כשדינה כהן, אחות מוסמכת מרחובות, התבשרה על כך שהיא תזכה ביום כיף כהוקרה על פעילותה בשנה האחרונה, שנת הקורונה, היא לא יכלה להסתיר את התרגשותה. זאת למרות שפעילותה למען הקהילה נמשכת כבר שנים רבות. כהן יצאה אמנם לפנסיה לפני שלוש שנים, אך בשנת הקורונה היתה לאחת הדמויות הבולטות ברחובות, בין היתר בזכות פעילותה כמתנדבת בשלושה ארגונים שונים הפועלים להצלת חיים.
2 צפייה בגלריה
"מחמם את הלב". דינה כהן
"מחמם את הלב". דינה כהן
"מחמם את הלב". דינה כהן
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
כהן (62), תושבת רחובות, פרשה לגמלאות מסיבות אישיות בשנת 2018, לאחר שהיתה כל חייה אחות מוסמכת, ובשנים האחרונות לעבודתה היא מילאה תפקיד של אחות במחלקת המונשמים בבית חולים הרצפלד בגדרה.
לאחר שנחשפה לארגון עזר מציון דרך בית חולים שניידר, החליטה להתנדב בו באופן קבוע בפרויקט "רפואה ושמחה", במסגרתו היא מסייעת למי שנתקע בלי תרופה או מרשם, או כשצריך לארח חברה למישהו בבית החולים.
"ראיתי את מה שהארגון הזה עושה ואמרתי לעצמי שאני רוצה לקחת בזה חלק", היא מספרת על עזר מציון. "אחרי שעזרו לי פעם אחת, תרמתי להם חפצי רפואה שונים ואחר כך החלטתי שאני רוצה להתנדב ולהתמסר לארגון".
פעמים רבות היא יוצאת לקחת דמים לתרומות מח עצם עבור בתי חולים, מתוך שליחות ורצון לסייע ולהציל חיים.
גם בתקופת הקורונה היא נרתמה דרך "מאוחדת" לתת חיסונים, כשהיא מיישמת את הידע שלה למען תושבי העיר. בנוסף, היא גם משמשת כמתנדבת פעילה בארגון איחוד הצלה, ויוצאת לקריאות באיזור מגוריה בשכונת כפר גבירול. "ומי אני במערכת? בורג קטן ליד הצוות המדהים שלנו", היא אומרת בצניעות. "אם זה אמיר צברי וחני וקנין עם פרויקט החסד שלהם של סלי המזון, ואם זה יוני רוטנברג שלוקח על עצמו כל כך הרבה משימות".
2 צפייה בגלריה
ריקה שרז באבא
ריקה שרז באבא
ריקה שרז באבא
(צילום: פרטי)
היא מספרת שההתנדבות באיחוד הצלה היא ההתנדבות העיקרית שלה, והיא דואגת לצאת להדרכות ריענון כל הזמן. "אני אוהבת ללכת לריענונים כי כשאת בבית החולים תמיד יש לך את בית החולים מאחורייך, אבל כשאת בשטח את לבד, את צריכה לקחת החלטות.
"לא מזמן היה לי מקרה של אישה דתייה שחוותה כאבי בטן קשים, ממש עם כניסת השבת. זיהיתי שמדובר בחסימת מעי, ולמרות שבגלל כניסת השבת היה לי קשה להגיד לה להתפנות לבית חולים, אמרתי לה: 'תתייעצי עם הרב, את חייבת בית חולים'. היא התייעצה ובצאת השבת דיברנו אחרי שהיא עברה ניתוח כי היתה לה חסימה".
כולם יודעים שכשיש צורך בעזרה, דינה תהיה שם כדי להושיט יד. "אני קמה בבוקר ואני קודם כל מתפללת שאף אחד לא ייפגע ושכולם יהיו בסדר, ואם מישהו צריך עזרה מיד אלך ואעזור. יש לי מטופל שלא עלינו חלה במחלה. היתה קריאה ובלי לדעת שזה הוא יצאתי לקריאה, ואיך שהוא ראה אותי הוא אמר – 'עכשיו כשאני רואה אותך אני מרגיש טוב'. זה מחמם את הלב שלי, אני חושבת שכולם צריכים לצאת ולעזור, לתת מעצמם מה שאפשר".
כהן נשלחה ליום פינוק אצל הקוסמטיקאית ריקה שרז באבא, משכונת כרמים בראשון לציון, שעובדת עם חברת הקוסמטיקה המדעית "ביופור". יום הפינוק ניתן לה בהתנדבות מלאה כהוקרה על פעילותה הקהילתית בשנה האחרונה, ובסיומו תקבל גם מארז עם מוצרי החברה. "אני שמחה להשתתף בפרויקט הזה ולפנק את דינה", אומרת שרז באבא, "אני אוהבת לתרום לקהילה והעובדה שאני עובדת בביופור מאפשרת לי לתת בחזרה לקהילה".