אורית ודדי שמחי מגדרה פתחו השבוע מיזם לקידום יוזמות בקהילה ולהנצחת בנם גיא שמחי ז"ל שנהרג בשבעה באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
גיא ז"ל עם האב דדי שמחי
גיא ז"ל עם האב דדי שמחי
גיא ז"ל עם האב דדי שמחי
(צילום: באדיבות המשפחה)

נלחם במחבלים בידיים חשופות


בערב שמחת תורה לאחר ארוחה משפחתית, יצא גיא (20), שהיה בחופשה מהסיירת, עם חבריו הטובים לחגוג במסיבת הנובה. עם תחילת המתקפה, לקח את חבריו וחתר להגיע לממ"דים בקיבוץ רעים תוך כדי שהוא אוסף בדרך מבלים נוספים. הוא הכיר את השבילים ומצא דרך עוקפת לשם. הוא אסף מהמיגוניות (אשר התבררו לאחר מכן כמלכודות מוות) מבלים אשר ברחו מהמסיבה והכניס אותם לממ"דים, וכך הציל את חייהם.
גיא נשאר מחוץ לממ"ד, נלחם במחבלים בידיים חשופות, ללא נשק, והרג מחבל בידיו. כשהבינו המחבלים שמי שנכנס לבית לא יוצא ממנו, החלו לזרוק רימונים. גיא נפצע מהרימונים, הצליח לצאת דרך החלון כשהוא פצוע ונהרג מירי נוסף, מעשיו אלו מנעו מהמחבלים להיכנס לבית ולרצוח את כל חבריו בממ"ד.
"גיא שלנו, אח לתומר ואלון היה מנהיג מלידה, כריזמטי, סוחף, מלך השכבה, מספר אחת בצוות, האחד שכולם נושאים אליו את עיניהם, האחד שכולם אוהבים", מספרת השבוע אמו אורית. "פעיל חברתי, מדריך וחניך במכבי הצעיר, ספורטאי מצטיין בכל תחום שרק ניסה, אהב את החיים, מוקף תמיד בחברות וחברים עם חיוך ענק ועיניים צוחקות ששובות את לב כולם. גיא היה לוחם בסיירת צנחנים, כשבדמו אהבת הארץ והעם שעליה גדל בבית".

קראו גם:

בני משפחתו הקימו עמותה בשם "גיבור ישראל אחי" לזכרו של בנם ולמען הנצחת מורשתו והתכונה הבולטת בו – מנהיגות. את העמותה מובילות האם אורית ודודתו של גיא, אדווה נעמני-פלוטקין. בימים אלה המשפחה פונה לעזרת הציבור לטובת גיוס 2 מיליון שקלים עבור קידום ארבעה מיזמים חברתיים. "כל תמיכה תסייע להשפיע, להרבות טוב ולהשאיר את חותמו בעולם", אמרה אורית.

2 צפייה בגלריה
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

המיזמים לזכר גיא שמחי ז"ל


העמותה נועדה לקדם את תחום המנהיגות על ידי יוזמה והקמה של ארבעה פרויקטים מתמשכים: מצפה מנהיגים, מכינה קדם צבאית, יום אחדות ומנהיגות בתנועות הנוער וכנס מנהיגות שנתי.
מצפה מנהיגים עתיד לקום בתל קטרה בגדרה לזכרם של שני הלוחמים גיא שמחי וליאב אלוש, בני המושבה וחברי ילדות. המצפה יכיל שני מרחבי שיח עגולים לישיבה משותפת וחיבור פנימי.
המיזם השני הוא הקמת מכינה קדם-צבאית למנהיגות והעצמה לפני הגיוס לצה"ל על שם גיא. במהלך השנה, יתקיימו סדנאות, פעילויות שטח והתנדבויות בקהילה, כשהדגש הוא על פיתוח כישורי מנהיגות.
המיזם השלישי הוא גיבורים יוצרים אחדות - יום מנהיגות ופעילות לכל תנועות הנוער, שמיועד להתקיים מדי שנה בחודש אפריל. היום ייחתם בפעולה גדולה בגדרה בהשתתפות כל חניכי תנועות הנוער במושבה.
המיזם הרביעי הינו כנס מנהיגות שנתי, שיתקיים בחודש יוני, יום הולדתו של גיא ובהשתתפות אנשי ציבור ומנהיגים חברתיים ומדיניים מהארץ ומהעולם במטרה להעצים את המנהיגים הצעירים.
לתרומה לעמותת"גיבור ישראל אחי" לחצו כאן