בחודשים האחרונים התגברה תופעה קצת לא נעימה ברחוב הרצל. תושבים שגרים במרכז הרחוב טוענים שאנשים החליטו להפוך את הכניסות לבתיהם לשירותים ציבוריים.
2 צפייה בגלריה
רחוב הרצל
רחוב הרצל
רחוב הרצל
(צילום: פרטי)
"בתי העסק לא מאפשרים להיכנס לשירותים, אם יש להם בכלל שירותים, ונוצר מצב שאנשים שהולכים ברחוב פשוט בוחרים לעשות צרכים בכניסות לבתים, ומי שיש לו כניסה מוסתרת סובל עוד יותר", מספרת תושבת מבוגרת ממרכז רחוב הרצל מזה עשור. "אני הגעתי למצב שאנשים כל הזמן עושים לי צרכים בכניסה לדירה, יש שילוט שאוסר על זה, יש מצלמות, זה לא מזיז לאנשים ובתי העסק גם לא בסדר, אם יש לכם שירותים וגם אם אתם לא מחויבים על פי חוק – תנו לאנשים להיכנס", היא אומרת.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
צואה ברחוב הרצל
צואה ברחוב הרצל
צואה ברחוב הרצל
(צילום: פרטי)

"נוצר מצב שאנשים פשוט הפכו את הרחוב למשתנה ומחראה אחת גדולה, אחר כך באים הזבובים, באות החולדות, וכולם תוהים למה הרחוב הזה מזוהם. יש פה בתי עסק של אוכל, אנשים גרים פה, מה אנשים מבוגרים, ילדים קטנים, נשים בהריון ובליינים אמורים לעשות כשהם נמצאים ברחוב? להיות תלויים בחסדי הבנקים ברחוב שיש להם שירותים וגם הם לא מכניסים אנשים באופן חופשי אלא שואלים כל אחד ואחת לאן הם צריכים?". לדברי תושבים, המכה הגדולה היא גברים שפשוט עושים את הצרכים שלהם בכל מקום. "אבל יצא לי גם לראות אישה במצלמות שפשוט עושה לי צרכים על המדרגות. אם היו שני תאי שירותים במרכז הרצל, זה היה פותר בעיה של רחוב שלם. אני יודעת שמישהו יצטרך לנקות, אבל זה לא עדיף על המצב הקיים שאנשים פשוט עושים צרכים ברחוב? אנחנו בימי הביניים?".
תושבת אחרת ברחוב הוסיפה: "למה מראש צריך להגיע למצב כזה? למה אין חשיבה עירונית להציב שירותים ניידים באיזור שהוא מרכז קניות ובילוי? יש אנשים מבוגרים, יש ילדים קטנים, מה הורים אמורים לעשות? לרוץ איתם לאן?".
מהעירייה נמסר: "שירותים ציבוריים קיימים בפארק המייסדים ובשוק העירוני. העירייה בודקת בימים אלה אפשרות להתקנת שירותים במקומות נוספים".