השבוע נערכה פגישה בין ראש העיר רחובות רחמים מלול לבין מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ. פרץ ומלול, מלווים כל אחד בצוות המקצועי שלו, נפגשו במטרה לקדם ולסכם מועדי תכנון, תקצוב וביצוע של פרויקטים תחבורתיים בכבישים הבין עירוניים הסובבים את העיר, ובכללם גם בחיבור כביש 411 לכביש 6, העובר ממזרח לרחובות.
בפגישה השתתפו גם חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה, אבי קינד, מנכ"ל העירייה, מאיר דהן ומנכ"ל החברה לפיתוח רחובות, ניסים סלמן, וכן מנהלים בכירים של חברת נתיבי ישראל.
1 צפייה בגלריה
משדרגים את מערכת הכבישים ברחובות
משדרגים את מערכת הכבישים ברחובות
משדרגים את מערכת הכבישים ברחובות
(צילום: אולפני רחובות)
במהלך הפגישה ביקש רה"ע מחברת נתיבי ישראל להקדים את תחילת הביצוע של חיבור העיר רחובות לכביש 431, לזרז את הקמת המחלף המחבר את רחובות לכביש 411 (גשר הרעות בסמוך לא.ת. רכטמן), הקמת רמזור במקום הכיכר בכניסה המערבית לשכונת כפר גבירול, אישור הסדרת שתי כניסות חדשות משכונת קריית משה לכביש 411 וכן את הרחבת הצומת ביציאה מרחובות לכביש 40 מכיוון דרך מנחם בגין.
מנכ"ל נתיבי ישראל אמר כי העבודות להרחבת צומת הכניסה לעיר מכביש 40 יחלו כבר בחודשים הקרובים. בעניין החיבור לכביש 431 - הליך התכנון נמצא בשלביו האחרונים והעבודות לחיבור העיר רחובות לכביש צפויות להתחיל במהלך שנת 2023.
כמו כן, עלה בפגישה כי תכנון המחלף בכניסה המערבית לעיר (א.ת. רכטמן) החל, ועם השלמתו יפורסם המכרז לביצוע. הוא יכלול הקמת קיר אקוסטי לאורך הכביש הגובל בשכונת קריית משה.
בנושא רימזור צומת הכניסה המערבית לכפר גבירול הודיע מנכ"ל נתיבי ישראל כי העבודות יחלו במהלך שנת 2022. כזכור, הכיכר השוכנת היום בכניסה זו מהווה מוקד לעומסי תנועה ליוצאים מכפר גבירול ושכונת רחובות ההולנדית.
עוד סוכם כי עבודות הביצוע של סלילת שתי כניסות נוספות משכונת קריית משה לכביש 411 יבוצעו בחצי הראשון של שנת 2023.
קראו גם:
במהלך הפגישה נמסר עדכון בדבר התוכניות להקמת מחלף מכביש 411 לכביש 6, וראש העיר הודיע כי ימשיך לפעול ולהפעיל לחצים על משרד התחבורה לתקצוב וביצוע פרוייקט זה. בין היתר, מאחר שלפרויקט חשיבות מכרעת על עומסי התנועה מרחובות ואליה, במיוחד לאור ההתקדמות למימוש תכנית הקו הכחול (מהיר לעיר).
"התקדמות העבודות בפרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה, התפתחותו של פארק הורוביץ הסמוך ותחילת העבודות לביצוע הקו הכחול" אומר ראש העיר, רחמים מלול "הופכות את הגישה לכביש 431 ולכביש 6 מכיוון 411 לבעלת חשיבות קריטית על מנת להוריד עומסי תנועה בכל רחבי העיר". אבי קינד, חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה הוסיף: "הפגישה עם נתיבי ישראל מביאה בשורה של ממש לתושבי ותושבות העיר, עם העבודות והחיבורים לכבישים המרכזים נצליח להקל באופן משמעותי על חייהם של התושבים".
כל העדכונים - חדשות רחובות