גיא שמחי ז"ל, לוחם בסיירת צנחנים, תושב גדרה, נהרג בקיבוץ רעים כשהגן על חבריו מפני מחבלים שפרצו לדירה שבה שהו. אביו, נציב הכבאות וההצלה לשעבר תא"ל (במיל.) דדי שמחי, חילץ את גופת בנו. כך דיווח כתב Ynet מאיר תורג'מן.
2 צפייה בגלריה
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
גיא, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה ובילה בפסטיבל המוזיקה, נהג בגבורה רבה כשהציל את חיי חבריו אותם הכניס לממ"ד בדירה בקיבוץ רעים. למרות שלא היה חמוש, הוא התעקש להגן על הבית יחד עם חברו, בן הקיבוץ ולוחם מגלן שהחזיק בנשק, וסירב להיכנס לממ"ד. שני מחבלים שהצליחו להיכנס לדירה, חוסלו בידי גיא וחברו אך הם הצליחו לזרוק רימון לסלון שבו ישבו.
האבא דדי סיפר: "גיא נפצע מהרימון וניסה לקפוץ מהחלון החוצה. המחבלים השליכו עוד שני רימונים שהרגו את גיא - בחייו הוא הציל את חיי חבריו".
במשך שעות שכבה גופתו של גיא מחוץ לדירה בה הסתתרו חבריו.

2 צפייה בגלריה
דדי שמחי
דדי שמחי
דדי שמחי
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

משראה אביו שגיא לא עונה לטלפון, הוא עלה על מדיו הצבאיים, חתם על נשק בפיקוד העורף והגיע ב-2:00 בלילה במוצאי שבת לקיבוץ רעים. "אמרתי למג"ד חרוב בכניסה שהבן שלי שוכב פה הרוג. הם חילצו אותו, חיבקתי אותו וליוויתי אותו עד לרמלה - לשם הגיעו גופות ההרוגים. הוא ילד מדהים. הוא וחבר הילדות ממגלן הרגו שני מחבלים והצילו 14 חברים. הם מגיעים אלינו הביתה ואומרים שגיא הציל להם את החיים".

קראו גם:

גיא נולד בקיבוץ רעים וגר שם עד גיל 6. בהמשך עבר עם משפחתו לגדרה, אך שמר על קשר עם חבריו מהקיבוץ בו נולד - ובו גם מצא את מותו הטרגי.