זה קורה ליותר ויותר ישראלים בשנה האחרונה, בגלל המצב הכלכלי המחמיר. הם פונים ללווים בשוק האפור, והתוצאה יכולה להיות מסוכנת מאוד, בעיקר כשמדובר בחובות כתוצאה מהתמכרויות להימורים, כאלה שגוררים פנימה משפחה שלמה.
הסיפור הזה יכול להדגים עד כמה אפשר להסתבך כשגובה של השוק האפור מחפש אתכם או בן משפחה שלכם: ישוב שקט באזור רחובות, 11 וחצי בלילה. דפיקות חזקות נשמעות בדלת של אחת הדירות, בה שוכנת משפחה.

3 צפייה בגלריה
דפיקה מאיימת בדלת
דפיקה מאיימת בדלת
דפיקה מאיימת בדלת
(צילום המחשה: Shutterstock)

מהעבר השני של הדלת נמצא עבריין אלים שמוכר היטב למשטרה. בנה של אותה משפחה הסתבך איתו, לאחר שלהיטותו להימורים או "בטים" בשפת העולם התחתון, גרמה לו לצבור חובות עתק.
בתחילה ניסו ההורים לעזור לבנם, ושילמו לדבריהם לגובה מהשוק האפור את סכום החוב - 40 אלף שקלים, ואף קיבלו לכאורה "קבלה" על העברת הסכום. אלא שאז הסיוט שלהם רק התחיל.
"כמה ימים לאחר ששילמנו - הוא התחיל לסחוט אותנו. כל פעם זה סכום אחר. כל פעם הסכום משתנה. הסכום גדל, הסכום יורד. מוריד לך חצי, מעלה לך חצי", מספרים ההורים המבוהלים. השיא הגיע בסצנת הדפיקות המאיימות על הדלת בלילה.
"לא פתחנו לו את הדלת. התקשרנו למשטרת רחובות", מספרים ההורים. "אבל מאותו רגע ועד נכון לרגע זה כשאנחנו מדברים, הוא ממשיך להתקשר ללא הפסקה ומאיים. גם תוך כדי שהשוטרים היו בבית, הם ראו שהוא לא מפסיק להתקשר, והם אמרו לנו לא לענות. השוטר אמר לנו אין טעם לבוא עכשיו לתחנה, יש עומס על החוקרים".

3 צפייה בגלריה
תחנת הימורים
תחנת הימורים
תחנת הימורים
(צילום: משטרת ישראל)

קראו גם:

בידי ההורים הודעות כתובות שהגובה שלח להם: "אני אז...ן את הבן שלך. אני אהיה עם אשתך במיטה. אני אפרוץ לך את הבית. כל העסק של אשתך - הוא שלי", לשון ההודעות, שחלקן מכוונות לעסק שבבעלותה של האם המפוחדת.
העבריין המאיים, שבעשר השנים האחרונות צבר בכל שנה קלנדרית כתב אישום על עבירת אלימות כזאת או אחרת, לא אהב בלשון המעטה את העובדה שההורים המסכנים פנו למשטרה, אבל זה לא עשה עליו רושם. "אתה לא רוצה שנגמור את זה יפה?", כתב להורים בלשון איום מפורשת.
מי שמכיר את המנגנונים של סוכני ההימורים הלא חוקיים, שמעניקים בנדיבות קרדיט למהמרים, יודע שבעל חוב הוא פרה חולבת שלא מפסיקים להעלות לה את רף החוב. במידה והוא גם בן למשפחה נורמטיבית כמו במקרה הזה, מדובר במטרה קלה שאפשר להלך עליה אימים ולשבש לה את החיים. נקווה שבשלב כלשהו, למשטרת ישראל יהיה גם את הזמן לטפל באחראים לשיטה הזו.
פורסם לראשונה: 11:13, 29.08.23