לבית משפט השלום ברחובות הוגשה השבוע תביעה כנגד שני תושבים מוכרים מתחום העסקים והחנויות. התובע הוא צעיר בן 19 אשר עבד אצל השניים כמנקה בחברת ניקיון בניינים כמה חודשים השנה.
1 צפייה בגלריה
איפה הרווח שהובטח?
איפה הרווח שהובטח?
איפה הרווח שהובטח?
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
לטענתו, בעוד הוא עובד אצל השניים פנה אליו אחד מבעלי החברה והציע לו להשקיע 50 אלף שקל ברכישת קונטיינר שמכיל קורקינטים חשמליים. עוד טוען הצעיר בכתב התביעה כי כדי לשכנעו, אמר לו האיש כי הוא ושותפו לעסקים גייסו מיליון שקלים, מתוכם השקיעו בעצמם 300 אלף שקל ברכישת הקורקינטים והבטיח לצעיר כי אם ייכנס לעסקה ייהנה מרווח של 17 אלף שקל בתוך שלושה חודשים בלבד.
התובע טוען בכתב התביעה כי השניים ניצלו את גילו הצעיר ואת חוסר ניסיונו, וכן את העובדה שהוא בטח בהם לאור ההיכרות המוקדמת ביניהם, כאשר בהמשך התברר לו כי מדובר בתרמית ובסיפור שלא היה ולא נברא.
התובע טוען כי הוא נטל הלוואה בסכום של 27 אלף שקל, ובריבית של 3,000 שקל לחודש מגורמים פרטיים. את הכסף הוא העביר לדבריו לנתבעים, שהבטיחו לו לטענתו בתוך חודש רווח ראשון של 5,000 שקל.
אלא שכאשר הגיע מועד התשלום הראשון, כך נטען בתביעה, החל אחד הנתבעים להתחמק ממנו. יתרה מכך, אחד הנתבעים לטענתו אף שלח לו צילום מסך לפיו הועברו לחשבונו 13 אלף שקל, העברה שלא התרחשה בפועל.
לטענת הצעיר הוא נאלץ ללוות כספים מבני משפחתו ולשבור תוכנית חיסכון כדי להחזיר את ההלוואה שלקח. גם צ'קים שניתנו לו התגלו ללא כיסוי כיוון שניתנו מחשבון מוגבל ובפועל הצעיר לא קיבל את כספו בחזרה.
הצעיר תובע מהשניים להשיב לו 50 אלף שקל בתוספת 3,000 השקל ששילם עבור הריבית וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.