בשכונת כפר גבירול ורחובות ההולנדית מחכים לא מעט שנים שהכביש המחבר בין שתי השכונות ישודרג. אך כאשר הגיעה ההודעה על עבודות התשתית התברר שהן יימשכו לפחות חצי שנה, ויכללו שינויים מהותיים בתנועת קווי האוטובוס באזור. מה שישפיע בעיקר על תלמידים שלומדים מחוץ לשכונות.
1 צפייה בגלריה
הכביש המקשר בין רחובות ההולנדית לכפר גבירול
הכביש המקשר בין רחובות ההולנדית לכפר גבירול
הכביש המקשר בין רחובות ההולנדית לכפר גבירול
(צילום: אביגיל קדם)
כיום, מדובר על כביש ללא מדרכה בצדיו וללא תאורה בלילה, מה שהופך אותו לכביש מסוכן ביותר להולכי רגל וגם עבור הנוסעים. לאחר בקשות רבות מצד התושבים, העירייה הודיעה לפני מספר חודשים שהכביש יעבור שיפוץ ושדרוג.
קראו גם:
מדובר בכביש של כמה מאות מטרים, המחבר בין שתי השכונות ומהווה ציר תנועה מרכזי עבור נוסעים רבים שיוצאים לעבוד בבוקר באזור תל אביב. הכביש מסייע להימנע מפקקים באזור כביש 411 העמוס בבוקר, ומשמש ציר תחבורה מרכזי עבור אוטובוסים רבים שמסיעים את תלמידי התיכון של שתי השכונות לבתי הספר במרכז העיר.
"מצד אחד זו בשורה טובה עבורנו, אבל מצד שני נראה שלא חשבו מספיק על פתרונות חלופיים לתקופת השיפוץ", אומרת תושבת רחובות ההולנדית ומסבירה: "מדובר בכביש הגישה העיקרי ליציאה מרחובות ההולנדית, וזה שבו עוברים קווי האוטובוס שתלמידים רבים נוסעים בהם, וכרגע הם נותרו ללא מענה, בהתראה מאוד קצרה, ולמה שנראה כפרק זמן מאוד ארוך".
העבודות יחלו היום, יום שני 16.5, ויתבצעו בקטע הכביש שבין הר הצופים והגאון הבן האיש חי. הכביש ייסגר למשך כל תקופת העבודות במהלך שעות היום ועיריית רחובות ציינה בהודעתה השבוע כי מידע אודות עבודות לילה יימסר בהמשך.
אמש (ראשון) התקיים זום בנושא, ושתי השכונות סוערות בעקבות ההודעה על צפי העבודות למשך חצי שנה. גם ההודעה על שינויים בקווי האוטובוס תפסה רבים מהתושבים לא מוכנים.
בהודעה שפורסמה על ידי ועד שכונת רחובות ההולנדית לאחר הישיבה דווח כי: "ביום חמישי קיבלנו הודעה על התחלת פרויקט סלילת הכביש בין ההולנדית לגבירול. היום התקיימה פגישה בזום לגבי התחלת העבודות לסלילת הכביש אשר מחבר בין ההולנדית לגבירול פרויקט בעלות 10 מיליון שקלים".
עוד פורסם על ידי וועד השכונה, לאחר פגישת הזום עם נציגי העירייה, כי הכביש ייסגר לכחצי שנה מאחר ולטענת הגורמים בעירייה: "יש צורך לחפור לעומק רב לצורך הקמת תשתיות. לפיכך, לא בטיחותי להשאיר את הכביש פתוח. באזור הגבעה חופרים ועושים קיר תומך. לא יודעים איזה קרקע יש שם וידעו רק בחפירות".
שינויים בהסדרי תחבורה - לחצו כאן לצפייה במפות
קו 14- יעבור בכפר גבירול בלבד.
קו 16- יעבור בהולנדית בלבד.
קו 17- יעבור בכפר גבירול בלבד.
קו 201- יעבור בהולנדית בלבד.
קו 55- גבירול+הולנדית- מסלול ארוך.
קו 272- גבירול+הולנדית- מסלול ארוך.
רחוב יוני נתניהו (המהווה כיום חלופה לכביש שייסגר) ייסגר לתנועה לבקשת תושבי הרחוב.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "אחרי בקשות רבות וציפייה מצד התושבים, עיריית רחובות מקדמת את פרוייקט הכביש המחבר בין כפר גבירול לרחובות ההולנדית. מדובר בשיפור משמעותי של המציאות התחבורתית, אשר ייטיב עם התושבים, וישפר לאין ערוך את מצב התנועה והנהיגה בכביש ואת חזותו.
לצערנו הרב, היות ומדובר בעורק תחבורה מרכזי עבור תושבי האיזור, התהליך כרוך בחוסר נוחות לתושבים. נערך תהליך מסודר מול התושבים בהפצת המידע באמצעות פלאיירים ובאמצעות הודעות ומפגש מקוון. וכן נערכה עבודה מול גורמי התחבורה הציבורית באמצעות אגף התנועה העירוני.
כפי שהובטח לתושבים, עיריית רחובות קשובה למצוקת התושבים, נמצאת בשטח באמצעות אנשי קשר ופועלת במספר דרכים על מנת לנסות ולהקל על חוסר הנוחות כגון - הגברת תדירות קווי תחבורה ציבורית ואפילו הכוונת תנועה בשטח.
צר לנו על אי הנוחות שנגרמת לתושבים אולם לצערנו אין מנוס מכך על מנת לספק להם, בסופו של תהליך, כביש חדש ונוח יותר, עם פיתוח, גינון ותאורה ראויים ואפילו שבילי אופניים".
לעדכונים - חדשות רחובות