רס"ל עילי דוד גורפינקל, לוחם דובדבן נהרג מאש צלף ליד רמאללה. עילי, תושב המושב סתריה הסמוך לרחובות, היה בן 21 בנופלו.
2 צפייה בגלריה
עילי דוד גרפינקל ז"ל
עילי דוד גרפינקל ז"ל
עילי דוד גרפינקל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

עילי ז"ל נפל ביום שישי שעבר בפעילות מבצעית בבניימין הוא הותיר אחריו את הוריו עומר ושירלי ושבעה אחים (חלקם מנישואים שניים של אביו). עילי הוא בוגר תיכון אית"ן ובית הספר גוונים והיה מדריך אהוב בשבט הצופים של סתריה. בשבט כתבו השבוע: "עילי היה חלק משמעותי מהשבט, ילד יפה תואר, חכם, מוכשר עם נשמה גדולה וטובה. מלח הארץ".
בעקבות המקרה הטרגי הוחלט במושב ובתנועת הנוער על ביטול אירועי פורים. "כולנו עם משפחת גרפינקל בשעתה הקשה ועד עולם. שנדע ימים טובים מאלה".

קראו גם:

תושבת היישוב, חברת המשפחה, שהכירה את עיליי כשעשה שמרטפות על ילדיה סיפרה: "'עילי החתיך', ככה אתה כתוב אצלי בטלפון ועוד מהימים שהיית עושה בייביסיטר על ילדיי. אני זוכרת כשהיית הולך, הייתי מתקשרת לשירלי אמך ואומרת: 'מה זה הילד הזה?!! יפה, ממיס, מנומס ורגיש בטירוף. מאמינה שהלכת למקום טוב ותהפוך אותו ליותר טוב. תשמור עלינו מלמעלה ותשלח כוחות לאמא שלך ולכל המשפחה לשרוד את הכאב הזה".
עילי הוא בנם הבכור של הוריו. "הוא היה מנטור הכי טוב לחיים", סיפרה אמו שירלי. "הייתי אמא צעירה והוא לימד אותי הכול. הנוכחות שלו בכל מקום הייתה ממגנטת. טוב לב וצנוע, ילד יפה תואר, הייתי מסתכלת ולא מאמינה שהוא שלי".
עילי למד במכינה של עין פרת במשך שנתיים, שם הכיר את בת זוגו אלי שוורץ.

2 צפייה בגלריה
עילי דוד גרפינקל ז"ל
עילי דוד גרפינקל ז"ל
עילי דוד גרפינקל ז"ל ובת זוגו אלי שוורץ
(צילום: באדיבות המשפחה)

במשפחתו מספרים כי הוא היה בקורס טיס ואחרי שנה עזב וביקש להיות לוחם בדובדבן. "תמיד רצה להסתער קדימה. הוא הרגיש ששם הוא מממש את עצמו בצורה הטובה ביותר", סיפרו.
מפקדיו סיפרו כי בכל אירוע חריג הוא רצה להיות הראשון, בראש הכוחות. עוד ספד לו מפקדו: "עילי סירב לעזוב את הצוות שלו מדובדבן ונשאר ללחום בעזה במקום לעבור להדרכה. הדתי הכי חילוני... החילוני הכי דתי, הימני הכי שמאלני והשמאלני הכי ימני".
עילי התעקש להוביל את הכוח בהסתערות על המחבל ונפגע ראשון. הלווייתו התקיימה בבית העלמין הצבאי ברחובות.