ילדי גדרה מתאחדים לזכרו של בן היישוב סמ"ר גיא שמחי ז"ל: שיעורים בבתי הספר, מעגלי שיח, פעילות משותפת של כל תנועות הנוער וחתימה על אמנת האחדות, הם חלק מהאירועים שיתקיימו ביום מיוחד לזכרו.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר גיא שמחי ז"ל
סמ"ר גיא שמחי ז"ל
סמ"ר גיא שמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

האירועים יתקיימו תחת הכותרת "גיבורים יוצרים אחדות" ביום שלישי הקרוב (ה-2 באפריל).
האירועים יתחילו כבר בשעות הבוקר עם שיעור חינוך והרצאה בכל בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים במושבה בנושא אחדות ורעות.
לאחר מכן בשעות אחר הצהריים תתקיים פעילות משותפת של כל תנועות הנוער בספורטק, טקס לזכרו של גיא ובו חלוקת סיכות, ולבסוף מעגלי שיח וחתימה על אמנת האחדות של כיתות י"א י"ב.

קראו גם:

המטרה שפעולה כזו תעבור בכל הערים והמועצות במדינת ישראל על כלל תכניה וכך יוצף מסר האחדות דרך השיעורים והטקסים והם יצטרפו ל"משפחת האחדות" הכלל ישראלית שבונה משפחתו של גיא שמחי.
גיא, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה ובילה במסיבת הטבע "נובה", נהג בגבורה רבה באירועי ה-7 באוקטובר כשהציל את חיי עשרות מחבריו ואנשים שלא הכיר אחרי שהכניס אותם לממ"דים בקיבוץ רעים.

2 צפייה בגלריה
גיא שמחי ז"ל ואמו
גיא שמחי ז"ל ואמו
גיא שמחי ז"ל ואמו
(צילום: באדיבות המשפחה)

למרות שלא היה חמוש, הוא התעקש להגן על הבית בידיים חשופות, וסירב להיכנס לממ"ד. שני מחבלים שהצליחו להיכנס לדירה, חוסלו בידי גיא וחברו, כשהבינו המחבלים שלבית הזה נכנסים ולא יוצאים הם החלו לזרוק רימונים. גיא נפצע משלושה רימונים, הצליח לצאת דרך החלון ונהרג.
אורית שמחי, אמו של גיא ז"ל: "מסר האחדות מסמל את גיא - שתמיד חיבר את כל החברים שסביבו, תמיד דאג לחלשים, לאלה שלא נשמע קולם. ובמשימה האחרונה של חייו הוא יישם את זה. היום זו המשימה החשובה ביותר שיש למדינת ישראל, וחשוב להתחיל כבר בגילאים הצעירים של בני הנוער - להפוך אותם לשגרירי האחדות, שיפיצו אותה בקרב חבריהם, הוריהם ובני משפחתם".