בית המשפט העליון החליט השבוע במסגרת סעד זמני כי עמותת חב"ד תוכל לחזור ולהתפלל במבנה ברחוב הר ציון בסופי שבוע ובתשעה באב, ובמקביל הורה ולעירייה לקדם את תהליך ההקצאה כחוק ולהחזיר תשובה לבית המשפט עד הארבעה בספטמבר איפה הדברים עומדים. לאחר מכן הדגישו בבית המשפט, יוחלט על המשך הטיפול בתיק.
3 צפייה בגלריה
חוסר שקיפות? בית הכנסת ברחובות ההולנדית
חוסר שקיפות? בית הכנסת ברחובות ההולנדית
בית הכנסת ברחובות ההולנדית
(צילום: קובי קואנקס)
הדיון בעליון נערך השבוע בפ*ני השופטות דפנה ברק ארז, יעל וילנר ורות רונן בערעור שהגישה העירייה, על החלטת המחוזי לפנות את בית הכנסת.
כזכור, עמותת חב"ד פנתה בבקשה להקצות לה מבנה לבית כנסת בנוסח אשכנזי. בעירייה מציינים כי "בשכונת רחובות ההולנדית המונה כ-8,000 תושבים, קיים בית כנסת ספרדי אחד. גם במידה ותאושר ההקצאה לבית כנסת אשכנזי, לרשות תושבי השכונה יעמדו רק שני בתי כנסת בלבד".

קראו גם:

עד לסיום הליך ההקצאה, הקצתה העירייה באופן זמני לעמותה מבנה ברחוב הר ציון. לפני זמן מה החליט בית המשפט המחוזי כי יש לפנות את המבנה הזמני בעקבות טענות של מתנגדים לחוקיותו של הליך ההקצאה שניהלה העירייה. מאז המבנה ריק והתושבים כפי שפורסם ב"מיינט רחובות" בחודש שעבר, עברו להתפלל במבנה של רשת "חוויות" ברחוב תבור 3.

3 צפייה בגלריה
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
(צילום: קובי קואנקס)

כאמור השבוע בבואו לדון בערעורים החליט בית המשפט העליון לאפשר לעמותה להשתמש במבנה בסופי שבוע עד שהעירייה תסיים את הליך ההקצאה ותגיש את תשובתה המלאה לבית המשפט.
אחד העותרים, עו''ד אוהד דונגי, שמנהל את מאבק המתנגדים, אמר בתגובה: "בית־המשפט העליון עמד על כך שאין טעם לקיים דיון בערעור שעה שהליך ההקצאה הזמני למבנה נשוא המחלוקת מתקדם והכרעה בו לכאן או לכאן עשויה להפוך את הערעור לתיאורטי. נציג העירייה עדכן כי סוגיית ההקצאה הזמנית תובא למועצת העיר בזמן סביר. נוכח זאת קבע בית המשפט כי יש לדחות את הדיון בערעורים ולקבל הודעת עדכון מהעירייה בתחילת ספטמבר.

3 צפייה בגלריה
עו"ד דונגי
עו"ד דונגי
עו"ד דונגי. "למראית עין"
(צילום: בועז עשתאי)

"יצוין כי עמותת חב"ד השתמשה במבנה למעלה מעשור בלי לשלם חשבונות חשמל, מים וארנונה. בעניין זה נמסר על ידי העירייה כי הנושא בבדיקה. עוד יצוין כי על פי הפרוגרמה לצורכי ציבור שקבעה העירייה, האזור מצוי בעודף בבתי כנסת בעוד צרכים ציבוריים אחרים מצויים בחוסר. ניכר כי מדובר בהליך הקצאה למראית עין שתוצאתו ידועה מראש".