפות, שבכל חנוכה, חניכי בימת הנוער בעיר מעלים מחזמר מושקע וססגוני עם מאות משתתפים. החניכים החלו לעבוד על המחזמר החדש כבר מספטמבר. אלא שאז פרצה המלחמה והקפיאה את עבודתם.
אחרי ימים ספורים החליטו בני הנוער לחזור לעבוד על המחזמר במתכונת מצומצמת וזהירה יותר, כשברקע הלחימה עדיין נמשכת.
המטרה של העלאת המחזמר בימים טובים יותר עמדה לנגד עיניהם, והם שבו לעשות חזרות: בתחילה בזום בקבוצות קטנות כאשר הילדים שרים ורוקדים מול המחשב, כל אחד על פי תפקידו.
אחר כך הם חזרו לעבוד על המחזמר יחד בהתאם לכל כללי הבטיחות ועל פי נהלי פיקוד העורף. הם פיצלו את הקבוצה הענקית שאמורה להיות על הבמה (180 ילדים ובני נוער) למספר קבוצות קטנות, ועבדו בכל מיני מקומות ממוגנים ברחבי העיר - בממ"ד בבימת הנוער, בממ"ד של היכל התרבות, באולם במרכז מורשת יהדות תימן, שם יש מרחב מוגן, ובמקלט בבית הספר סמילנסקי.
החזרות נערכו יחד עם מוישלה יוסף, המעבד המוזיקלי של המחזמר ועם רעות טוויג, יעל עמרם, בת חן קליין מנהלת ההפקה ואילן גרזי מנהל בימת הנוער, אשר מכהן גם כממלא מקום מנהל היכל התרבות.

2 צפייה בגלריה
בימת הנוער במחזה חנוכה
בימת הנוער במחזה חנוכה
בימת הנוער במחזה חנוכה בעבר
( צילום: עיריית רחובות)

אילן גרזי, מנהל בימת הנוער: "זה היה מדהים. הילדות והילדים שמרו על המורל והמשיכו לשיר גם כשהיו במרחב המוגן אחרי אזעקות. אנחנו מאוד מודים להורים שנתנו בנו אמון והמשיכו לשלוח את הילדים לחזרות, אין לי ספק שהמסגרת הזו העניקה להם שגרה טובה וחיובית גם בימים הכי קשים".

קראו גם:

אחרי דיונים ולבטים רבים, הוחלט לקיים את המחזמר בהיכל התרבות בעיר כהפוגה לתושבי העיר במחיר סמלי, תוך הקדשת מספר הצגות עבור קהל מעוטף עזה.