במקביל לפעולות המחאה מסביב לשעון של משפחות החטופים מיישובי עוטף עזה מול הקריה בתל אביב, החלה בימים האחרונים פעילות דומה גם ברחובות, וההזדהות עם דרישת המשפחות לביצוע מיידי של עסקת חילופי שבויים מול חמאס נערכת מדי יום ברחבת הכניסה הראשית לקניון רחובות, מתחת למשרדיה הראשיים של העירייה.
2 צפייה בגלריה
"בתופת כבר שלושה שבועות". המפגינים ברחובות
"בתופת כבר שלושה שבועות". המפגינים ברחובות
"בתופת כבר שלושה שבועות". המפגינים ברחובות
(צילום: מאיר קונפורטי)
מי שעומדים מאחורי היוזמה – עמידה שקטה במקום מדי אחר צהריים בין השעות 16:30 ל-18:30, הם כמה פעילי חברה בעיר, בהם לבנה בן יצחק.
מאז החלה ההתארגנות, לקראת סוף השבוע שעבר, גדל מדי יום מספר המשתתפים בעצרת, הניצבים בשתי שורות בכניסה לקניון, ומחזיקים בתמונות החטופים.
בנוסף, מחלקים הפעילים לעוברים ושבים סרטי יד בצבע צהוב, שהפכו לסמל ההזדהות עם הדרישה לשחרור 239 החטופים שבידי חמאס מאז מתקפת הטרור הרצחנית של ה-7 באוקטובר.
לצד פעילות זו, מפעילים מארגני ההזדהות צוותים היוצאים מדי יום אל לוחות המודעות ברחבי העיר, כאלו שהיו מיועדים לכרזות הבחירות המקומיות שנדחו, ותולים עליהם את תמונות הנעדרים.
"אנחנו, האזרחים והאזרחיות, לא יכולים לעמוד מנגד ולשתוק כאשר ברגע זה ממש יש 239 אנשים, נשים, קשישים וטף שנמצאים בתופת כבר שלושה שבועות", מסבירה בן יצחק. "כאמא, איך אפשר להמשיך כרגיל כשישנם ילדים שלא נמצאים כעת עם הוריהם כל התקופה הזאת וזקוקים לחיבוק? מי מכסה אותם לפני השינה? מי אומר להם שהכל יהיה בסדר? כולנו צריכים לצאת לרחובות ולצעוק את צעקת המשפחות ולקרוא 'עוצרים הכל ומשיבים עכשיו את החטופים'".
בן יצחק מספרת על ההחלטה שקיבלה לקדם את המהלך בעירה: "בכל יום שעובר נושא החטופים יורד עוד ועוד מתודעת הציבור ומסדר היום הציבורי הישראלי והבינלאומי. אם לא ננצל עכשיו את הזמן, החטופים יישכחו ולא תהיה דחיפות בינלאומית בצורך לעשות את כל המאמצים האפשריים לשחררם בכל מחיר".

2 צפייה בגלריה
"לומר למשפחות שאנו איתן". המפגינים בכניסה לקניון
"לומר למשפחות שאנו איתן". המפגינים בכניסה לקניון
"לומר למשפחות שאנו איתן". המפגינים בכניסה לקניון
(צילום: מאיר קונפורטי)

לדברי פעילי ההזדהות, על תושבי העיר להגיע מדי אחר צהריים אל רחבת הכניסה לקניון, כדי להשאיר את הנושא על סדר היום ועל מנת להרחיב את היקף התומכים במשפחות החטופים.

קראו גם:

"אנו קוראים לכולם, להורים ולכלל התושבים, להגיע במהלך השבוע ולתמוך, ולו לעשר דקות עמידה עם סרט צהוב ותמונות של חטופים", הם אומרים, "ובכך לומר למשפחות שאנו איתם, ולא נעזוב אותם עד שיחזרו, בתקווה כי הם אכן יחזרו בקרוב".