רחבת תיכון 'דרכא בגין' בגדרה נראתה השבוע כמו יריד אוכל ענק. שולחנות רבים ועליהם מאכלים שונים וטעימים הוצבו במקום. אך ממבט קרוב מיד ניתן היה להבחין שאין זה יריד אוכל רגיל. היריד והכן למען 30 מהחטופים בעזה. עבור כל חטוף הוצב שולחן עליו המאכל שהוא הכי אוהב ותמונתו, מידע אודותיו ובלון צהוב.
2 צפייה בגלריה
תלמידי דרכא עם המנות
תלמידי דרכא עם המנות
תלמידי דרכא עם המנות
(צילום: יאיר מצא)

בשבועות האחרונים אספו התלמידים מתכונים אהובים על 30 מהחטופים השבויים בעזה. הם למדו על כל חטוף, על חייו ועל סיפור חטיפתו, ועל המאכל שהוא הכי אוהב, לעיתים בשיתוף משפחתו, ולאחר מכן ניגשו למלאכת הכנת המתכון.
"כדי לחבר את התלמידים לנושא החטופים ולהפוך אותם לשגרירים בעצמם באמצעות הרשתות החברתיות, יזמנו את הפרויקט המרגש והמיוחד הזה – 'מתכון של תקווה'", מספרת מנהלת תיכון דרכא בגין, אתי חדד. "אוכל זה משהו מחבר ואישי. כשהתלמידים הכינו את האוכל האהוב על כל חטוף ושמעו את סיפורו, הוא לפתע הפך ליותר משם ותמונה עבורם. הם למדו להכיר כל אחת ואחד מהם.
התלמידים הכינו את המתכונים האהובים על החטופים, שיתפו במלאכת הבישול גם את בני משפחותיהם וערכו השבוע יריד ובו הציגו את המאכלים לצד תמונותיהם של החטופים.
על כל תמונה הוצב ברקוד אותו ניתן היה לסרוק ולקבל מידע על החטוף.
ביריד השתתפו גם הוריו של עומר ונקרט, בוגר בית הספר אשר נחטף לעזה.

2 צפייה בגלריה
המתכון האהוב על בוגר בית הספר החטוף עומר ונקרט ותמונתו
המתכון האהוב על בוגר בית הספר החטוף עומר ונקרט ותמונתו
המתכון האהוב על בוגר בית הספר החטוף עומר ונקרט ותמונתו
(צילום: יאיר מצא)

אימו של עומר, ניבה ונקרט, נשאה דברים בטקס ואמרה: "כולנו עכשיו חיים את ההיסטוריה. אתם בני נוער ויש לכם הרבה כוח והשפעה. תשאלו את עצמכם איך אתם יכולים לשנות את ההיסטוריה. אל תגידו 'אני רק ילד'. יש לכם דרך להשפיע בשיח, ברשתות החברתיות, ואנחנו מבקשים מכם לעזור לנו במלחמה הזאת, לא להוריד לרגע אחד מסדר היום הציבורי את החשיבות בהחזרתם של החטופים עכשיו. שכולנו נדע ימים טובים יותר. אנחנו חדורי אמונה ותקווה שעומר חוזר, שכולם חוזרים".

קראו גם:

כעת מייחלים ומחכים התלמידים לשובם של החטופים. "אנחנו מחכים שיחזרו כבר הביתה לחיים שלהם ולאוכל שהם הכי אוהבים", אמרו התלמידים בהתרגשות.