63 מתושבי רחובות ההולנדית הגישו בינואר האחרון עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד עיריית רחובות, לקבל לידם מסמכים הנוגעים לשימוש במבנה בשכונה בו שכן בית כנסת של חב"ד, עד שפונה לאחרונה בהוראת בית המשפט. בעתירה דרשו העותרים לקבל מידע אודות הקרקע שלטענתם ניתנה ללא תמורה לעמותת צעירי חב"ד, זאת כדי להעמיד את העירייה על הפסול שבהתנהלותה בנושא ולוודא כי תמצה את זכויותיה בנושא התשלומים.
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת. האם הכספים ייגבו רטרואקטיבית?
בית הכנסת. האם הכספים ייגבו רטרואקטיבית?
בית הכנסת. האם הכספים ייגבו רטרואקטיבית?
(צילום: פרטי)
ההליך נולד כחלק ממאבק השכונה בנושא בית הכנסת ובקשת העמותה להקצות לה את השטח המדובר, בקשה אליה התנגדו תושבי השכונה. השבוע נחתם הסכם פשרה בין הצדדים, וממנו עולה כי משנת 2012 ועד שנת 2019 העמותה לא שילמה כל דמי שכירות עבור השימוש במבנה, היא לא שילמה כל תשלום אחר ולא שילמה חשבונות כגון מים, חשמל או ארנונה והיטלי שמירה. בשנים הללו העמותה לא העבירה אישור קיום ביטוחים או הסדירה כל הסדר ביטוחי אחר.
עוד עולה מהמסמך, כי רק החל משנת 2020, אז הוגשה עתירה בנושא על ידי תושבי השכונה, העמותה שילמה סך של 400 שקלים לחודש.

2 צפייה בגלריה
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
(צילום: קובי קואנקס)

כיצד ייתכן שעמותה קיבלה לידה למשך שנים רבות כל כך נכס עירוני בחינם לגמרי, והאם כעת העירייה מתכוונת לגבות את הכספים עבור השימוש בשנים שקדמו?

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "לעיריית רחובות נכסים רבים שאותם היא מקצה לצרכים קהילתיים, כגון עמותות לטובת אוכלוסיות מיוחדות, סיוע וציוד רפואי ועוד, ובהן גם עמותות לצורכי דת וקהילה. אנו גאים על מתן מענה למגוון רחב של תושבים ואוכלוסיות. הנכס המדובר נמצא כעת בתהליך בדיקה והסדרה. על פי חוק, בתי כנסת פטורים מתשלום ארנונה".