התחדשות עירונית בנווה מרמורק: אחת השכונות הוותיקות ביותר ברחובות עומדת לפני התחדשות ושדרוג. כנס דיירים נוסף ייערך היום (23.8) בשעה 19:30, באולם ברזילי מול קריית החינוך אורט.
2 צפייה בגלריה
שכונת מרמורק
שכונת מרמורק
שכונת מרמורק
(צילום: אבי מועלם)
עיריית רחובות פועלת לקידום התחדשות עירונית במתחמים שונים אשר הוגדרו כמותאמים לכך ברחבי העיר. בין המתחמים: מתחם האצ"ל, מתחם מילצ'ן וכעת גם מתחם מרמורק.
לצורך כך, נשכרו שירותים של אנשי מקצוע שונים כגון אדריכלים, עורכי דין ושמאים, אשר פועלים במסגרת מנהלת עירונית- באמצעות 360 (מבית גרין גרופ ומזור פירשט אדריכלים), על מנת להוציא אל הפועל תוכנית התחדשות איכותית במקצב מהיר.
לאחר שקוימו 3 כנסים לחלק מתושבי נווה מרמורק- עתיד להתקיים כנס נוסף לשלושה בניינים נוספים בשכונה: דיירים המתגוררים בכתובות קובנר 6, קובנר 8, העלייה 3, בהשתתפות נציגי הרשות.
בחודשים יולי ותחילת אוגוסט 2021 פעלה מנהלת הדיירים מטעם ה.ל.ר לעדכן את בעלי הדירות בשכונת נווה מרמורק בדבר קידום תכנון התחדשות עירונית. זאת באמצעות מכתב פנייה לתושבים, מפגשים פרונטליים ושיחות טלפוניות.
תחילה הופץ מכתב לבעלי הדירות מטעם העירייה, ולאחר מכן נתקיימו שלושה כנסים ל-10 בניינים מתוך 16 בנייני השכונה, ושני כנסים נוספים מתוכננים ליתר הבניינים. כנסים אלה פתוחים גם לכל בעל/ת עניין.
מטרת המפגשים הייתה ליידע את בעלי הדירות בדבר בחינתה של עיריית רחובות את המתווים התכנוניים והכלכליים לקידום התחדשות עירונית בנווה מרמורק, לשמוע באופן בלתי אמצעי את בעלי הדירות ותחושותיהם לגבי תהליך ההתחדשות בשכונתם, וכן לתת מענה וכלים לקבלת החלטות משותפות בתוך כל בניין.
בנוסף, 5 מפגשים נעשו במסגרת של אספות דיירים לבניינים עצמאיים, במהלכם מינו או אישררו הבניינים נציגות בעלי דירות למטרת קידום פרויקט ההתחדשות העירונית.
בחודשים הקרובים מתעתדת מנהלת הדיירים להשלים את המפגשים עם כלל הבניינים, יתקיימו מפגשי נציגות במתחמים בהם טרם נבחרו נציגויות, ולכל מתחם יבחרו נציגים לנציגות מתחמי התב"ע.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
( צילום: אבי מועלם)
ראש העירייה, רחמים מלול: "אנו מצויים בתהליכים מתקדמים של התחדשות עירונית בקרית משה, ומקדמים גם את מתחם האצ"ל ומילצ'ן. בימים אלה אנו בוחנים את האפשרויות בשכונת נווה מרמורק. לצורך מימושה על הצד הטוב ביותר עבורכם התושבים, אנו קוראים לכם להימנע בינתיים ממצבים בהם מחתימים אתכם על חוזים שאינם סבירים. בואו להשתתף בכנסים ולקבל את כל הפרטים".
חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "תושבי נווה מרמורק מחכים לכם! מהפכת ההתחדשות העירונית של רחובות ממשיכה במלוא הקצב, יחד איתכם בשותפות נבחן ונקדם התחדשות עירונית בשכונה שתשפר את איכות החיים הכנס הוא צעד ראשון והזדמנות מעולה לחשוב יחד מוזמנים".
דיירים בשכונת נווה מרמורק המבקשים להצטרף לתהליך מוזמנים ליצור קשר עם מינהלת ההתחדשות:
שרון כהן - 052-5905858
משרד - 077-3504502
מייל: minheletbiz@hlr.co.il