המורים הצעירים


מוריה מחדון ורפאל גמליאל מלמדים בהתנדבות ילדים ביסודי את לימודי הליבה כדי לצמצם אצלם פערים.
4 צפייה בגלריה
מלמדים בהתנדבות. מוריה מחדון ורפאל גמליאל
מלמדים בהתנדבות. מוריה מחדון ורפאל גמליאל
מלמדים בהתנדבות. מוריה מחדון ורפאל גמליאל
(צילום: קובי קואנקס)
רפאל גמליאל תלמיד אמי"ת עמיחי ומוריה מחדון תלמידת אמי"ת הלל מתנדבים במחלקת הנוער בעיריית רחובות בפרויקט למידה לתלמידי היסודי שפועל בחופשת הקיץ במסגרת התכנית למעורבות חברתית במינהל החינוך . הם מתגברים תלמידים בכיתות ד'-ו', בימים א'-ג' לאורך שעתיים, ועוזרים להם במקצועות הליבה: עברית, חשבון ואנגלית.
הם נותנים לתלמידים כלים ומיומנויות במקצועות השונים, מסייעים להם להבין את החומר הנלמד, להשלים את הפער הלימודי שנוצר לאורך השנה בעזרת שיטות שונות ומגוונות.
החופש הגדול שלי: רפאל: "הגעתי לעירונוער בתחילת החופש לאחר שהציעו לי לקחת חלק בפרויקט הלמידה ולתגבר את תלמידי היסודי בחופש. לקחתי יוזמה ובאתי להתנסות ומיד התחברתי לזה, הפעם הראשונה הייתה דיי מפחידה, אבל מהר מאוד הבנתי איך לקחת את המושכות לידיים ולהסביר לתלמיד שאיתי את החומר הלימודי, ולאפשר לו להבין את החומר טוב יותר. למרות כל הקושי הכרוך בלמידה בחופש, אני מאמין ומקווה שעזרתי ולו במעט לתלמידים אותם אני מלמד להשלים פערים ולהגיע מוכנים יותר לשנת הלימודים הבאה".
מוריה: "החלטתי שאני רוצה לנסות ולראות אם זה מתאים לי, ובמידה וכן, להתנדב ולעזור לתלמידים. היה לי גם חשוב לקחת את ההתנדבות גם כחוויה ובאמת כך אני מרגישה ברוך השם, התחברתי להתנדבות ולילדות אותן אני מתגברת ממש.
"בהתחלה חששתי קצת כי לא ידעתי אם הן יתחברו אליי, ולא ידעתי כיצד אגיב אם הן לא יבינו את איך שאני מלמדת ועוד כל מיני חששות שהיו לי בדרך... אבל אחרי התגבור הראשון כבר ידעתי שזה זה. כל החששות נעלמו וטוב לי כאן. זאת חוויה ענקית וזכות גדולה לעזור".


חולמת על חלוק לבן


בר לרר מתנדבת במד"א ובקק"ל ולומדת לבחינה הפסיכמוטרית כדי להגשים את שאיפתה - רופאה צבאית.

4 צפייה בגלריה
מתנדת במד"א ובקק"ל. בר לרר
מתנדת במד"א ובקק"ל. בר לרר
מתנדת במד"א ובקק"ל. בר לרר
(צילום: קובי קואנקס)

