לאחר ארבעה ספרי שירה, רואה אור ספר שיריו החמישי של המשורר יאיר בן־חור מרחובות.
2 צפייה בגלריה
יאיר בן חור. אם זה בא זה בא, ואם לא אז לא
יאיר בן חור. אם זה בא זה בא, ואם לא אז לא
יאיר בן חור. אם זה בא זה בא, ואם לא אז לא
(צילום: יונתן גבריאל)

הספר "דף לבן מחוק" מקבץ שירים הנעים בין שמחה לעצב, בין חיים למוות ובין הפרטי והאישי לציבורי והכללי, ומבקשים לדלות את רגעי האושר המועטים בעולמנו.
"הכתיבה שלי נובעת מתוך צורך, דחף. אני נוהג להגדיר את הצורך הזה מחאה", מספר השבוע בן חור. "לדעתי, כל כתיבה ספרותית כזאת או אחרת היא סוג של מחאה ונובעת מכאב, מרצון למחות על משהו – אישי ופרטי או ציבורי וחברתי".
בן חור כותב מגיל עשר, "אז התחלתי לכתוב יומן יומי, ובגיל 12 התחלתי להשתעמם אז הוספתי ליומן שירים שכתבתי. את הסיפור הראשון כתבתי בגיל 20 בערך.
מאיפה אתה שואב השראה?
"שירה שאני קורא או שיר שאני מאזין לו – בעיקר של משוררים או פזמונאים שאני מעריך ואוהב, כמו לאה גולדברג, רחל המשוררת והפזמונאי יענקל'ה רוטבליט. בנוסף, הטבע בכללותו, הים – אני אוהב מאוד את הים – וטיולים בארץ ובעולם. לפעמים עולה לי שורה לראש וממנה מתחיל כל השיר. דבר אחד למדתי בכל שנותיי ככותב – אם זה בא זה בא, ואם לא אז לא.
הכתיבה בחייו היא גם מרפא לנפש ולכאב שהוא נושא איתו בשנים האחרונות בעקבות טרגדיה משפחתית שחווה. לפני כשבע שנים, ביולי 2016, שמו קץ לחייהם אחיו הבכור חיים ובנו הבכור רון – אחיינו של בן חור.

2 צפייה בגלריה
כריכת הספר החדש
כריכת הספר החדש
כריכת הספר החדש
(צילום פרטי)

"חיים אחי היה מנהל אגף הביטחון של עיריית מעלה אדומים ובנו רון היה אז בן שלושים, בתחילת חייו הבוגרים. הטרגדיה הכפולה היכתה אותנו בתדהמה מוחלטת, זה לא משהו שאתה מתכונן אליו. חודשיים לא תפקדתי, לא עבדתי והייתי בעיקר עם עצמי. מה שעזר לי רבות להתמודד היו הכתיבה וחברים טובים שהיו שם כשהייתי זקוק להם. כתבתי הרבה מאוד באותה תקופה – שירים, מחשבות, זיכרונות, הספדים לאחי ואחייני, שאיש לא ראה.

קראו גם:

"חלק קטן מאותם שירים התפרסם בספר שיריי הקודם 'מילה שלי'".
בעקבות הטרגדיה הכפולה הוציא בן חור את הספר "החיים כבחירה – המדריך המקוצר לשקט נפשי".