עומס התנועה בצומת אושיות ברחובות התגבר בתקופה האחרונה. הסיבה: מסוף אגד שנמצא במקום, והפך את האזור, לדברי התושבים, לתחנה מרכזית. בעירייה מגבים את התושבים. באגד מסבירים שהמסוף התרחב על מנת להעניק את השירות המהיר והטוב ביותר לתושבי האזור.
1 צפייה בגלריה
צומת אושיות
צומת אושיות
צומת אושיות
(צילום: פרטי)
רחוב שדרות הקיבוצים הסמוך לצומת אושיות ברחובות הוא רחוב עמוס שמאופיין בכל בוקר ואחר הצהריים בפקקים רבים. הפקקים נוצרים מעומס תחבורתי של מכוניות שיוצאות מאזור שכונות אושיות, היובל, שרונה ונג'ארה לכיוון צומת אושיות, תוספת של שני בניינים ועוד שניים שאמורים להצטרף אליהם. בנוסף, ישנם בית ספר וכמה גני ילדים במקום, דבר שמגביר עוד יותר את העומסים.
"החליטו לפתוח סוג של תחנה מרכזית במקום ויש עכשיו פקקים קשים", מסביר אייל דוד, נהג מונית שעובד וגר באזור. "זה כמו תחנה מרכזית. כל יום יש שם שישה או אפילו עשרה אוטובוסים. התקשרתי לעירייה כדי להעיר את תשומת לבם לנושא, הלכתי למחלקת התעבורה ולא היו תשובות. כל זה קרה לפני חודשים, עוד לפני הקורונה", הוא מסביר.
לטענתו, נאמר לו שניתן למקום אישור למסוף אוטובוסים, אך שרק לשלושה אוטובוסים מותר לחנות בו בכל זמן נתון. "יש שם מקום של קפה ומנוחה. נהגי האוטובוסים עומדים בין הקווים שלהם, שותים קפה נחים וממשיכים. עכשיו זה כמו חניון, מה יקרה כשייכנסו הדיירים החדשים לבניינים? יש צפיפות נוראית וזה מחדל גדול. מה שהולך פה בבוקר זה סכנת נפשות", אומר דוד ומסביר כי האוטובוסים חוסמים פעמים רבות את נתיב הנסיעה. "זו חוסר התחשבות בתושבים. אי אפשר לחיות שם. אני גר פה חמישים שנה וזו תופעה מרגיזה".
מעיריית רחובות נמסר: "התושבים צודקים, והשיטור העירוני קיבל הנחיה לטפל בנושא ביד קשה. קיים אישור לחניית אוטובוסים במקום רק במסגרת תחומי מפרץ האוטובוסים, ללא גלישה לחסימת נתיב הנסיעה. מנהל אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני , ליאור שוקרי, פנה להנהלת אגד ברחובות בדרישה למנוע את חסימת הנתיב על ידי האוטובוסים, והנחה את השיטור העירוני לטפל בכך. במידה וחסימת הנתיב במקום תימשך, יירשמו דו"חות לנהגי האוטובוסים.".
מחברת אגד נמסר: "בשל פעולות לשיפור התחבורה הציבורית באזור, כמות האוטובוסים במסוף אושיות גדלה לאחרונה.
"תדירות קווי האוטובוס באזור תוגברה ואף פתחנו קו חדש (277) אשר הושק במטרה להגדיל את היצע המסלולים ותדירות הקווים לרווחת תושבי האזור . כלל ברור בתחבורה הציבורית הוא, שבכדי לספק תחבורה יעילה ומהירה, המפעילים זקוקים למסופים, לכן הרחבת השירות לתושבי האזור מובילה להגדלת מספר האוטובוסים במסוף המדובר ונעשתה על אף שמדובר במסוף צר שמתקשה להכיל מספר רב של אוטובוסים. אולם למרות זאת בחרנו להתמודד, ככל הניתן, עם מבנה המסוף ומגרעותיו על מנת שנוכל להעניק את השירות המהיר והטוב ביותר לתושבי האזור.
"אין אנו מכירים, ולא קיבלנו הנחיה, אשר מגבילה את מספר הרכבים אשר חונים במסוף ל-3 בלבד, אולם לאור פנייתכם ואי הנוחות אשר נוצרה לתושבי האזור אנו נוציא הודעה מסודרת לנהגים המגבילה את מספר החניות ל-5 אוטובוסים בלבד במקומות המותרים.
"מכל מקום, אנו מצפים מתושבי האזור משתמשי התחבורה הציבורית, להפנות בקשות להנהלת הרשות המקומית להפנות יתר משאבים ומיקוד לצורך הרחבת המסוף בהתאמה לגידול בביקושים לשרותי התח״צ, כמו גם להפגין איפוק וסובלנות רבה יותר כלפי הנהלת סניף אגד, הנהגים והאוטובוסים בעיר רחובות הפועלים ללא ליאות ובמסירות אין קץ להגדלת ושיפור השירותים לתושבי העיר".