בחודשים ינואר-פברואר, ניתן למצוא על עצי האורן תטולות ביצים של תהלוכן האורן ותחילתה של בקיעת הזחלים. שערותיו הצורבות של הזחל גורמות לדלקות עור ודלקות עיניים בקרב ילדים ואנשים בעלי רגישויות שונות. במטרה למנוע פגיעה בציבור, נערך אגף גנים ונוף בעירייה לטיפול הדברתי בתהלוכן האורן בשטחים ציבוריים בלבד, בחודשיים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
(הדברה מפני תהלוכן האורן | צילום: דוברות עיריית רחובות)
עובדי האגף ממפים ומסמנים את כל האתרים בהם נטועים עצי אורן לסוגיהם ברחבי העיר. לאחר הטיפול בעצים, הם יסומנו בצבע אדום (באמצעות נקודה בתחתית הגזע), על מנת שניתן יהיה לטפל באופן אפקטיבי בזחל המזיק ולהימנע מהתופעות שמביא איתו הזחל. עיריית רחובות קוראת לתושבים, בעלי שטחים פרטיים וחצרות, אשר בשטחיהם נטועים עצי אורן להקדים ולהדביר מפני "תהלוכן האורן".
קראו גם:
בשטחים פרטיים וחצרות אשר בהן נטועים עצי אורן, חלה אחריות הדברה על בעל הנכס. יש לבצע את ההדברה על ידי תברואן מוסמך בתחילת דצמבר השנה וזאת באחריות בעל/י הנכס בלבד. עיריית רחובות מציעה לתושבים לבצע את ההדברה באמצעות תברואן מטעם העירייה, לאחר תשלום אגרת הדברה בסך 118 שקלים לכל עץ.
את התשלום לעירייה ניתן לבצע בבנק הדואר לפקודת אגף גנים ונוף, מספר מסלקה – 246/490. יש להעביר את העתק התשלום עם חותמת לאגף גנים ונוף עד ליום חמישי, 26.11.21 באמצעות הדוא"ל: raz@rehovot.muni.il או באמצעות פקס: 15389392360.
שימו לב- עץ נגוע בזחל טוואי התהלוכה שלא הודבר מהווה מפגע תברואתי לפי הוראות חוק העזר העירוני והוא עלול לסכן את בריאותם של העוברים והשבים ולגרור קנס כספי לבעל/ת הכנס.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לאגף גנים ועיצוב נוף בטל' 08-9392393/08-9403394, במייל: raz@rehovot.muni.il או בהגעה למשרדי העירייה בתיאום מראש בימים א'-ה' בין השעות 08:30-12:00 וביום ג' בין השעות 16:00-18:30.
לעדכונים - חדשות רחובות