בר לרר, בת 17 מרחובות לומדת בתיכון דה שליט במגמות מורחבות כימיה וביולוגיה. בין היתר לומדת כימיה מיקרוביאלית בפקולטה לחקלאות בעיר. מעבר ללימודים בבית הספר בשעות אחר הצהריים היא מתנדבת במד"א, בחוגי סיירות של קק"ל ועד לא מזמן הדריכה והתאמנה בדניס הישרדות, אך נאלצה לפרוש עקב פציעה בברך.
החופש הגדול: "את החופש הגדול שלי בחרתי להקדיש ללמידה לבחינה הפסיכומטרית. בחרתי לעשות זאת מכיוון שאני מעוניינת לנסות להתקבל למסלול "צמרת" של הצבא. "צמרת" היא תוכנית שדרכה לומדים רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים לפני השירות הצבאי עצמו ותוך כדי הלימודים עושים טירונות ואף יוצאים לקורס קצינים. אחרי סיום הלימודים מקבלים את התואר הנחשק והחלוק הלבן ומשרתים בצה"ל כרופאים צבאיים ביחידות השונות.
כלומר, כדי להתקבל למסלול וללימודי רפואה אני צריכה ושואפת לקבל ציון גבוה מאוד בפסיכומטרי ולכן רציתי לפנות את הזמן הנדרש לצורך לימודים. אחרי התייעצויות רבות החלטתי לנצל את החופש הגדול ברובו ללמידה. הרי לעשות פסיכומטרי תוך כדי כיתה י"א יהווה אתגר מאוד קשה מכיוון שכיתה י"א היא אתגר לימודי קשה בפני עצמה, ומהווה אתגר בניהול זמנים בשל הצורך בלמידה מעמיקה לכל הבגרויות, המבחנים ועבודות ההגשה ולכן החלטתי למוד בחופש הגדול.
האפשרות ללמוד לפסיכומטרי בחופש הגדול, תאפשר לי לא לוותר על חיי חברה, תחביבים ועבודה".

"אחריות גדולה"


יו"ר מועצת התלמידים, הדס כהן, עובדת ככוח עזר בגנים של רשת חוויות ומקדמת בהתנדבות את אירועי הקיץ לנוער.

4 צפייה בגלריה
כוח עזר בגנים. הדס כהן
כוח עזר בגנים. הדס כהן
כוח עזר בגנים. הדס כהן
(צילום: קובי קואנקס)
הדס כהן, יו"ר מועצת התלמידים, עולה לכיתה י"ב בתיכון אמי"ת הלל, מתנדבת ועובדת בפעוטון בעיר. במסגרת תפקידה במועצת הנוער היא נפגשת מדי יום ראשון במחלקת הילדים והנוער של עיריית רחובות (עירונוער) ויחד דנה בנושאים החשובים לנוער בעיר, מקדמת פרויקטים ואירועי שיא לאורך כל השנה ובקיץ בפרט. הפעילויות הן בתחומי הפנאי, חברה, חינוך, ערכים, מנהיגות ומצוינות.
החופש הגדול שלי: "כחלק מפעילות הקיץ יזמה עיריית רחובות באמצעות מחלקת הילדים והנוער ובשיתוף עם מועצת התלמידים העירונית יריד תעסוקה דיגיטלי לנוער. בחרנו עבור הנוער ברחובות את המשרות הכי טובות ודאגנו ליידע אותם בחוק זכויות הנוער בעבודה. גם אני ורבים אחרים מצאנו עבודה לקיץ ולהמשך השנה בזכות יריד תעסוקה זה.
"בחופש הגדול אני עובדת במעון לפעוטות ברשת חוויות. אני מחוברת לילדים ונהנית להגיע כל בוקר לחבק אותם ולשחק איתם אני דואגת להעניק לכל ילד אהבה ולתמוך בו. מעבר לזה שהעבודה שומרת לי על השגרה, אני מקפידה לישון ולקום בזמן. זו תחושת אחריות גדולה, בזכות העבודה אני מנהלת את הזמן שלי נכון ומצליחה גם לעבוד וגם להתנדב".

קראו גם:

משעמם לכם? יש מה לעשות

4 צפייה בגלריה
נס וסטילה
נס וסטילה
נס וסטילה
(צילום: ניר אימיתי)

מחלקת הילדים והנוער של עיריית רחובות מקיימת במהלך כל הקיץ עשרות פעילויות לילדים ונוער בכל הגילאים. הפעילויות כוללות ערבי סטנדאפ, טורנירים, הרצאות הכנה לקראת גיוס משמעותי לצה"ל, משחקי באולינג, מפגש עם כוכבי הטיקטוק ליאל אלי, יועד דץ, ירדן טוויזר, ערבי סרט ופיצה. הפעילויות יגיעו לשיאן במסיבת סוף הקיץ שתתקיים ביום רביעי, ה-30.8.23 בפארק המייסדים עם כוכבי הנוער המובילים בישראל נס וסטילה ("תיק קטן"), עידו בי וליעד מאיר.
בני נוער שמעוניינים להצטרף לפעילויות מוזמנים לפנות לעירונוער באינסטגרם – ironoar_rehovot.