עוד בטרם אישרה הממשלה באופן רשמי את חזרת התלמידים ללימודים, עיריית רחובות נערכה מבעוד מועד והכינה מתווה לימודים עירוני. במסגרת מרתון ישיבות ותכנונים, הוכן מתווה פעילות אשר לוקח בחשבון את הנחיות הזהירות יחד עם האמצעים הדרושים כגון כיתות.
באגף החינוך קיימו ישיבות הכנה מקדימות עם הפיקוח במשרד החינוך, המנהלות והמנהלים וכמובן הנהגת ההורים העירונית, על מנת להשלים את ההיערכות מוקדם ככל שניתן. מתווה הלימודים העירוני שיחל לפעול החל מהשבוע הבא מאפשר לתלמידי העיר יותר ימי לימוד ושעות לימוד ממתווה משרד החינוך.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה.
כיתה ריקה.
כיתה ריקה.
(צילום: shutterstock)
בהתאם למתווה משרד החינוך, כיתות ה'- ו' יחזרו ללמוד בבתי הספר 3 ימים לפחות, 14 שעות בשבוע לפחות.
תוכנית הלימודים בעיר רחובות, החל מיום שלישי הקרוב, 24.11:
כיתות א'-ב' למידה בכיתות מלאות חמישה ימים בשבוע. 5 שעות ביום; כיתות ג'-ד': למידה בקפסולות חמישה ימים בשבוע. 5 שעות ביום; כיתות ה'-ו' למידה בקפסולות חמישה ימים בשבוע, 20 שעות בבית הספר, 5 שעות למידה מרחוק - יותר מהמתווה של משרד החינוך.
בהתאם לכלל שקבעו באגף החינוך בעיריית רחובות, מספר שעות ההוראה וימי הלימודים יהיו אחידים בבתי הספר היסודיים בכל העיר. במטרה לצמצם את המגעים ובהתאם למתווה משרד החינוך, כל מורה ילמד ב-4 קפסולות קבועות.
תומכי ההוראה שהעירייה מימנה כדי לחלק את כיתות א'-ב' לקפסולות יישארו בביה"ס, על אף שהקפסולות יבוטלו בהתאם להחלטת הקבינט – וזאת כדי לאפשר את הגדלת היקף ימי הלימודים לכיתות ה'-ו', מעבר למתווה משרד החינוך.
קראו גם >>
מאחר ומספר חדרי הלימוד גדל בשל למידה בקפסולות, יתקיימו חלק מהלימודים של חלק מבתי הספר היסודיים בעיר במבנים של חטיבות הביניים, בתיכונים ובמתנ"סים הסמוכים לבתי הספר היסודיים. במקביל, אגף החינוך נערך להחזרת גני הילדים לשישה ימי לימודים, ועם סיום ההיערכות – הנושא יפורסם בהרחבה.
ראש העיר, רחמים מלול: "מערכת החינוך העירונית פועלת על מנת להעניק לתלמידי העיר את הטוב ביותר, גם בשגרה של משבר הקורונה. על אף המתווה הארצי, עשינו הכל על מנת להעניק לתלמידי רחובות יותר שעות ויותר ימי לימוד, ואני שמח שהצלחנו להשיג את המטרה. אנחנו מאמינים שהכי חשוב עבורם בעת הזאת הוא לחזור לבתי הספר, לשגרה ככל שניתן. אנו פועלים לעשות זאת תוך שמירה על הנחיות הזהירות והמשך הקפדה".
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
( צילום: אבי מועלם)
ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: "מבחינתנו החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות. גם הפעם פעלנו לקביעת מתווה מקיף יותר לתלמידי העיר- מזה שקבע משרד החינוך , והכל תוך שמירה על בריאות התלמידים והצוות".
מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: "אני שמחה כי תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים. פעלנו מבעוד מועד על מנת להכין מתווה מוקדם ככל שניתן, וכן על מנת להחזיר את התלמידים ללמידה פרונטלית בבית הספר בהיקף גדול ככל שניתן. אני מודה לכל השותפים שלנו – בבתי הספר, במשרד החינוך, בהסתדרות המורים ובהנהגת ההורים".
לכל העדכונים - חדשות רחובות