חודשיים בדיוק לפני הבחירות לרשויות המקומיות, וברוח ימי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שמנסה לקדם הממשלה, מהלך שבעיר רחובות הביא להתעוררות גדולה של המחנה הליברלי, מעלות חברות רשימת "רחובות חופשית", המתמודדת על מקום במועצת העיר, יוזמה לאיחוד שורות בין חלקי המחנה המוגדר כליברלי.
2 צפייה בגלריה
"אסור לחזור על טעויות העבר". איטל בציר אלשיך
"אסור לחזור על טעויות העבר". איטל בציר אלשיך
"אסור לחזור על טעויות העבר". איטל בציר אלשיך
(צילום: גל חרמוני)
חברת מועצת העיר איטל בציר אלשיך, העומדת בראש רשימת רחובות חופשית, פנתה אתמול (שני) לנציגי כמה מהרשימות האחרות המתמודדות על מקום במועצת העיר, בעיקר הקטנות והפחות מוכרות, והעלתה את הרעיון לאיחוד כוחות, רגע לפני הישורת האחרונה שלפני הבחירות.
"אנחנו בתקופה קריטית של הפיכה משטרית, ולכן הבחירות המקומיות קריטיות ואין מקום לטעויות", אמרה בציר אלשיך. "אם בכל בוקר תקום רשימה ליברלית חדשה, אנחנו עלולים להפסיד את הבחירות ובגדול".
"רחובות חופשית מובילה מזה שנים את הגוש הליברלי דמוקרטי בעיר, ואסור לנו לחזור על טעויות העבר, כמו שקרה בבחירות הארציות האחרונות".
לדברי בציר אלשיך, במהלך השבועות האחרונים היא נפגשה מספר פעמים עם מי שמתמודדים במסגרת רשימות ליברליות במטרה להביא לאיחוד כוחות, אולם לטענתה מאמציה בנושא זה לא נשאו פרי.
בין הגורמים אליהם מכוונות בציר אלשיך ושותפתה לרשימה מגי סלע וגר, נמצא יקי ניסנבאום, יו"ר מפלגת העבודה ברחובות, שהצהיר לאחרונה כי בכוונתו להציג בקרוב רשימה שתתמודד בבחירות למועצת העיר.
גם שוקי קרומר, מנכ"ל היכל התרבות העירוני לשעבר, שלפני מספר חודשים השיק רשימה לבחירות בשם "רחובות מתחדשת", וחבר המועצה אסף אל בר, הם בין הגורמים איתם מבקשות בציר אלשיך וסלע וגר לשתף פעולה, אולם בשלב זה לא נוצר חיבור בין הצדדים.

2 צפייה בגלריה
קרומר. "יש המון דברים שניתן לעשות"
קרומר. "יש המון דברים שניתן לעשות"
מגששים עם "רחובות מתחדשת". שוקי קרומר
(צילום: פרטי)

גורם המעורה בפרטים מעריך כי הסיבה שבגינה טרם נוצרו חיבורים קשורה לעובדה כי הגורמים השונים עדיין עסוקים בגישושים.

קראו גם:

"כל הצדדים מבקשים להבין מי נגד מי ואיך, אם בכלל, יוכלו למקסם את רווחיהם מול קהל היעד של הבוחרים", מסביר אותו גורם. "סביר להניח שעוד כמה שבועות, עם התקרב מועד הבחירות, וכשיהיו גם קצת תוצאות של סקרים מקומיים, יהיו כאלה שיחשבו שמהלך של איחוד עשוי להיות צעד חכם עבורם, או שלא".