במוצאי שבת האחרונים התקבלה במוקד איחוד הצלה קריאה על נער בן 17 שנפל מהקומה השנייה של ישיבת חב"ד ברחוב חס"ם ברחובות. "צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לנער", נמסר.
1 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ הנער
פעולות חילוץ הנער
פעולות חילוץ הנער
(צילום: "איחוד הצלה")
קראו גם:
"לדברי עוברי אורח הנער מעד מחלון בקומה שנייה על גג רעפים ונחבל בגפיו", סיפר חובש איחוד הצלה משה מזרחי שהגיע למקום, "בסיוע חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת האירוע".
מיכה שולם, חובש נוסף של איחוד הצלה הוסיף: "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. צוותי כיבוי פעלו בזירה עקב אופי האירוע". שכנים שראו את המתרחש מביתם סיפרו כי לא הופתעו מהאירוע. לטענתם, לא אחת העירו לאורך השנים למנהל המקום על התנהלות הנערים. "זה היה רק עניין של זמן, כבר כמה פעמים הזהרתי את המדריך שלהם שהם משתוללים, קופצים מהגגות ומזנקים מהמדרגות החיצוניות לרחבה", מספרת שכנה שמתגוררת בסמוך. "הזהרנו גם בהנהלה של המקום".
בחודש יוני 2019 אף פורסמה ב"ידיעות רחובות" כתבה בנושא, שם טענו שכנים כי תלמידים מהישיבה, נוהגים לעלות אחרי השעה עשר בלילה לגג המבנה, שרים, צועקים ומרעישים. בפעם אחת שיחקו הנערים בכיסאות על הגג, זרקו אותם לאוויר ונתנו להם להתנפץ על גג המבנה. מטעם הישיבה נמסר אז כי מדובר באירוע קהילתי ולא על תלמידי הישיבה.
"אם היו מתייחסים בחומרה לתלונות ולאזהרות שלנו", טוענים השכנים, "אולי ניתן היה למנוע את האירוע האחרון שרק בנס לא הסתיים בצורה טראגית יותר".
מנגד, בישיבת חב"ד אמרו כי "למקרה המדובר אין קשר לתלונות השכנים על רעש והשתוללות במרפסת הממוקמת בגג בית הכנסת. הנפילה אירעה מחלון בצד אחר של המבנה".