תושבים בשכונת אושיות ברחובות, אחת השכונות הוותיקות בעיר, כועסים על ההחלטה של קופת החולים שירותי בריאות כללית לסגור, לטענת התושבים מבלי להודיע על כך מראש, את בית המרקחת המרכזי במרפאה השכונתית הממוקמת בצומת הרחובות הפועל הצעיר ויהושע פורר.
2 צפייה בגלריה
ההודעה ללקוחות על סגירת בית המרקחת
ההודעה ללקוחות על סגירת בית המרקחת
ההודעה ללקוחות על סגירת בית המרקחת
(צילום פרטי)
מי שהעלתה את הנושא לסדר היום בתחילת השבוע הייתה אחת מתושבות השכונה, שוש חביב, שכתבה בהודעה שפרסמה ברשתות החברתיות: "עודכנתי שמרפאת אושיות סגרה את בית המרקחת מבלי לעדכן את לקוחותיה, ויש לציין שזו שכונה של עולים חדשים, של אנשים חסרי יכולות, שבתקופה כזו של מלחמה מחליטים לסגור להם בית מרקחת שנותן מענה לעשרות קשישים, כולל ניצולי שואה".
אתמול (שני) גילו רבים מתושבי השכונה כי בית המרקחת אכן סגור, דבר שנודע להם משלט שתלו עובדי המרפאה על דלת הכניסה למתחם, צעד שעורר כעס גדול בקרב חלק מהתושבים.
"לא ייאמן שבימים כאלה סוגרים שירות כזה חשוב", אומרת אליזבט עמר, תושבת השכונה, "וזה לא משנה אם אין עובדים בגלל המלחמה, המרפאה הרי פועלת ואין בעיה של מיגון, אז לא ברור למה סגרו את בית המרקחת".
גם עודד לביא, שהוריו מתגוררים בשכונה, כועס על המהלך החד-צדדי מצידם של אנשי שירותי בריאות כללית.

2 צפייה בגלריה
מבנה קופת חולים כללית באושיות
מבנה קופת חולים כללית באושיות
מבנה קופת חולים כללית באושיות
(צילום פרטי)

"ההורים שלי אנשים מבוגרים, והמטפלת הזרה שלהם התקשרה אליי ביום ראשון ואמרה לי שאי אפשר לקנות תרופות לאמא כי בית המרקחת סגור. אף אחד לא יודע להגיד למה זה קרה, ועכשיו הקשישים והחולים או בני המשפחה שלהם צריכים לנסוע ולחפש בתי מרקחת אחרים בעיר, וזה לא נעים כשיש אזעקות מדי יום".

קראו גם:

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "עקב עזיבת רוקח אחראי (מסיבות אישיות) נאלצנו לסגור את השירות באופן זמני. אנו פועלים במלוא המרץ לאיתור רוקח אחראי ולהחזרת פעילות בית המרקחת בהקדם.
"מחסור ברוקחים הינו בעיה לאומית שכל מערכת הבריאות מתמודדת עמה. מתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית. נציין כי באפשרות לקוחותינו שירות 'תרופות עד הבית' ללא עלות, ובתי מרקחת נוספים בסמיכות ובפריסה רחבה".