בחודש ינואר האחרון הקימה עיריית רחובות תצפית עם פרגולות, גדר ושולחנות פיקניק סביב מגדל השמירה בשטחים הפתוחים במזרח העיר. פחות מחודש לאחר הקמת התצפית היא פורקה ונעלמה. מדוע? מתברר שנבנתה על שטח פרטי ולא היו כלל אישורים לבנייתה במקום.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: התצפית כשנבנתה, בעבודות הפירוק וכיום
מימין לשמאל: התצפית כשנבנתה, בעבודות הפירוק וכיום
מימין לשמאל: התצפית כשנבנתה, בעבודות הפירוק וכיום
(צילום: פרטי)
כאמור, לפני שלושה חודשים החלה העירייה בהקמת התצפית במגדל השמירה המפורסם, לו המטיילים במרחבי השטחים הפתוחים קוראים הפילבוקס. מדובר בשטח מוכר שנמצא מעט אחרי בית העלמין, וכל המטיילים שעושים דרכם לבריכת החורף עוברים בו. רבים מהם הבחינו בתצפית חדשה שנבנתה סביב הפילבוקס והתלהבו ממנה, אך פחות מחודש לאחר מכן היא נעלמה, וגורם המעורה בפרטים מספר לנו השבוע מדוע.
קראו גם:
לדברי הגורם, עיריית רחובות הגישה בקשה לקבלת מימון עבור בניית התצפית לקרן לשטחים פתוחים שנמצאת בתחום אחריותו של מינהל מקרקעי ישראל. התוכנית כללה שיפוץ קל של מגדל השמירה, גידור ובניית תצפית בלא מעט כסף, אך העירייה שכחה לשאול את בעלי הקרקעות באיזור אם הם מסכימים לכך.
"חבל שלא שיתפו את הציבור. בעלי השטח ראו שזה קיים, היה דין ודברים מולם ובסופו לא הצליחו להגיע לידי הסכמה וקיפלו את המקום בתוך שבוע", מספר הגורם ומסביר שהדבר יכול לקרות בעירייה שבה אין תרבות של התנהלות תקינה. "היה צריך לברר של מי השטח והיה צריך ליידע את הציבור. אם היו מיידעים זה היה מגיע אל בעלי השטח. כשרוצים להגיע לציבור יודעים איך, אבל העירייה חושבת שהיא יודעת יותר טוב מהתושבים".
אותו גורם מספר שהמחשבה שמדובר בכסף של המדינה שנזרק לפח, ולא של העירייה, אולי יכולה לסבר אוזניים מסוימות, אך בסוף מי שמשלם הוא הציבור, "עכשיו הקרן לשטחים פתוחים תחשוב פעמיים לפני שהיא נותנת לעיריית רחובות כספים, והכסף היה יכול לשמש למטרה אחרת, והוא נזרק לפח. כשהעירייה לא נותנת מקום לביקורת וההתנהלות הפנימית שלה כושלת, זו התוצאה".
ממינהל מקרקעי ישראל (הקרן לשטחים פתוחים) טרם נמסרה תגובה.
מעיריית רחובות נמסר: "עיריית רחובות ניקתה את כל האזור מפסולת בניה שהושלכה במקום בצורה פיראטית לטובת התושבים המטיילים באזור. כמו כן הקימה במקום תצפית ושולחנות פיקניק להנאת המטיילים, אולם לצערנו בעל הקרקע לא איפשר את הדבר. הציוד הועבר במלואו לשטח ציבורי אחר, בשכונת מקוב".
כל העדכונים - חדשות רחובות