בשכונת רחובות ההולנדית הולכת ומתקדמת בניית מבנה דיור מוגן מפואר, אך התושבים בשכונה אינם מרוצים.
1 צפייה בגלריה
הבניינים הצמודים לאתר. חוששים מעומס בכביש המסוכן ממילא
הבניינים הצמודים לאתר. חוששים מעומס בכביש המסוכן ממילא
הבניינים הצמודים לאתר. חוששים מעומס בכביש המסוכן ממילא
(צילום פרטי)
קראו גם:
לטענתם ערך הדירות שלהם עלול להיפגע בגלל הבנייה והסתרת הנוף. בנוסף מוטרדים התושבים מכך שהכביש הצר שמחבר בין רחובות ההולנדית ובין כפר גבירול המסוכן ממילא יהפוך לעוד יותר עמוס.
"הם עובדים כאן במלוא המרץ ואם בהתחלה היה מדובר על שבע קומות הרי שהיום מדובר על 25 קומות פשוט כי שינו את התב"ע", מספר תושב רחובות ההולנדית שמודאג מהמצב.
לטענתו מאז החלה הבנייה שכנים רבים עזבו, "חלק מכרו במחירים נמוכים מהמחירון ומי שלא רצה להפסיד נשאר. מי שהיתה לו אפשרות ברח ומי שלא נתקע", הוא אומר. "יש פה אנשים שלא ישנים בלילות, מכרו כאן בהפסד".
מעבר לנוף שיוסתר על ידי הקומות הגבוהות, טוענים הדיירים שנמצאים בסמוך לבנייה כי הכביש הצר המחבר בין שכונת רחובות ההולנדית לשכונת כפר גבירול אמור היה כבר לעבור הליך שיפוץ ושדרוג, אך משום מה הנושא לא קודם עדיין וכעת הכביש שהוא ללא שוליים, צר וחשוך, גובל בדיוק באיזור הבנייה של שני המגדלים החדשים לדיור המוגן.
"הכביש הזה מהווה סכנת חיים של ממש. אין בו מעקה בטיחות, אין מדרכות. העירייה הבטיחה לנו שתשדרג אבל בינתיים אנחנו שומעים בעיקר כל מיני סיפורים", טוענים התושבים. "זה כביש בעייתי מאוד של 800 מטר, עם הרבה אירועים של התנגשויות. כולם עושים בו שימוש כי הוא מוביל לכביש הראשי לתל אביב".
התושבים מספרים שבכביש עוברות משאיות רבות בגלל הבנייה וכי גם לאחריה הם חוששים שיעברו בו עוד משאיות אספקה לדיור המוגן, מה שיעמיס עוד יותר על התשתיות במקום. "לא ברור לנו איך בחרו דווקא כאן לבנות בית דיור מוגן, ואם זה כבר נעשה אז מדוע לא פועלים כדי לוודא שאיכות חיי התושבים הוותיקים לא תיפגע".
מעיריית רחובות נמסר כי היא "מקדמת את תוכנית הכביש המדובר ואת התקציב לחידושו מול משרד התחבורה, אשר כרגע הנושא ממתין להחלטתו".