רק השבוע ראינו איך תושבי נהריה נאלצים להתמודד שוב עם סדרת הצפות, וגם העיר רחובות ידעה ימים קשים של הצפות, במיוחד בשנה שעברה, אז הוצפו חלקים רבים בעיר בשל גשם מתמשך וחזק.
2 צפייה בגלריה
הצפה ברחוב הרצל
הצפה ברחוב הרצל
הצפה ברחוב הרצל
(צילום: אביגיל קדם)
אחד מהמוקדים המועדים להצפה הוא דרך יום הכיפורים בשכונת קריית משה, שבכל שנה חוזרות ממנו תמונות קשות של הצפות, לעיתים נראה כאילו נהר עובר במקום.
(הצפה בדרך יום הכיפורים ברחובות. צילום: עמר ואסיף וייס)
קראו גם:
מוקד נוסף הוא באזור שעריים, ברחוב ברזילי, בחזית הדרום ובאזור כיכר שמשון צור, שם בכל מערכת גשם כבדה ישנן הצפות שמקשות על נהגים ועל עוברי אורח לעבור.
עוד מוקד שנצפה בשנים האחרונות הוא דרך הים, בקטע הכביש שבין תחנת כיבוי האש ועד לצומת סמילנסקי, האצ"ל ודרך יבנה. באזור זה רכבים מצאו עצמם במערכות גם קודמות תקועים בשלוליות מים שהגיעו כמעט עד פתחי דלתות הרכב.
2 צפייה בגלריה
הצפות ברחובות
הצפות ברחובות
הצפות ברחובות
(צילום: עמר ואסיף וייס)
מוקדי הצפות נוספים פזורים ברחבי העיר, בחלקים מרחוב הרצל ובשכונת אושיות. במקביל ישנם מקומות שבעבר היו מועדים להצפות כבדות, אך בעיריית רחובות פעלו להסדרת ושיפוץ התשתיות בהן, מה שמנע הצפות, גם בימי גשם כבד.
(הצפה בדרך יום הכיפורים ברחובות. צילום: עמר ואסיף וייס)
"כל שנה הביוב עולה בדרך הים ורוז'נסקי. הכול מוצף וכמעט אי אפשר לעבור עם הרכב, שלא לדבר על חציית הכביש", אומר תושב הרחוב. "אנחנו מחכים שהתיקונים יגיעו גם אלינו", הוא הוסיף. "נכון שקצת סובלים כמה חודשים מהשיפוץ, אבל אנחנו רואים היום שבמקומות שתיקנו את התשתית, נפתרה הבעיה, וזה יותר חשוב".
מעיריית רחובות נמסר: "עיריית רחובות ותאגיד המים 'הבאר השלישית' נערכו בימים האחרונים למערכת גשמים נוספת. בכל רחבי העיר נוקו קולטני הגשמים באופן ידני וגם באמצעות ביובית. במוקדים המרכזיים נוספו קולטנים חדשים ונוקו תעלות הניקוז. בנוסף, נעשתה עבודה מקיפה בניקיון המוביל המרכזי בעיר ותעלות הניקוז המקיפות את העיר, על מנת שמי הגשמים יקלטו במהירות בתעלות הניקוז ולא יווצרו הצפות".
לעדכונים – חדשות רחובות