זוג שרכש דירה מאדם אחר בעיר רחובות תובע אותו עכשיו בסכום של 341 אלף שקלים עבור נזקים שגילה בדירה עם הגשם הראשון – היה מדובר בדירה חדשה, אך עם הגשם הראשון התגלתה בעיית רטיבות קשה שהצריכה שיפוץ מסיבי.
2 צפייה בגלריה
 איפה מוכרים הכי מהר?
 איפה מוכרים הכי מהר?
קנו והתחרטו
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב התביעה, הזוג רכשו את הדירה שאוכלסה לראשונה בשנת 2016 על ידי משפחה שרכשה את הדירה ישירות מהיזם. הדירה, כך על פי ההסכם בין הצדדים, הייתה במצב פיזי תקין, לרבות מערכות המים ומומים נסתרים.
כעת התובעים מאשימים את מי שמכרו להם את הדירה כי ידעו שקיים פגם בדירה ובכל זאת מכרו אותה כשהם מסתירים ביודעין את מצבה האמיתי. לדבריהם בתביעה, הדירה סובלת מבעיות קשות ביותר של רטיבות, לרבות בחדר השינה ובמטבח, ולמעשה אין כמעט בדירה מקום שאינו נגוע ברטיבות.
הזוג שכר שירות של מומחה להנדסה שיחווה דעתו, והוא אישר כי מדובר בהיקף רטיבות נרחב שעלויות תיקונו בשוק החופשי מוערך בסכום של 100 אלף שקלים.

2 צפייה בגלריה
"הדירה אינה ראויה למגורים"
"הדירה אינה ראויה למגורים"
"הדירה אינה ראויה למגורים"
(המחשה: שאטרסטוק)

התובעים מספרים בתביעה שנכנסו אליה בחודש יולי 2021 ומיד עם היכנסו של החורף הראשון הדירה החלה לספוג כמויות גדולות של מי גשם שחדרו אליה במקומות רבים. לדבריהם, מדובר בהיקף חמור של רטיבות שלא הופיע באורח פלא, ואופי הרטיבות בוודאי היה מוכר למוכרים והם הסתירו את הנושא במכוון מהתובעים במטרה להכשיר את עסקת המכר שהם ניהלו בחוסר תום לב.

קראו גם:

לטענתם, הדירה אינה ראויה למגורים והמשא ומתן שנוהל עימם היה בחוסר תום לב, המוכרים פעלו להסתיר את מצב הדירה מהם, שכן נתגלו בדירה ניסיונות תיקון קודמים של בעיית הרטיבות. הם תובעים 100 אלף שקלים עבור תיקון הליקויים, לחייב אותם בפיצוי על הפרת הסודיות בסכום של 176 אלף שקלים, פיצוי עבור עוגמת הנפש בסכום של 40 אלף שקלים ותשלום עבור עלויות פינוי, אחסון והובלה לתקופת השיפוצים בסכום של 25 אלף שקלים.