תושבים בשכונת רחובות ההולנדית מתכוונים להעביר בימים הקרובים פנייה לעירייה בבקשה לשקול את האפשרות להמשיך את עבודתו של שומר הלילה בפארק השכונתי, מעבר לחופשת הקיץ שמסתיימת מחר (שישי).
2 צפייה בגלריה
"משפר את איכות החיים שלנו". הפארק ברחובות ההולנדית
"משפר את איכות החיים שלנו". הפארק ברחובות ההולנדית
"משפר את איכות החיים שלנו". הפארק ברחובות ההולנדית
(צילום: משה גרינברג)
מסתבר שנוכחותו של השומר, המסתובב בפארק הגדול, הנמשך מחלקו הצפוני לחלקו הדרומי של רחוב הר הצופים - רחובה הראשי של השכונה - לא הייתה ידועה לחלק נכבד מתושבי האיזור.
מי שהעלתה את הנושא לסדר היום היא חלי גלעד, תושבת השכונה, שפרסמה באחת מקבוצות התושבים הצעה לפנות לעירייה ולבקש את הארכת פעילותו של השומר מעבר לחודשים יולי ואוגוסט.
"במהלך חודשי הקיץ התייצב מדי ערב בפארק בחור צעיר, לבוש ווסט צהוב, שסייר לאורך הפארק הלוך וחזור, וידא שהכל בסדר, ופשוט שמר שלא יהיו בעיות, אבל רק מי שיצא בשעות האלה לפארק נחשף לדבר הנפלא הזה", מספרת גלעד. "אני שמעתי לראשונה על כך מבעלי, שיצא לטייל עם הכלב בפארק, והבנו שמדובר בשומר מטעם העירייה, לא איש סיירת הורים או נציג של עמותת על"ם או משהו כזה, פשוט עובד מטעם העירייה שהשגיח על הפארק ושלא יהיו בעיות".
"אחרי שכמה מתושבי השכונה התחילו לדבר על כך, חשבנו שנעביר פנייה לעירייה, ונבקש את הארכת פעילותו של השומר, בטח לתקופת חופשות החגים שהילדים ובני הנוער מבלים ברחובות, ככה נוכל להיות יותר בשקט".
"השומר הזה נמצא פה בכל לילה בין השעה 22:00 ל-3:00 לפנות בוקר, וזה משפר באופן רציני את איכות החיים שלנו, ואני לא היחידה שמרגישה ככה".
גם רונן אלרום, תושב השכונה שלא היה מודע לקיומו של השומר, חושב שהמשך העסקתו היא בהחלט רעיון טוב: "השכונה שלנו היא לא שכונה רגילה. היא מבודדת משאר שכונות העיר, ולניידת משטרה ייקח באופן טבעי יותר זמן להגיע לפה, כך שזה רעיון טוב שיהיה שומר כזה".

2 צפייה בגלריה
מבקשים הארכה. הפארק
מבקשים הארכה. הפארק
מבקשים הארכה. הפארק
(צילום: משה גרינברג)

לדברי גלעד, בכוונתה לשוחח בימים הקרובים עם כמה שיותר מתושבי השכונה, ולהעביר ביחד איתם פנייה מסודרת לעירייה.

קראו גם:

"זה פתרון פשוט ונפלא, שמרגיע וירגיע את כולנו, בוודאי הורים לילדים ולבני נוער צעירים שמבלים לא מעט זמן, ובין השאר יושבים בפארק", אומרת גלעד. "לדעתי, זה אפילו פתרון ומענה טוב יותר מהצבת מצלמות אבטחה, ואולי אפילו זול יותר, ובטח שמדובר באדם שאפשר לפנות אליו בשעת צרה, שנמצא שם".