לפני קצת יותר מחודשיים בית המשפט קבע סופית כי עמותת צעירי חב"ד צריכה לפנות את מבנה בית הכנסת ברחוב הר ציון בשכונת רחובות ההולנדית בו ישבה העמותה במשך עשר שנים. בתביעה שהתנהלה בנושא התגלו פגמים רבים בהתנהלות העירייה, בין היתר בנושא הקצאת המבנה לעמותה ואי־גביית כספים עבור הנכס העירוני לאורך השנים, כמו גם עשיית חוזים בדיעבד ובדרך שאינה תואמת מינהל תקין, כך על פי בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
 מבנה בית הכנסת. "התנהלות פסולה"
 מבנה בית הכנסת. "התנהלות פסולה"
מבנה בית הכנסת. "התנהלות פסולה"
(צילום: פרטי)
השבוע הגישו כמה עשרות מתושבי רחובות ההולנדית עתירה נוספת נגד העירייה, הפעם בטענה כי העירייה לא מקיימת את לשון החוק ולא מעבירה מסמכים על פי חוק חופש המידע הנוגעים לבית הכנסת, שכאמור ישנה ביקורת רחבה על התנהלות העירייה מול העמותה מטעם בית המשפט.
בעתירה החדשה שהגישו השבוע, דורשים התושבים שבית המשפט יצהיר ויקבע כי עיריית רחובות והממונה על חופש המידע מתנהלים באופן פסול ובניגוד לחובות המוטלות על רשות מקומית על פי חוק חופש המידע ולעשות שימוש בסמכות בית המשפט ולהורות לעירייה להעביר לעותרים את המסמכים המצויים בידה אותם ביקשו.

2 צפייה בגלריה
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית
(צילום: קובי קואנקס)

אילו מסמכים ביקשו התושבים ולא ניתנו להם? על פי העתירה ביקשו התושבים את כל המידע והמסמכים בעניין תשלום דמי השימוש או השכירות והחשבונות ששולמו לעירייה בין השנים 2022-2012 בגין השימוש בנכס בכתובת הר ציון 4 ברחובות, בין היתר – מהם דמי השימוש או השכירות של כל תשלום אחר ששולם לעירייה בגין השימוש בנכס, מהי זהותו של המשלם של כל תשלום ותשלום, היכן הקבלות עבור התשלומים, מהי זהותו של משלם חשבונות החשמל, המים, הארנונה והיטלי השמירה במקום, העתק של אישור קיום ביטוחים למבנה והעתק של בטוחה שהופקדה על ידי מי מהמשתמשים בנכס הציבורי, לרבות ערבות בנקאית וצ'ק בנקאי.

קראו גם:

למה מסרבת העירייה להעביר את המסמכים והאם הסיבה לסירובה קשורה למשהו לא חוקי שעלול לסבך אותה? תוהים תושבים.
מהעירייה נמסר: "העירייה תגיב לדברים בבית המשפט כמקובל".