שיגעון הארי פוטר ברמת אלון: יום אחד בשנה שעברה רונית מוסלר, מנהלת בית הספר "רמת אלון", הלכה במסדרונות בית הספר והבחינה שהילדים בחצר, בכיתות ובספריה שקועים בספרי הארי פוטר. כל אחד מהילדים קרא ספר אחר מסדרת הספרים וכולם סיפרו לה שהוקסמו מהעלילה, הדימיון והיצירתיות של הסיפור. כך נולד לו פרויקט הארי פוטר, שיילמד השנה בבית הספר על פי עקרונות עלילת הספר.
2 צפייה בגלריה
תלמידי רמת אלון השבוע
תלמידי רמת אלון השבוע
תלמידי רמת אלון השבוע
(צילום: קובי קואנקס)
"בית הספר שלנו מתנהל ברוח דמוקרטית ושיתופית ולכן הצעתי להם להביא את האהבה שלהם לסיפור לתוך המרחב הציבורי של בית הספר", סיפרה מוסלר. "תלמידות ותלמידי בית הספר הציעו כמה רעיונות עד שלבסוף הגיעו להחלטה על הקמת מרחב למידה בנושא הארי פוטר".

מתמטיקה והארי פוטר


מרחב הלמידה ייכנס השנה לבית הספר במתכונת מלאה. הקמת המרחב בוצעה כחלק מהשאיפה של בית הספר לקדם את יוזמות התלמידים ולגרום להם לקחת חלק פעיל בתהליכי הלמידה.
הילדים הקימו את המרחב וחילקו אותו לנושאים: מיתולוגיה, מתמטיקה, מדעים, ספורט ועברית. בחלק המיתולוגי הילדים בוחנים את סיפורו של הארי פוטר ביחס למיתולוגיה היוונית, בחלק המתמטי הילדים חוקרים את המשמעות של הספרה 7 החוזרת בכל סיפורי הארי פוטר, בחלקו המדעי של המרחב הילדים מציגים את השיקויים והכישופים השונים בסדרת הספרים, ובתחום הספורט הילדים פירטו את כללי משחק הקווידיץ' - משחק הכדור הבדיוני בו המשתתפים עפים על גבי מטאטאים ומשחקים בכדור.
"התלמידות והתלמידים מתחלקים לקבוצות וכל קבוצה מתמקדת בתחום אחר, מקדישה זמן ללמידה ולמחקר ולבסוף מצרפת עוד חלק למרחב הלמידה החדש של בית הספר", הוסיפה מוסלר.

התלמידים התאהבו


איילה טבצ'ניק, בת 9 וחצי, ועולה לכיתה ה', הכירה לראשונה את ספרי "הארי פוטר" אחרי שחברים מבית הספר הכירו לה אותם: "בהתחלה ניסיתי לקרוא את הספרים וזה היה משעמם עד שיום אחד ישבתי בספריה וניסיתי לקרוא ופשוט הוקסמתי. הספרים כל כך שונים מהמציאות והחיים האמיתיים ולכן הם כל כך מעניינים בעיניי. האמת היא שחלק גדול מהחברויות שלי בבית הספר נולדו בזכות האהבה המשותפת שלנו לסיפורי הארי פוטר. אנחנו מדברים על זה המון ומשתפים אחד את השני בכל מיני רעיונות.

2 צפייה בגלריה
הארי פוטר וגביע האש
הארי פוטר וגביע האש
הארי פוטר וגביע האש
(צילום: יח"צ)

מה החלק שלך במרחב הלמידה?
"אני עיצבתי הרבה מהפוסטרים וגם את מרחב הלמידה. עיצבתי את החומרים ב-Canva וגם היכרתי את האתר הזה לחברים שלי כדי שנוכל לעצב יחד חומרים נוספים".
איזו דמות את הכי אוהבת בספר?
"אני חושבת שאת גי'ני ויזלי, היא אולי הכי צעירה בחבורה אבל יש בה קשיחות שאני מאוד אוהבת".
באהבה שלה לסיפורי הארי פוטר איילה הצליחה לסחוף גם את אחיה איתמר העולה לכיתה ג', וגם הוא הפך לקורא אדוק ובחר לקחת חלק משמעותי בהקמת מרחב הלמידה.

קראו גם:

חבר של איילה ואיתמר, שגם מאוד אוהב את הספרים, הוא בועז רנקוביץ בן ה-10, העולה לכיתה ה'. סיפור האהבה שלו עם הארי פוטר התחיל דווקא בצפייה בסרט: "לפני כמה שנים הצטרפתי לאחותי לצפות בסרט של הארי פוטר ואז גיליתי שיש גם ספרים. קראתי את כולם מההתחלה ועד הסוף, ועכשיו, ומרוב שאני אוהב את הספרים, התחלתי לקרוא אותם שוב מההתחלה. אני שמח מאוד על הפינה הזו שיש לנו בבית הספר, זה האזור שלנו, שאנחנו הכי אוהבים, וכזה שמציג את הספרים שכולנו מאוד אוהבים".
איזו דמות אתה הכי אוהב?
"מכל הדמויות אני הכי אוהב את הארי, כי הוא הכי חכם. כל העלילה נעה סביב הסיפור שלו והוא מצליח להוביל את כולם".

פרויקט "הארי פוטר" - כך הפכה סדרת הספרים לתוכנית לימודים


  • מיתולוגיה - הילדים בוחנים את סיפורו של הארי פוטר ביחס למיתולוגיה היוונית
  • מתמטיקה - הילדים חוקרים את המשמעות של הספרה 7 החוזרת בכל סיפורי הארי פוטר
  • מדעים - הילדים מציגים את השיקויים והכישופים השונים בסדרת הספרים
  • ספורט - הילדים מפרטים את כללי משחק הקווידיץ' - משחק הכדור הבדיוני בו המשתתפים עפים על גבי מטאטאים ומשחקים בכדור
  • עברית - העשרת אוצר המילים והשפה