נוהל חדש של רשת חוויות נקרא "נוהל 10", על פיו הרשת מאפשרת מספיק זמן התארגנות להורים במקרה שבו לא נמצאת מחליפה לעובדת הצהרון, מכל סיבה שהיא.
"הילד בלי סייעת"הילד בלי סייעת
ללא פתרון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
כך למשל, בשבוע האחרון קיבלו הורים הודעה על פי הנוהל ובה נמסר להם שמובילת הצהרון לא נמצאת באותו היום, ולכן למרות כל המאמצים הצהרון לא ייפתח באותו היום ועל ההורים להיערך לקחת את הילדים בשעה 14:00 באופן עצמאי.
בהודעה שנשלחה מטעם חוויות להורים נכתב כי "נוהל 10" נועד כדי לייצר ודאות להורים ולהקל עליהם בתקופה זו. "עם זאת, במידה ובשל מחסור בכוח אדם לא נוכל לפתוח את הצהרון של ילדכם, אנו נודיעכם לכל המאוחר עד השעה 10:00 בבוקר של אותו יום", נכתב בהודעה. "עד אז ייעשו מירב המאמצים לפתור את כל השינויים הבלתי צפויים בכוח האדם".
הורים שקיבלו את ההודעה זעמו, לטענתם החיפוש אחר מחליפה עד 10:00 בבוקר אינו מניח את הדעת, מה גם שהמקרה חוזר על עצמו יותר מדי פעמים ברחבי העיר. "הם משחקים אותה כאילו מתקדמים ושקופים, שכאילו אם עד השעה 10:00 בבוקר לא מוצאים מחליפה הם מודיעים כדי שלהורים יהיה מספיק זמן להיערך לאסוף את הילדים", הוא טוען, "בפועל מה שקורה זה שברגע שמגיעה השעה 10:00 הם מתייאשים ומפסיקים לחפש ומזמברים את כולנו".
ברשת חוויות ציינו מנגד כי, "בניגוד לטענות נוהל 10 נועד לייצר ודאות להורים, על מנת לאפשר להם להיערך לימים שבהם לא ייפתח צהרון, עקב מחסור בכוח אדם, לאור תקופת הקורונה והבידודים. במידה ומסגרת מסוימת איננה נפתחת, הנוהל מאפשר להורים להתארגן לאיסוף ילדיהם במועד.
"כפי שנמסר להורים, נעשים כל המאמצים עד הרגע האחרון לפתוח את המסגרות ואכן, עד כה הנוהל הופעל פעמים בודדות בלבד. מצב דומה קיים בכל מסגרות החינוך בארץ בתקופה זו וצפוי להמשך לאור מגבלות הקורונה, על כן בסיום השנה ייערך סיכום ויועברו זיכויים".