כבר כמעט שנה שנהגים אשר עוברים בכביש 40 במקטע של גדרה מקבלים קנסות גבוהים במיוחד, נקודות ואף שלילת רישיון והכל בגלל מצלמת מהירות שהוצבה בסמוך לצומת הכניסה למושב קדרון, בכניסה לגדרה.
1 צפייה בגלריה
הפגנת הנהגים לפני מספר חודשים
הפגנת הנהגים לפני מספר חודשים
הפגנת הנהגים לפני מספר חודשים
(צילום פרטי)
קראו גם:
אנשים שרגילים לנסוע בכביש כבר שנים רבות הופתעו למצוא דוחות בדואר שלהם, לעתים יותר מאחד, וזאת מכיוון שהיו בטוחים שהם נוסעים בדרך בין־עירונית ולא עירונית.
אחרי שהתברר לתושבים כי עוד ועוד מהם נפגעו כתוצאה מהצבת המצלמה, התגבשה קבוצה של מאות מהם הפועלת בימים אלו מול הרשויות השונות בניסיון להבין את פשר הצבת המצלמה דווקא בנקודה זו. בין היתר הם פנו למפכ"ל המשטרה, לשרת התחבורה, למשרד לביטחון פנים ולמועצה המקומית גדרה. לפני מספר חודשים אף התקיימו הפגנות בכביש וראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, אף התחייב לפנות למפכ"ל בנושא. למרות כל המאמצים, נהגים ממשיכים לקבל קנסות.
"אנשים עוברים את ה־50 קמ"ש, ואז כולם חוטפים קנסות", מסביר אחד ממובילי המאבק. "החליטו שזה כביש עירוני, אבל הוא עובר בין ערים, לא נכנס לתוך גדרה, למה לא לאפשר נסיעה ב־70 קמ"ש? זו שיטת מצליח. גובים כסף מאזרחים תמימים".
ממועצת גדרה נמסר: "כביש 40 הוא בין עירוני באחריות מע״צ והאכיפה בו אינה באחריות המועצה. עם זאת, לאור פניות רבות של תושבים, ראש המועצה פנה למ"מ המפכ"ל בבקשה לבחון את ביטול הדוחות שהתקבלו עד להצבת שילוט. אגף התנועה הארצי השיב כי נבחן טיפול בדוחות התושבים גם אם לא פנו אישית, לפנים משורת הדין".