בית החולים קפלן ברחובות, מקבוצת "כללית", המטפל במאות אלפים מתושבי איזור השפלה, מראשון לציון ונס ציונה בצפון, לגדרה, יבנה והיישובים בפאתי העיר אשדוד מדרום, נכנס בימים אלה לשגרת חירום, המשפיעה מאוד על היערכות בית החולים הגדול וצוותי הרפואה והמינהלה בתחומו.
2 צפייה בגלריה
רוב הבניין החדש ממוגן. ביקור השר בקפלן
רוב הבניין החדש ממוגן. ביקור השר בקפלן
רוב הבניין החדש ממוגן. ביקור השר בקפלן
(צילום: גלעד שעבני שופן)
מאז עבר בית החולים ממצב שגרה למצב חירום, בשעות הבוקר המאוחרות של יום שבת, 7 באוקטובר, שומרים אנשי קפלן על כוננות גבוהה ועל מוכנות לכל תרחיש או אירוע.
באמצע השבוע נערך בבית החולים ביקור של שר הבריאות, אוריאל בוסו, שנפגש עם בכירי המתחם הרפואי ושמע מהם על הנעשה בשטח מחלקות בית החולים מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל".
על פי הנתונים שנמסרו לשר בוסו, במהלך שלושת השבועות האחרונים טופלו בבית החולים כ-340 פצועים: חיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים.
מנהל המרכז הרפואי, פרופ' טריף בדר, הסביר לשר ולפמלייה שנלוותה אליו כי בבית החולים מקווים שבתקופה הקרובה יוכלו חלק ממחלקות בית החולים לעבור לפעול מבניין האישפוז החדש ההולך ונבנה, וכי מבוצע מאמץ להקדים את פתיחתו, שכן רובו יהיה ממוגן בפני ירי רקטות.
נכון לעכשיו, רק חלק ממחלקות האישפוז בבית החולים ממוקמות במבנים ממוגנים, ופתיחת הבניין החדש תגדיל פי שלושה את כמות המיטות שיהיו במחלקות ממוגנות.
עד שזה יקרה, ל"מיינט רחובות" נודע, כי ביום הראשון למלחמה, ולאחר שקברניטי בית החולים הבינו כי הלחימה צפויה להיות ממושכת, הועברו מחלקות רבות לאזורים אחרים בבית החולים, שאמורים להיות יותר ממוגנים מפני ירי רקטות.

2 צפייה בגלריה
מסייר בשטח. ביקור השר
מסייר בשטח. ביקור השר
מסייר בשטח. ביקור השר
(צילום: גלעד שעבני שופן)

"המרכז הרפואי קפלן נמצא בטווח של 0-40 ק"מ מעזה, באיזור בו יש אזעקות באופן די תדיר, ולצערנו גם נפילות", אמר פרופ' בדר. "מהיום הראשון ללחימה, בית החולים, על כלל עובדיו, נכנס בהתגייסות יוצאת דופן מתחת לאלונקה במטרה לתת מענה לפצועי המלחמה, חיילים לצד אזרחים, וכן להמשיך ולתת טיפול רפואי מקצועי ואיכותי למטופלי האיזור".

קראו גם:

"בימים אלה אנחנו נערכים להמשך התרחבות הלחימה באמצעות עבודות על הגדלת כמות המיטות הממוגנות, ופתיחתם של שני חדרי צינתור ממוגנים".