הקרב על התפילין: כבר שנים שעמדות חב"ד מוצבות בכניסה לבתי הספר דה־שליט וקציר ברחובות, תוך שהעומדים בדוכן מציעים לתלמידים שיוצאים מבית הספר ונכנסים אליו להניח תפילין.
2 צפייה בגלריה
 עמדת תפילין ליד בית הספר
 עמדת תפילין ליד בית הספר
עמדת תפילין ליד בית הספר
(צילום: פרטי)
הוראות החוק אומרות שאין להציב דוכנים במרחק של 100 מטרים משער הכניסה לבתי הספר, אך הפעילות נמשכת מזה שנים למרות תלונות מפעם לפעם מצד ההורים.
השבוע הורים שהגיעו לבית ספר "קציר" והבחינו בדוכן, צילמו אותו. הדבר עורר סערה בדיונים בקבוצות הפייסבוק בעיר, בין אלו שחשבו שהצבת הדוכן מבורכת, ובין אלו שמרגישים שהילדים שלהם הם קהל שבוי, ושאין זה לגיטימי לפנות אליהם מחוץ לשטח בית הספר כדי להציע להם להניח תפילין.
"מעניין לדעת מה היה קורה אם בכל יום שישי הייתי פותחת דוכן בכניסה לבית ספר דתי ובו הסברים על אבולוציה, תוך שאני משדלת נערים ונערות לשמוע על חיים אתאיסטיים. מעניין אם הדוכן לא היה נשרף במקום", אומרת נועה, אם לילדים בבית הספר שמוחה על הצבת הדוכן.

2 צפייה בגלריה
הנחת תפילין. הילדים הם קהל שבוי?
הנחת תפילין. הילדים הם קהל שבוי?
הנחת תפילין. הילדים הם קהל שבוי?
(המחשה: shutterstock)

"יש מרחב ציבורי ויש דרך לבית הספר, שרק הילדים שלנו הולכים בדרך הזו והם ממש קהל שבוי של אותו דוכן ואולי של לחץ חברתי, גם אם הם לא מעוניינים בזה. זה שבן אדם לובש לבוש חרדי, לא הופך את זה ללגיטימי שהוא יפתח דוכן ויפנה לקטינים בכניסה לבית ספר".

קראו גם:

מאידך, יש לא מעט הורים ששמחים על הפעילות ומספרים שהיא מתרחשת כבר שנים. "כמו שלנו לא מפריע שיש עצי חג מולד ברחוב אחד העם בכריסטמס כי אנחנו בטוחים במקום שלנו, ככה לא אמור להפריע לאנשים דוכן להנחת תפילין ליד בית הספר. לא רוצה להניח, אל תניח, ככה פשוט".
מהעירייה נמסר: "הנושא מוכר ונמצא בטיפול".