אם היו שואלים אותו לפני כמה חודשים, ראש העירייה רחמים מלול היה משוכנע שהשנה תיפתח עם אפס חולים. "אבל אף אחד לא יודע לצפות את המגיפה הזו", הוא אומר השבוע, "קיוויתי שהשנה תיפתח ללא חולים כי רק לפני חודשיים שלושה היו כמעט אפס חולים".
1 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
(צילום: רמי זרנגר)
קראו גם:
באיזו תחושה אתה פותח את שנת הלימודים הזו?
"זו פתיחת השנה הכי מורכבת שהיתה לנו. בשנה שעברה היינו בסגר בתקופה הזו והתלמידים לא למדו, אם ההחלטה היתה בידי הייתי ממליץ לפתוח רק אחרי חגי תשרי ועד אז להמריץ את החיסונים במיוחד בקרב בני 18-12, ששם לצערי אחוזי המתחסנים אינם גבוהים. נכון שעל התלמידים עברו חודשים רבים של סגרים ולימודים בזום, אבל בגלל הנתונים הקיימים היה עדיף לדחות כדי שחלילה לא ניקלע לקטסטרופה שעלולה לקרות בתנאים האלו".
אתם ערוכים מבחינת הבדיקות שההורים אמורים לבצע?
"התבטאתי השבוע בצורה חריפה ואמרתי שכל הגופים הממשלתיים והצבאיים פועלם בצורה חפיפניקית. משרד הבריאות, פיקוד העורף ומפקדת אלון מבקשים אתרים ומבנים לבדיקות, חיסונים ובדיקות סרולוגיות והעסק לא עובד. העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים להכשרת המקומות ואנשים צריכים לחכות בחום יולי־אוגוסט שלוש וארבע שעות. אנחנו מבקשים הגדלות של כוח אדם ואין קול ואין עונה. את הבדיקות הסרולוגיות בכלל צריך לבטל לדעתי, כמה כבר נמצאים עם נוגדנים? אולי שלושה־ארבעה תלמידים לכיתה. משקיעים הרבה כסף והון אנושי שאפשר לכוון לנושא החיסונים במקום לבזבז כסף וזמן בתורים עד אין קץ".
ולמרות הכל, העיר זכתה לראשונה בפרס חינוך, דווקא בשנת קורונה.
"מנהלת המחוז התקשרה אלי יום לפני שיצאה ההודעה. יש לנו מערכת חינוך מצוינת שמנוהלת כמו שצריך על ידי מנהלת האגף אפרת צוקרמן ומחזיק התיק זהר בלום, וכמובן בזכות המנהלים והמנהלות, המורים והמורות והצוותים שבזכותם קיבלנו פרס חינוך ארצי".
"אני סומך על ההורים שלנו שיבצעו את הבדיקות כראוי כדי לא לשלוח ילדים חולים, כי חלילה תתחיל שרשרת הדבקות"
לדבריו, כל השיפוצים של הקיץ לקראת סיום והמבנים יעמדו לרשות בתי הספר והגנים בזמן לפתיחת השנה.
אם חלילה יהיה שוב סגר, העירייה ערוכה לשוב ללמידה מרחוק?
"מניסיון אנחנו ערוכים ללמידה מרחוק, זה פעל וימשיך לפעול וגם סיפקנו מחשבים לכל התלמידים שלא היו להם מחשבים. אני סומך על ההורים שלנו שיבצעו את הבדיקות כראוי כדי לא לשלוח ילדים חולים, כי חלילה תתחיל שרשרת הדבקות וכיתות מבודדות.
"השבוע קיימתי כנס סייעות עם זהר ואפרת וקראתי להן ללכת להתחסן, כי בכך הן שומרות על הילדים שלנו ועל עצמן. למוסדות החינוך לא ייכנסו מורים או צוותי חינוך לא מחוסנים או מחלימים או עם בדיקות שליליות למסגרות החינוך כנדרש. אולי יחסרו לנו צוותי הוראה וזו בעיה כלל ארצית שאנחנו מתכוננים אליה, אם לא תהיה ברירה נגייס שוב את צוותי ההוראה של תקופת הקפסולות".
* בשיתוף מרכז השלטון המקומי