תושבים המתגוררים ברחוב הנשיא הראשון ברחובות, בקטע הסמוך לרחוב הרצל ולכניסה למכון ויצמן, מוטרדים לאחרונה מהעובדה כי אתר הבנייה המרכזי בחלקו המערבי של הרחוב, פרוץ במשך מרבית שעות היממה, כולל בסופי שבוע, גם כשאין פעילות במקום.
2 צפייה בגלריה
"חומרי בנייה, ברזלים וכלי עבודה". אתר הבנייה
"חומרי בנייה, ברזלים וכלי עבודה". אתר הבנייה
"חומרי בנייה, ברזלים וכלי עבודה". אתר הבנייה
(צילום: פרטי)
מדובר על אתר בנייה של פרויקט מגורים המוקם בימים אלה בפינת הרחובות הנשיא הראשון והרצל, ולמרות ששלט גדול הצמוד לגדר האתר מזהיר מפני כניסה למקום, שער המתכת בכניסה פתוח כל העת.
רונית פדידה, תושבת רחוב הנשיא הראשון: "כבר לפני שבועיים, כשיצאנו לסיבוב עם הילדים בשבת בבוקר, קלטנו שהשער פתוח לגמרי. אין אפילו סימן למנעול או שרשרת. זה היה נראה לנו מוזר והיינו צריכים למנוע מהילדים הסקרנים שלנו להיכנס לאתר, שמלא בחומרי בנייה, ברזלים וכלי עבודה, ומן הסתם מסוכן מאוד".
בדיקה של המקום בסוף השבוע שעבר אימתה את טענות פדידה ושכנים נוספים לגבי העובדה כי אתר הבנייה אינו נעול בשבת. שער הכניסה הגדול נמצא פתוח. הוא פונה לרחוב, וכל אחד יכול להיכנס לאתר ולשוטט בו ללא הפרעה.
גם הכניסה לחניון תת-קרקעי שהוא חלק מהפרויקט חופשית לחלוטין, ומהווה סכנה של ממש.
גלית שבת, דיירת נוספת המתגוררת ברחוב, מספרת כי ניסתה ליצור קשר עם אחד מאנשי האתר, אך לא נענתה.

2 צפייה בגלריה
"אף אחד לא ענה". האתר הפרוץ
"אף אחד לא ענה". האתר הפרוץ
"אף אחד לא ענה". האתר הפרוץ
(צילום: פרטי)

"כמו בכל אתר בנייה יש שם מספרי טלפון של מפקחים, אבל אף אחד לא ענה וזה מוזר", אומרת שבת.
"תמוה בעיני שאתר שכזה, שהכניסה אליו מסוכנת מאוד, בטח עבור ילדים או דרי רחוב, פרוץ ופתוח. הסכנה היא לא רק מפגיעה בחיי אדם, אלא יש שם ציוד יקר ערך שעלול להיגנב, ולטעמי, אם לאנשי האתר זה לא מפריע, הפיקוח העירוני הוא זה שצריך לטפל בנושא".

קראו גם:

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "במסגרת סיור יזום התגלה כי השער במקום פרוץ. האגף לפיקוח על הבנייה יצר קשר עם הקבלן בדרישה לסדר את הגדר ולסגור את האתר. הגדר הוחלפה והאתר נסגר בהתאם בתום שעות הפעילות".