עיריית רחובות, באמצעות הלר - החברה הכלכלית לפיתוח רחובות, פתחה ביום שני השבוע את פארק ההדרים, פארק טבע עירוני חדש במזרח העיר, שיהיה פתוח מעתה שבעה ימים בשבוע.
2 צפייה בגלריה
טבע בעיר. פארק ההדרים
טבע בעיר. פארק ההדרים
טבע בעיר. פארק ההדרים
(צילום: רון אוריאל)
לבקשת התושבים הוחלט בעירייה להרחיב את שעות הפתיחה ל-8:00-20:00 (ולא 9:00-19:00 כפי שפורסם).
בפארק, שמשתרע על 64 דונמים, הושקעו שמונה מיליון שקלים, ומחיר השכירות לדונם עומד על 1,500 שקלים, שהם 60 אגורות לתושב לחודש. הסכם השכירות נערך ל-12 שנים.
העירייה שוכרת את השטח ממשפחת כספי, המחזיקה בו באמצעות חברת אגסים בע"מ, והיא זו שהשכירה את השטח לחברת הלר עבור עיריית רחובות.
תושבים רבים תהו ברשתות החברתיות מדוע צריך לשלם שכירות עבור השטח הזה.
בעיריית רחובות מבהירים, כי מדובר בשטח פרטי שהעירייה רצתה שיעמוד לטובת תושבי העיר. משפחת כספי, נמסר מהעירייה, העדיפה, מתוך אידיאל, שהוא יעמוד לטובת תושבי העיר ולא יעבור לידיים פרטיות. מדובר בשטח עצום שהמשפחה השקיעה בו מיליוני שקלים במהלך השנים, ועל כן ביקשה דמי שכירות במהלך השימוש בשטח לטובת התושבים.

2 צפייה בגלריה
פתוח שבעה ימים בשבוע
פתוח שבעה ימים בשבוע
פתוח שבעה ימים בשבוע
(צילום: רון אוריאל)

הסכם השכירות נחתם כאמור לתקופה של 12 שנים, והחברה הכלכלית ממשיכה לנהל מו"מ מול חברת אגסים בע"מ לגבי העברת מלוא הזכויות בשטח לעירייה.
עוד בפארק: מבנים היסטוריים שיוכשרו בעתיד לשימושים הנדרשים במקום - בהם כיתת סדנאות, גלריה, בית קפה ועוד.

קראו גם:

בינתיים הקימה העירייה בפארק מתחמי משחק, שירותים ציבוריים, הצללות, שבילים ושלטי הכוונה, בריכה אקולוגית, אמצעי בטיחות לציבור, וכן ביצעה הנגשה מלאה לעגלות ילדים ולאנשים עם מוגבלות, שתלה מרחבי דשא, התקינה תאורה וריהוט גן מתאים, וערכה פיתוח נופי – שתילת פרחים וצמחים בהתאם, במה להופעות ועוד.
עוד נמסר מהעירייה, כי הפרויקט נשמר עד כה בסוד על מנת שלא לפגוע במאמצים להגיע לסיכום מול רשויות התכנון, ועם קבלת החזקה במקום על ידי העירייה, הנושא נשמר בסוד עד לסיום השמשת הפארק, לרבות כל היבטי הבטיחות (למשל – האגם המלאכותי במקום היה ללא גדר בטיחות), ובמטרה למנוע מהעירייה את הצורך לאבטח את המקום מפני סקרנים או משתמשים לפני פתיחתו.