"בסופר, בבית קפה, במספרה, בריצה, בקולנוע, במטבח, בסלון ואפילו בחדר השינה: הילדים שלכם איתי תמיד. כמוני יש כ־70 אלף מחנכות ומחנכי כיתה בישראל", כך אומרת אורלי גרנות, מחנכת כיתה ד' ותיקה בבית הספר האזורי "גדרות", שמשתתפת בסרטון עם תלמידיה שהפך ויראלי בימים האחרונים. את הסרטון צילמו עוד לפני השביתות, ובתזמון מושלם הוא יצא לקראת סוף שנת הלימודים והפך ויראלי כי הוא ממחיש בדיוק את מה שהרבה מורות חשות.
3 צפייה בגלריה
"היא באמת חושבת עלינו כל היום". בסופר
"היא באמת חושבת עלינו כל היום". בסופר
"היא באמת חושבת עלינו כל היום". בסופר
(צילום: קרן ליאון)
קראו גם:
"אני משתתפת בתוכנית 'ראשית – קהילת מחנכות', תוכנית משותפת למשרד החינוך, קרן משפחת ליאון ומכון מופת. לסיכום השנה, כחלק מפרויקט, חשבנו איך להמחיש את עבודת החינוך ויצא שאמרנו שצריך לעשות סרטון כי הילדים הולכים איתנו 24/7", מספרת אורלי.
צפו בסרטון של המורה אורלי גרנות >>>

"המטרה הייתה להעלות לתודעה של הציבור מהי מחנכת, אני חושבת שמחנכת כיתה זה מקצוע שיש לו לב ונשמה ואם אין לך את זה – אל תהיי שם. אין פה תנאים ומה שמשאיר אותנו במערכת זו הכיתה והילדים, ואנחנו מתוות דרך, אני נמצאת שם עבורם, זה לראות את מי שאולי אף אחד לא ראה קודם, זה לתת כלים וערכים, להעביר לילדים את החיים עצמם, מהבוקר ועד הלילה".

"הזלזול פוגע יותר מהשכר"

לדבריה המקצוע תובעני מאוד אך גם מספק מאוד. הסרטון אמנם צולם לפני השביתות, אך הוא רלוונטי היום יותר מתמיד. "אני חושבת שבמדינה שלנו אם אתה לא פועל בכוח שום דבר לא הולך, לצערי הרב. אנחנו עובדות כל כך קשה והזלזול הזה מצד מי שיושב שם למעלה כל כך פוגע בנו. אני יכולה לומר שבכיתה שלי כל ההורים אמרו לי 'תלכו עם זה עד הסוף', 'מגיע לכם', 'רואים כמה את נותנת להם סביב השעון עם משכורות נמוכות כל כך', ההורים מבינים היום שאין לנו ברירה, גם אלה שכועסים וצועקים אל תעשו שביתות, אבל זה הנשק האחרון, כל כך הרבה ניסו ועשו מאמצים, ואני לא חושבת שזה משנה אם זו יפה בן דוד, הסיפור הוא קידום מערכת החינוך בארץ וזה כל מי שעשה, יעשה ועושה לטובתנו ולטובת המערכת והמורים וכמובן שזה גם משפיע אחר כך על הילדים.
3 צפייה בגלריה
לפני השינה
לפני השינה
לפני השינה
(צילום: קרן ליאון)
"אם לא נשלב ידיים זה לא יצליח, ואם ההורים יהיו איתנו בתוך המאבק הזה אני מאמינה שנצליח, ואם השכר יהיה גבוה יותר יבואו אנשים טובים יותר למערכת הזו", אומרת אורלי. "אנחנו עובדות כל השנה, כל כך עצוב לי שחושבים שאנחנו לא עושות כלום, פוגע בנו יותר מהכל הזלזול, זה לא רק השכר".

יומיים בדקה וחצי

בסרטון השתתפו תלמידי כיתה ד'1 של אורלי מבית ספר גדרות, אחת המשתתפות היא עומר לוי, והיא מספרת שאורלי היא המחנכת שלה כבר שנתיים.
"היה ממש כיף להשתתף בסרטון, הלכנו לסופר ועברנו את אותו מעבר איזה מיליון פעמים והצלם צילם את זה שוב ושוב ושוב, ובסוף יצא סרטון כזה קצר אחרי שצילמנו יומיים", היא מספרת על החוויה. "יצא לנו סרטון טוב, הצליחו לדחוס יומיים לדקה וחצי".
עומר מספרת שכשהכיתה ערכה לאורלי במתנה לסוף השנה סרטון בסגנון "סליחה על השאלה", התשובה למה היה הכי כיף השנה הייתה צילום הסרטון. "היא באמת חושבת עלינו כל היום", היא אומרת ומספרת איך אורלי אפתה עוגה לכל ילד חולה קורונה בשנתיים האחרונות, "היא הביאה לנו את העוגות הביתה, אפילו להורים שלי היא הביאה עוגה כשהם היו חולי קורונה ויש ילד אלרגי לחלב אז היא קנתה לו גלידה פרווה". ההורים, אגב, צוחקים ביניהם שהקורונה פתחה עבור אנשים הזדמנויות אבל אורלי פתחה קונדיטוריה.
3 צפייה בגלריה
בצחצוח השיניים בבוקר
בצחצוח השיניים בבוקר
בצחצוח השיניים בבוקר
(צילום: קרן ליאון)
אורן היינה, תלמיד כיתה ד'1, מספר שכל התלמידים מהכיתה השתתפו, כל אחד בכמה מהסטים. הוא השתתף בסצנות של הכיתה והסופר מרקט ובאחד הבתים. "החוויה הייתה כיפית", הוא מספר. "היו ימים ארוכים בצילומים, ובסוף יצא מאוד יפה ומצליחים ללמוד מזה. אורלי ניסתה להעביר שאנחנו כל הזמן בראש שלה והיא חושבת עלינו כל הזמן, כל ילד שחלה היא אפתה לו עוגה והביאה עד הבית והיה לה גם ביקור של שוקו לכל ילד, היא עברה בין הבתים וחילקה שוקו ומאפינס". הוא מספר שהתבאס לשמוע שהיא עוזבת, "אני אתגעגע אליה".