עוזרים לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים: משרד המשפטים פרסם הבוקר (יום ב') הודעה חשובה לבעלי עסקים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל ובקשתם לפיצוי נדחתה על ידי רשות המסים.
1 צפייה בגלריה
רונן איבד את מקום עבודתו ואת פרנסתו והתקשה לממן את הטיפולים
רונן איבד את מקום עבודתו ואת פרנסתו והתקשה לממן את הטיפולים
(צילום: Shutterstock)

על פי ההודעה שפורסמה הבוקר, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה לבית הדין לעררים במשרד המשפטים. בית הדין, שהוקם בתקופת הקורונה כדי לשמש ערכאת ערר על החלטות רשות המסים בבקשות למענקי סיוע מהמדינה בגין אובדן הכנסות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה, החל לאחרונה לדון בתיקי ערר של עסקים בינוניים וקטנים אשר נפגעו כלכלית כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, אולם פנייתם לקבלת פיצוי מרשות המיסים נתקלה בסירוב.
בית הדין לעררים, או בשמו הרשמי 'ועדת ערר לענייני קורונה וחרבות ברזל – מסלול ארצי', משמש כערכאת ביקורת שיפוטית על החלטות רשות המיסים בעניין מענקים ופיצויים בתחומים האלו:
  1. פיצוי נזק עקיף עקב מלחמת חרבות ברזל (מסלול הוצאות מזכות)
  2. מענק הוצאות קבועות לעסקים שנפגעו בתקופת מגפת הקורונה
  3. מענק סיוע לעסקים שנפגעו בתקופת האומיקרון
על החלטות רשות המיסים בנושאים אלו, ניתן להגיש ערעור לועדת הערר, וזו מוסמכת לאשר את ההחלטה, לבטלה, לקבל החלטה אחרת במקומה וכדומה.
על מנת לאפשר שירות מהיר, יעל וחסכוני בעלויות ובזמן ולהקל ככל הניתן על בעלי עסקים ועצמאים, בית הדין לעררים פועל באופן דיגיטלי מ"קצה לקצה", כאשר הגשת העררים נעשית באופן מקוון, הדיונים מתקיימים באמצעות היוועדות חזותית, ובמקרים המתאימים ההחלטות בתיקים ניתנות אף ללא צורך בדיון. לצורך הגשת הערר, כמו גם לניהול ההליך, אין הכרח להיות מיוצגים וניתן לנהל אותם באופן עצמאי. ההליך פשוט ונגיש, וניתן למצוא את כלל החומרים וההסברים הנוגעים לו באתר ועדת הערר. עם זאת אין מניעה להיות מיוצג בהליך, ועורר המעוניין בכך יכול לנהלו באמצעות רו"ח, יועץ מס או עו"ד מטעמו.
למידע נוסף אודות הגשת הערר, לחצו כאן לפניה למרכז השירות והמידע של ועדת הערר: טלפון 073-3927795; מענה טלפוני בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00.

נתונים מפעילות בית הדין לעררים


  • עד היום הוגשו 4,458 עררים (מרביתם בקשות ערר על סירוב מתן מענק בתקופת הקורונה)
  • בשנת 2023, בכ-72% מהתיקים התקבל סעד לטובת העורר
  • משך הטיפול בתיק ערר: 95.9 ימים בממוצע
  • 100% מהדיונים התקיימו באופן מקוון
  • 25% מהעוררים לא היו מיוצגים

קראו גם:

עו"ד תמר שטיינר, ראשת בית הדין לענייני קורונה וחרבות ברזל: "ישנה חשיבות עליונה במתן סעד מקצועי, מהיר ויעיל למען בעלי העסקים בישראל על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם לפיצויים, במיוחד בימים קשים אלו. מיצוי הזכויות על ידי בעלי העסקים תתרום בהכרח לשיקום המשק ולהגברת מנופי הצמיחה בטווח הרחוק -וזאת לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל.
"אנו קוראים לציבור בעלי העסקים לבדוק את הסכומים אשר משולמים להם ולוודא כי הם אכן מצליחים למצות את זכויותיהם מול רשות המסים. פעלנו רבות על מנת שציבור העוסקים יוכל להגיש ערר בעצמם ללא הכרח בייצוג לאורך ניהול ההליך, ונמשיך לפעול להנגשה של עולם המשפט לטובת בעלי העסקים".
פורסם לראשונה: 09:45, 16.09.24