145 אלף שקלים, זהו הסכום הבלתי נתפס שהצליחו נוכלים להוציא מכיסה של קארין סויסה מרחובות, סטודנטית צעירה בת 26. הכול החל כאשר חיפשה דירה קרובה לבית חולים איכילוב, כדי להפסיק לשלם עבור הנסיעות למקום. "אני מוכרת בביטוח לאומי בשיעור של 100% נכות, יש לי פיברומיאלגיה ו־CRPS, שזו מחלה שפוגעת במערכת העצבים".
2 צפייה בגלריה
קארין סויסה. התיק במשטרה נסגר
קארין סויסה. התיק במשטרה נסגר
קארין סויסה. התיק במשטרה נסגר
(צילום: טל שחר)
סיפור העוקץ התחיל כאשר סויסה הייתה מטופלת במרפאה לבריאות הנפש של בית חולים איכילוב, שם סייעו לה להתמודד עם קשיים רבים שהיו לה עוד לפני שהמחלות התפרצו, והחמירו לאחר ההתפרצות.
"קשה לי ללכת, אז חיפשתי דירה כמה שיותר קרובה וראיתי מודעה על דירת חדר וחצי מרוהטת ברחוב רופין בתל אביב במחיר של 3,500 שקלים, המודעה הייתה מנוסחת ומסודרת, ראיתי מחיר ופניתי", היא מספרת על יצירת הקשר הראשונית.
כשדיברה עם בעל הדירה כביכול, הוא אמר לה שהוא בדיוק נמצא בקולומביה, אך אם היא רצינית לגבי הדירה, הוא יכול לשלוח לה את המפתח אליה, בתמורה לתשלום של אלף שקלים. קארין שילמה וחיכתה למפתח שלא הגיע, במקומו הגיעה הודעה מהמכס ובה היא נדרשת לשלם 2,000 דולר כדי לשחרר חבילה.
לאחר התשלום קיבלה הודעה שהתשלום לא עבר, ושעליה לנסות שוב להעביר את אותו התשלום וכך כמה פעמים. כאשר כבר הבינה שנפלה לידי נוכלים דרשה את הכסף בחזרה, אך גם אז הצליחו לתמרן אותה ולהוציא ממנה עוד כספים בתמורה לשחרור הכספים הקודמים, ולמעשה, עד היום ממשיכים להטריד אותה בניסיונות להוציא ממנה תשלומים נוספים.
"כל הזמן אמרו לי שהחשבון לא עובד וזה לא עובר, שהחשבון מוגבל ולא יכולים לשלוח, ששלחתי למקום אחר, שהעברתי בשעות שהחשבון סגור, מלא סיבות כאלה אחרות וגרמו לי לעשות את אותה העברה שוב ושוב", היא אומרת. לאחר שהבינה שנפלה בידי נוכלים ניגשה למשטרה, אך התיק לדבריה נסגר מחוסר ראיות.

2 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
ביצעה את אותה העברה שוב ושוב
(צילום: ShutterStock)

קראו גם:
"זה לא עושה לי טוב, זה מכניס אותי עוד יותר לסטרס, הגוף שלי לא מגיב לכל מה שקרה טוב ולא סיפרתי לאמא שלי עד שהיה כבר מאוחר מדי, פחדתי שהיא תתאכזב ממני, גם ככה קשה לה להתמודד עם המחלה שלי ואני לא רוצה להקשות עליה".
כעת היא מנסה להחזיר את הכספים על ידי הכחשת עסקאות בחברות האשראי מהן העבירה את העסקאות. במקרה אחד כבר הצליחה להשיב את הכספים והיא מנסה להשיב אותם שוב. היא פתחה קמפיין הד סטארט לבקשת סיוע כספית כדי לחלץ אותה מהמצב אליו נקלעה, ובקרוב תפתח עוד אחד, שכן האחרון נפתח בטעות לתקופת זמן קצרה מדי, וזאת כדי שתוכל להמשיך לשלם על לימודיה.
לדבריה, אם היא תקבל את כספה בחזרה, היא תתרום את הסכום שגויס בפלטפורמה לטובצ אנשים שנפלו קורבן לעוקץ כלכלי.
מהמשטרה לא התקבלה תגובה.