כשנעמה משיח שלחה את הילד שלה בפעם הראשונה למסגרת היא צירפה לו מכשיר הקלטה ונחרדה לגלות בסוף היום שבמשך זמן רב הושאר על הטרמפולינה בוכה ללא יחס. כשחיפשה מוצר שיתריע לה על מצבי סטרס אצל התינוק, עם אפשרות לשמוע מה קורה בסביבתו במצב כזה, גילתה שהמוצר לא קיים, אז היא התפטרה מעבודתה כשכירה והחליטה לפתח אותו בעצמה.
1 צפייה בגלריה
נעמה משיח ובנה. "לא יכולתי להרשות לעצמי לטמון את הראש בחול"
נעמה משיח ובנה. "לא יכולתי להרשות לעצמי לטמון את הראש בחול"
נעמה משיח ובנה. "לא יכולתי להרשות לעצמי לטמון את הראש בחול"
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בנה של משיח נולד לפני תשעה חודשים, והתוכנית הייתה להכניסו לגן כשהוא בן שישה חודשים. בשל המודעות הרבה למקרי התעללויות בפעוטות בשנים האחרונות, החליטה לציידו במכשיר הקלטה. "אני לא אמא חרדתית באופן כללי, מצד שני גם לא יכולתי להרשות לעצמי לטמון את הראש בחול כשיש כל כך הרבה מקרי התעללות בגנים, אז החבאתי לו ביום הראשון מקליט בתיק", היא מספרת.
"הזדעזעתי לגלות שפשוט תקעו אותו על טרמפולינה ונתנו לו לבכות זמן רב מאוד, בלי להתייחס אליו בכלל, גם לא כשהוא הגיע למצב של בכי היסטרי, נחנק והשתעל ממושכות. כמובן שכבר למחרת הודעתי שאני מוציאה אותו מהגן. אבל הסיפור הזה ישב לי על הלב, איך יכול להיות שהבן הקטן שלי בכזאת מצוקה ואני כל כך מנותקת?"
את הבן היא הוציאה מהגן, אך החליטה גם לפעול בנושא. "איך יכול להיות שאנחנו בחברה כל כך טכנולוגית ושקופה אבל אין פתרונות לילדים? למה גננות צריכות לפתוח מצלמות עם צו משטרתי?".
במקצועה משיח היא מהנדסת אווירונאוטיקה וחלל מהטכניון, עם ניסיון עשיר בניהול פרויקטים של פיתוח במערכת הביטחון. "החלטתי לנצל את הניסיון והכישורים שלי, והתחלתי לתכנן צמיד חכם לתינוקות, עשוי סיליקון רך, שינטר סטרס על פי מדדים פיזיולוגים וישלב בתוכו חיישן קול, כך שההורה יוכל לשמוע מה בדיוק עבר על הילד בזמן שהצמיד זיהה שהוא חווה סטרס".
בנוסף, הצמיד יכיל בתוכו רמקול, שיצפצף כמו אזעקה אם הילד נקלע למצב של מצוקה נשימתית, הוא יהיה מקושר לאפליקציה שתותקן אצל ההורה, ויקושר גם לגורמי חירום שיוזעקו מיידית אם יזוהו מדדי מצוקה קיצוניים. אם יוסר מידו של הילד, הצמיד יתריע על כך להורה.
"אני הלקוחה הראשונה של עצמי, אז חשבתי מה אני רוצה שהדבר הזה ידע לעשות, איזה רכיבים אני צריכה ואיך הם צריכים לדבר ביניהם, וחקרתי את תחום ההתקנים לתינוקות".
"הצמיד יכיל בתוכו רמקול, שיצפצף כמו אזעקה אם הילד נקלע למצב של מצוקה נשימתית. הוא יהיה מקושר לאפליקציה שתותקן אצל ההורה, ויקושר גם לגורמי חירום שיוזעקו מיידית"
במשך שלושה חודשים חקרה את הנושא וגם ערכה סקר בקרב הורים שגילו עניין גדול במוצר. היא מסבירה שמבחינה משפטית, אין מניעה להכניס מקליט לגן אם מדובר בהורה שהוא האפוטרופוס החוקי של הילד, והילד עצמו הינו "שותף" בזמן ההקלטה. "עם זאת כדי לשמור עד כמה שאפשר על פרטיות הגננות, הצמיד יתוכנת להקליט רק בזמנים שבו הוא מזהה כי הילד חווה סטרס מתמשך או מצוקה קיצונית".
בחזון שלה, משיח רוצה לראות כל ילד עונד צמיד כזה. "מציאות חדשה שבה ברור שהם באים עם הצמיד על היד שלהם לגן", היא אומרת. היא התפטרה מעבודתה כשכירה והולכת בכל הכוח על פיתוח המוצר שכיום נמצא בשלבי גיוס ראשונים בהד סטארט לקראת בניית אב טיפוס.
"לאחר בניית אב טיפוס ראשון אוכל לגייס סכום משמעותי נוסף כדי לצאת לייצור, כך שבהקדם האפשרי כבר תוכלו לנסות את צמיד באזי הראשון", היא אומרת ומזמינה הורים ואנשים שרואים בפתרון אופציה לתמוך בפרויקט וליהנות לאחר מכן בהנחה משמעותית ברכישתו כאשר הוא יצא לשיווק.