בני משפחתה וחבריה של שירן זוהר ז"ל, תושבת רחובות שנפטרה לפני כארבע שנים לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן, ממשיכים גם השנה מסורת שהחלה כמה חודשים לאחר פטירתה - איסוף סלי מזון למשפחות נזקקות.
2 צפייה בגלריה
הכנת המארזים הפכה למסורת. שירן זוהר ז"ל
הכנת המארזים הפכה למסורת. שירן זוהר ז"ל
הכנת המארזים הפכה למסורת. שירן זוהר ז"ל
(צילום: פרטי)
מטרת המיזם, שכותרתו "סלי מזון לראש השנה 2023 לעילוי נשמת שירן", היא לאסוף כמה שיותר מוצרי מזון שייארזו לחבילות, והללו יועברו בסיוע מתנדבים למשפחות המתגוררות בעיר שיוכלו ליהנות מחבילת מוצרים גדולה ואיכותית לארוחות ראש השנה המתקרב.
אחת מחברותיה הטובות של שירן ז"ל, מיטל נקש, מספרת כי המיזם החל בראש השנה לפני ארבע שנים, חודשים ספורים לאחר פטירתה של שירן, שהייתה בת 35 בלבד במותה.
"שירן הייתה חברה קרובה מאוד שלי", מספרת נקש. "הם עברו לגור בשכונת רחובות ההולנדית בשנת 2013. הכרנו הודות לילדים במסגרות החינוך, וככה הקשר התחזק".
"המחלה התפרצה אצלה לראשונה לפני תשע שנים. שירן החלימה, היו לה אז ילדים קטנים ממש, שני בנים, אבל להתפרצות השנייה היא לא יכלה".
על הרעיון למיזם תרומת המצרכים לזכר חברתה הקרובה, חשבה נקש זמן קצר לאחר פטירתה.
"שירן עבדה בחברת ביטוח והייתה לה שם חברה שהיא סייעה לה בחבילת מזון לפני החגים, משפחה שהייתה קרובה לליבה", מספרת נקש, "ובכל חג שירן הייתה אוספת מאיתנו, החברים, כסף, מזמינה מצרכים מהסופר ושולחת אל החברה הביתה".
"כשהיא נפטרה, חשבתי איך להנציח אותה ואת הזיכרון ממנה, והפכתי את זה למשהו אחר. החלטתי לפנות לתושבי רחובות ולהיעזר בהם, ומאז אנחנו במיזם הזה".

2 צפייה בגלריה
למען המשפחות. שירן ז"ל עם מיטל נקש
למען המשפחות. שירן ז"ל עם מיטל נקש
למען המשפחות. שירן ז"ל עם מיטל נקש
(צילום: פרטי)

"בכל ראש השנה אני מובילה את היוזמה - פונה לאגף הרווחה ברחובות ולבתי ספר כדי לקבל פרטים של משפחות שישמחו לקבל סיוע, ואז אנחנו רוכשים מוצרי מזון בסיוע מתנדבים שעוזרים לנו, בני משפחה וחברים, ונפגשים לפני החג, אורזים אותם לחבילות, ומעבירים את המוצרים למשפחות".
הכנת המארזים, מספרת נקש, הפכה למסורת, המקרבת מאוד בין בני משפחה, חבריה ומכריה של זוהר ז"ל.

קראו גם:

"כל החברים בשכונה עושים את ההכנות אצלנו בחצר, מכינים סל עשיר של כ-250 שקלים לכל משפחה, ועם הילדים אנחנו דואגים להכל", מספרת נקש ומוסיפה: "כמובן שבכל ארגז אנחנו שמים פתק שמספר על שירן ומסביר מה המיזם הזה, כדי שכולם יידעו מה הסיפור מאחורי הדבר הזה".
נכון להיום בבוקר (חמישי), בקבוצת הפייבוקס המיועדת לאיסוף כספים לרכישת מוצרי מזון תחת השם "סלי מזון ראש השנה לעילוי נשמת שירן זוהר ז"ל", נאספו כבר למעלה מ-10,000 שקלים.