בכל נובמבר מצוין חודש המודעות לסוכרת, ויש מי שבחר להתמודד עם המצב בצורה קצת אחרת. ואם אתם מכירים את הקבוצה הפופולארית "אמהות מבשלות יחד", זה הזמן להכיר את הקבוצה שצמחה מרחובות, בהובלת תהילה אהרון־עמרם (38), שדווקא מצבה הרפואי הוביל אותה לפתוח קבוצת פייסבוק עם מתכונים לסוכרתיים: מתוקות מבשלות באהבה.
1 צפייה בגלריה
"מנות יפות וטעימות". תהילה אהרון־עמרם
"מנות יפות וטעימות". תהילה אהרון־עמרם
"מנות יפות וטעימות". תהילה אהרון־עמרם
(צילום: פרטי)
אהרון־עמרם, פדיקוריסטית רפואית מרחובות, גילתה שהיא חולה בסוכרת סוג 2 בגיל 23. לפני שנתיים היא החליטה לפתוח קבוצת פייסבוק בשם "מתוקות מבשלות באהבה", כדי לתת מענה איכותי של מתכונים לחולי סוכרת מכל הסוגים, לאנשים שנמצאים בסיכון לסוכרת ולבני משפחותיהם.
"המטרה של הקבוצה היא ליצור קהילה תומכת כדי לאפשר לאנשים גישה למתכונים של תזונה מדודת פחמימות", מסבירה אהרון־עמרם.
במיוחד היום, כשאנשים עולים במשקל בשל הסגרים של תקופת הקורונה, המתכונים הבריאותיים של אהרון־עמרם וחברות הקבוצה מסייעים לנשים לשמור על אורח חיים בריא יותר. "אני מאמינה שאפשר לאכול הכל, בצורה הנכונה, וגם אוכל מושקע ומספק. יש סטיגמה שחולי סוכרת חיים על מלפפונים וחסה וזה ממש לא נכון".
בקבוצת הפייסבוק של אהרון־עמרם חברות 1,650 נשים, בנות משפחה של חולי סוכרת, נשים שאובחנו בעצמן כחולות סוכרת מסוגים שונים, ונשים שנמצאות בסיכון לחלות במחלה.
"יש מישהי שכתבה לא מזמן שהיא במשקל עודף, שאבא שלה חולה סוכרת והיא רוצה לפעול עכשיו כדי לשפר את מצבה, כי היא לא רוצה להגיע לשם", מסכמת אהרון־עמרם. "אני משתדלת שהמנות יהיו יפות וטעימות. זה נכון שסוכרתיים צריכים לאכול דברים מיוחדים, אבל אצלנו 80 אחוז מהמנות מורכבות ממצרכים שיש לכל אחד בבית".
לעדכונים - חדשות רחובות