שעתיים מורטות עצבים עברו על גורמי השיטור וההצלה ברחובות, כאשר ילד בן תשע מהעיר נעדר למשך שעות ארוכות ולא שב לביתו מבית הספר. בעיר הוקם חפ"ק וגם ראש העירייה הגיע לעקוב מקרוב אחר החיפושים ואף יצא עם רכבו לחפש אחר הילד.
1 צפייה בגלריה
החפ"ק שהוקם בעיר. כל היחידות הוקפצו
החפ"ק שהוקם בעיר. כל היחידות הוקפצו
החפ"ק שהוקם בעיר. כל היחידות הוקפצו
(צילום: פרטי)
הדיווח הראשון הגיע לגורמי ההצלה ברחובות בשעה 18:45 ביום ראשון, כאשר לפני כן ההורים עשו מאמצים להבין היכן בנם בן התשע שלא חזר מבית הספר. "עוד לפני שהדיווח הגיע אלינו ההורים דיווחו למשטרה על כך שהוא נעדר", מסביר יוני רוטנברג, ראש צוות 43 באיחוד הצלה סניף רחובות. "ההורים לא רצו מיד למשטרה אלא ניסו להבין אם הלך לחבר או שהוא נמצא בגן שעשועים. כשההורים דיווחו והמשטרה הבינה שיש באמת סכנה לחיי אדם, אנחנו קיבלנו את הדיווח".
קראו גם:
בסניף "איחוד הצלה" רחובות מתורגלים בנושא, לא אחת המתנדבים יוצאים לחפש אחר נעדרים מהאיזור, רובם קשישים או חסרי ישע, אך כיוון שהפעם מדובר בילד, התגובה הייתה מהירה במיוחד. "הקפצנו את כל היחידות כולל יחידת האיתור של צוות 43 שההתמחות שלה היא נעדרים, גם מבחינת תחקיר וגם מבחינת שילוב של אמצעים טכנולוגיים שונים. תוך כדי הפצנו במדיה, שזה הכלי המשמעותי ביותר היום למציאת נעדרים", מסביר רוטנברג.
מהמידע שהגיע לידי איחוד הצלה, ככל הנראה הילד רב עם ילד אחר, מה שהוביל אותו ללכת מבית הספר למרכז מסחרי ולגינה קרובה ולא לביתו. "הבנו מעדויות של אנשים ב'אזורים סנטר' שהוא הסתובב שם במשך שעות ארוכות, נקודת ההנחה היא שהוא לא עלה על האוטובוס לירושלים מיד, אלא רק סביב השעה 18:30. הנס הגדול הוא שהוא אותר בתחנה המרכזית בירושלים ולא יצא ממנה".
לדברי רוטנברג, בדרך לירושלים הילד כנראה הבין שפעל לא נכון ונראה לאחת הנוסעות באוטובוס מבולבל או מבוהל. בירידה מהאוטובוס ניגשה אליו תושבת מבוגרת מרחובות שראתה פרסומים על היעדרותו והתקשרה למשטרה. בתוך כמה דקות הגיע למקום אופנוען מאיחוד הצלה סניף ירושלים, צילם את הילד, שלח את התמונה למתנדבים והם אישרו שאכן מדובר בו. "האישה עשתה את החיבור בראש והבינה שמדובר בילד הזה, הוא הגיע חזרה לרחובות בניידת משטרה ולשמחתנו האירוע נגמר כך".
מה עבר לך בראש?
"בעיקר הרבה תקווה מול חרדה. תקווה שזה יסתיים בשום דבר, מול חרדה שנכנסים ללילה ואם לא נמצא אותו בשעות הקרובות זה יהיה סרט אחר לגמרי. טוב שהסתיים ככה", מסכם רוטנברג.
לחפ"ק העירוני שנפתח בבית איחוד הצלה בעיר הגיעו ראש העירייה רחמים מלול ובכירים בעירייה. בחיפושים השתתפו מתנדבים רבים ובהם מתנדבי איחוד הצלה, אזרחים, ארגון ידידים, זק"א וזק"א ישראל וכמובן משטרת רחובות והשיטור העירוני.
ראש העירייה, רחמים מלול: "אני מודה לשוטרים ולמתנדבים הרבים על פעילותם. שיתוף הפעולה שנרקם כאן בין הארגונים ימשיך להיטיב עם תושבי העיר".
כל העדכונים - חדשות רחובות